Fixat och donat färdigt!

Ja, nu är snickaren färdig för idag.
Och sååå hemskt smutsigt blev det inte.
Jag överdrev lite. =)
Han är "förlåten" för länge sen faktiskt, eftersom han är världens bästa snickare!
(Densamma som byggde mitt favoritställe - trädäcket!)



Jo, jag vet...jag har visat detta innan...men jag älskar verkligen detta place...på sommaren! =)

Dessutom är det ju så, att vill man ha fin(t) får man lida pin, som det så vackert heter.
Nu är ju inte rummet färdigt, utan det är nu som jag och mannen kommer in i bilden.
Nu ska det målas och tapetseras.
Rött och svart ska det ju bli.
Sen återkommer snickaren och sätter dit ett valv.

Jo, man kan både riva väggar och sätta valv själv, men eftersom vi känner en trevlig och duktig snickare brukar vi anlita honom.
Dessutom blir det ju sååå mycket bättre och snyggare när ett proffs gjort jobbet!
Var och en till sitt liksom...=)

Städningen är avklarad, handlingen likaså och dessutom blev en liten bonus även gjord idag.
Elektrikern kom äntligen och bytte termostater på två av våra element, som varit sönder ett tag.
Så...nu slipper vi även att frysa i "datorrummet"!
Allt löser sig till det bästaste idag alltså.
Och jo, visst kan man byta termostater själv, men...återigen - var och en till sitt.

Jahaja...vad händer nu då?
Det är ju fredag och resten av dagen och kvällen är blank...
...så om Afrodite skulle sätta sig i soffan med ett glas vin och rulla tummarna lite...=)
Idag slipper hon dessutom att laga mat, eftersom mannen lovat att bjuda på hämtmat från byhålans enda kinarestaurang.
Me like!

BTW - idag är det tulpanens dag!
Av denna anledning fick jag detta fång av make...=)



Och igår av mamma och pappa...=)



Dessa flämtar febrilt för att hålla sig vid liv över dagen...=)



Mmmm, jag älskar verkligen tulpaner!

Nu återstår bara för mig att önska er alla en fortsatt trevlig fredag och en härlig inledning av helgen!

TGIF!!!

KRAM
från

Kommentarer
Postat av: Marie

Åhh jag älskar också tulpaner, har precis kommit hem med ett 15-pack eftersom jag fick fixa mina själv. Fast han är rätt bra på väldigt mycket annat gubben min. Trevlig helg!

2010-01-15 @ 16:47:13
URL: http://leyaridgeback.blogg.se/
Postat av: Jess

Jag älskar också tulpaner!

Förstår att du är nöjd med ditt trädäck!

Mys på ! Kram

2010-01-15 @ 17:49:56
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Ulla

Även hantverkare är människor och behöver tjäna sitt uppehälle skrattar Vi mannen och jag har båda tummen mitt i hand, så vi anlitar oftast hantverkare.

2010-01-15 @ 18:42:27
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Boppan

Men Dite då - du har ju en osynlig gratis-snickare ;-) använd honom...

Tullisar ger mig VÅRkänslor!

Så det finns nog hopp om ett liv efter vintern.

Kramar

2010-01-15 @ 22:10:28
Postat av: Znogge

Indeed!

2010-01-15 @ 22:57:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Miss Juni

Är oxå ett tulpanfreak!!

2010-01-19 @ 20:35:58
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0