Lite muntrare

Jodå, livslusten har återvänt och hoppet likaså!
Plötsligt fick Afrodite vårkänslor!
Jag planerar och inreder och vill att allt ska bli färdigt direkt, nu eller helst igår egentligen!
Men vänta...vi går tillbaka...

Ni vet när man tar fram julpynt och grejer...allt blir sådär ombonat, varmt, lite mörkare med allt rött, men ändå lite ljusare med alla stakar, stjärnor och ljus...men det blir ändå lite "skummare" (mörkare) inomhus...ja, ni förstår nog hur jag menar.
Man kan dölja mycket i denna skumma belysning.
Ingen ser om det finns lite extra damm här och där...man döljer det med lite jul-lull-lull...
Men nu...nu, när allt detta är borta, hemmet blir lite avskalat, ljusare och nästan lite naket...då syns plötsligt allt!
Och med detta kommer lusten hos mig att förnya, fräscha till, fixa och dona.
Ja, jag tror att ni är många som känner igen er.

Jag vill ha nya mattor, gardiner, tavlor, hyllor, ljuslyktor...ja, egentligen det mesta.
Och så vill jag naturligtvis ha nytt kök!
Men det tillåter tyvärr inte ekonomin just nu (nä, man blir inte rik av att leva på CSN)!
Men man skulle ju faktiskt kunna måla om köksluckorna kom jag på!
Och det ska vi göra.
Just nu sitter mannen framför datorn med något program och leker med kort, tagna i köket.
Provar sig fram för att komma på vilken färg som blir bäst...

Så gjorde vi även då vi skulle måla om träpanelen på huset.
Den var svartbrun från början (hua, vad trist), sen provade vi oss fram med dataprogrammets hjälp, från grönt, grått, gult...ja alla möjliga...tills vi slutligen kom fram till att det var blått vi skulle ha.
Och så fint det blev, tycker jag.





En liten ansiktslyftning...=)

Just nu ser köket ut såhär...och håll i er nu, för detta är verkligen...gult och fult!



Luckorna ska bli grå...och det snart!
Förhoppningsvis inom några veckor...och ja, resultatet kommer att visas.
Och ny gardin och...ja, ni fattar va'?! =)

Nya gardiner till matplatsen ska beställas...ni såg igår hur tragiskt det blivit med de gamla, som krympt.
Efter flera timmars letande på diverse postorderföretag hittade jag vad jag sökte inne hos Åsa =)
Från Ellos, där jag varit och snurrat rundor men missat de här godingarna...

Färgerna är mycket finare i verkligheten och kommer sannerligen mer till sin rätt hemma hos Åsa, så kika in där om ni är nyfikna.

Ny matta...



Och lite annat smått och gott!
Som ni förstår är det mycket i görningen och jag måste såklart planera vidare i refrängen.
"Ses" sen!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ibland bara måste man förnya sig på olika plan! Speciellt efter jul tycker jag...



Kram!

2010-01-11 @ 17:26:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Carina

Home makeover! Trevligt! Ser fram emot före-efter bilder, för det gillar jag!

Tack för dina ord inne hos mig. DU förstår du!! :)

Kram

2010-01-11 @ 18:22:54
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Stattinskan

När jag flyttade till min lägenhet här i Malmö så målade jag om skåpluckorna och satte nya fräcka handtag ... det blev som ett nytt kök till en hyfsat billig peng ... Jag tycker det är skitroligt! :-)

2010-01-11 @ 19:49:08
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: soffie

guu va roligt att fixa hemma å va snygga de gardinerna är

det låter som det kommer bli jättesnyggt hos dej

kramelikram

2010-01-11 @ 19:55:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Jo, den här tiden brukar det klia lite i inredningsnerven. Nytt och fräscht, brusar det i innerörat. Huset blev jättefint, mycket snyggare med sommar än vinter ;D

2010-01-12 @ 13:21:33
URL: http://fabulousforty.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0