Knappt tre timmar sedan senaste inlägget...



...och jag är sååå rastlös!
Men å andra sidan - jag orkar inte göra något.
Halvligger i soffan, snörvlar, nyser, ögonen rinner...tanken på att sträcka mig efter fjärrkontrollen finns, men orkar inte...
Mobilen ligger här bredvid...kom på att jag kan lägga upp lite gamla, bortglömda bilder...=)
Inget ansträngande och rumpan och ryggen kan fortfarande ligga tryggt mot soffans sitt- och ryggparti...

Här kommer en liten bildkavalkad från de senaste veckorna:



"Hallåja...Sixten var namnet...Vaddådå, matte sa att jag fick...?!
Och jag är faktiskt bara en liten knä-hund (tror jag i alla fall)
Förresten...den där Afrodite - hon är min moster. Ganska mysig tant, tror
hon gillar mig med, faktiskt."



"Tjena...Boss här! Men det ser ni väl...?! Jag är "barn-barn" till den därade Afrodite.
Hon ska alltid plåta en massa, så fort vi ses. Kanske hon tycker att jag är söt, kanske."



Det dignande julbordet...



...och det sedvanliga pepparkakshuset.
Nej, ni behöver förmodligen inte glasögon, utan det är bara Afrodite som darrar till lite av förtjusning...=)



Årets jultomte aka Afrodite's moder aka julbordfixare och pepparkakshusskapare.



Julaftonsmys med familjen.
Afrodite's fader blir plötsligt akut törstig (till vänster i bild, med glaset i högsta hugg) =)
Resten leker med sina mobiltelefoner...mmm...som i mmodernt mmys! ;)



Bossen igen..,som ligger och vaktar (läs slöar totalt utmattad) bland annat den här godingen...



...sin lillebror - katten Mika.



Annandag jul hemma hos den hemifrånflyttadesonen...=)
Jodå, hela familjen var där, men endast dessa filurer lyckades fastna i bild...
fr vä: Sonens trevliga svärmoder, sonens gulliga flickvän, min vackra pojke...=)



Jodå, här är julpyntat ännu...och dessutom j-ligt dammigt!
Men ingen har orkat och Knut har ju faktiskt inte kört julen ut än...;)



För en stund sen kom mannen upp med den här...
Jo, jag vet...det ser kladdigt ut och den är nästan slut, min Lumumba...
Men den var sååå god och värmde såväl kropp som hjärta.
Tack mannen! =)

Slut bildkavalkad.

Kommentarer
Postat av: Em

Vad trevligt att se foton! Och vilken julmatsbuffe!!

2010-01-07 @ 16:49:37
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Jess

Mysiga bilder. Vilket pepparkaksbygge, är helt imponerad!!!! Kram

2010-01-07 @ 17:36:35
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Bibban

Härlig liten biostund jag fick, krya på dig och drick lite mer lumumba ;))

2010-01-07 @ 18:10:54
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Znogge

Vilket fint pepparkaksbygge! Tror jag ska göra ett sådant i år. Eller försöka i varje fall...



Kram!

2010-01-07 @ 19:37:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ulla

Så du har och blivit förkyld din stackare! Den här veckan har jag börjat arbeta efter julledigheten. Det har känts lite tugnt eftersom både mannen och sonen fortfarande varit lediga, men imorgon är jag ledig igen.

2010-01-07 @ 21:00:09
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: hugan

Åh vad roligt att se lite bilder på din blogg!

Härliga bilder dessutom! mmm modernt mys :-D alla med mobiler :-D Ja jag säger då det...tycker din pappa blev bäst på det fotot, botten upp! det är min stil det!

kramar på dej!

2010-01-07 @ 21:28:09
Postat av: Anna

Jaha, ja... Tydligen så är det inte bara Lumumba-suget som smittar... Hihi!

Sköna bilder på en skön familjs, både två -och fyrfota medlemmar. :)

Stor varm kram och yes, kaffet dricker vi tillsammans... :)

2010-01-07 @ 22:38:16
URL: http://miranna.se
Postat av: Miss Juni

Vilket avancerat pepparkaksbygge! (IMPONERAD!) & vilken go lumumba-man du har!!

2010-01-08 @ 22:07:10
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0