Det var inte lätt...

...att ta sig till jobb idag!
Mycket snö som rykt omkring och lagt sig i stora drivor över gångbanorna.
Det blev till att trampa högt till jobbet och pulsa fram genom snön.
Arbetsdagen har, som vanligt, varit trevlig.
Kunderna pigga, glada och skämtsamma.
Jag är inte sen att klämma in någon kommentar och liksom ge svar på tal, vilket lett till både ett och två leenden idag.
Helt ok faktiskt. =)

Mannen håller nu på med det sista i sonens rum och sen ska det städas riktigt ordentligt och lister ska på.
Nu hoppas vi allihop härhemma, att det inte blir snö i morron.
Vi har nämligen hyrt släp och ska köra till IKEA och införskaffa två soffor (de båda yngsta behöver vars en), lite mattor och några hyllor.
Och naturligtvis - lite lull-lull.
Ja, om jag får vara med och bestämma lite, så behövs det lite myskuddar oxå för att soffan ska inbjuda till riktiga mys-pys stunder för grabbarna.

Just nu sitter jag och läser recept.
Jag har bestämt mig för att det ska bli något med räkor och kräftstjärtar.
Någonstans i en pärm finns ett recept som heter "Räkor Indienne"...ska bara hitta det...=)
På recept.nu hittade jag ett recept som heter "Kryddig räkgryta" som faktiskt lät riktigt gott (och som jag minns det, påminner det receptet om det förstnämnda).
Jag gissar att det blir en mix av båda recepten och lite lägga till och dra ifrån efter eget huvud (eller snarare efter smak).

Nu ropar mannen att det är dags för oss att städa golv (=båda två på alla fyra med varsin klorin-trasa i händerna, för att få bort färgfläckar från golvet).

Hur ser era lördagsplaner ut idag?

Kommentarer
Postat av: 2BarnsMamman

Vi har varit på barnkalas idag och nu blir det en lugn filmkväll hemma. Imorgon bär det av till IKEA för oss också. Vi behöver också inhandla lite möbler till sonens nya rum. Hoppas ni hittar det ni ska! Kram kram

2010-01-30 @ 19:52:01
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Räkor indienne har jag i min kokbok. Vansinnigt gott så tack för påminnelsen!



Kram

2010-01-30 @ 21:31:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Aaaah duuu... Nu tycker jag faktiskt att du är liiiite gnällig... Jag har ju varit hos dej och jag vet ju också vart COOP ligger i förhållande till Afrodites bostad och SÅ långt är det ju ändå inte... Hehe!! ;)

Det där med kryddig räkgryta lät smaskens!!

Fick mej att tänka på något som JAG inte fixat till på länge, länte... Paella... Tror det är dags för det snart... :))

Kramis och ta det lugnt med klorinet...

2010-01-30 @ 22:26:57
URL: http://miranna.se
Postat av: anne

Räkor indienne...? Med curry och färsk spenat?

2010-01-30 @ 23:06:26
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0