Nämen så att...

...varför sova, när man kan vara vaken...och blogga!? =)
Fast...idag slog det ju alla rekord då jag vaknade 3.38!
Onödigt tidigt, om ni frågar mig!

Vaknade av att jag höll på att ramla av sängen...av frossa.
Som jag frös!
Har aldrig varit med om dess like!
Ja, ni såg ju utstyrseln i förra inlägget.
Jag kunde inte låta bli...
Bjuder på det där. =)
Pyjamas, morronrock, fluffisar (morgonskor), sjal, mössa, vantar (inomhus!) och slutligen - filt.
Och jag frös ändå!
Ont i kroppen oxå och i skinnet (som jag alltid har då jag har feber).
Men sikket gnäll alltså! ;)

Jag tror inte jag håller på att bli sjuk, utan tror det är biverkningar (igen) av medicinen jag injicerar tre gånger i veckan.
Nu hade jag missat ta den i ett par veckor (ja, jag vet...så förvirrad!) och då kommer biverkningarna som ett brev på posten igen.
Sprutan tog jag igår kväll eller ja, inatt vid halv ett.
Tre timmar senare bryter alltså helvetet löst!

Några av er har tidigare frågat varför jag "tar sprutor"...
...tänkte säga något om det.
Ni som inte är intresserade kan skrolla ner en bit...=)
Jag har alltså en godartad tumör (som benämns desmoid) i vänster knä och den växer fort.
Knät värker, särskilt vid böjningar (då jag sätter mig på huk och knappt kan komma upp) och vid stillasittande, om jag sitter med benet böjt en längre stund.
Att sitta på bio kan bli en plåga om jag inte har plats för att sträcka på mig.
Elller som då jag var på Ladies night på Malmö nya arena...
...där var så trångt för benen, jag kunde inte sträcka ut och till sist höll jag på att gå mitt av.
Med Martin Stenmark på scen lyckades jag dock förtränga den värsta smärtan (plus att jag fick snirkla in mina ben bland syrrans och försöka underlätta trycket på så sätt). =)

Medicinen har visat sig kunna vara verksam på denna typ av tumörer (det här är andra gången man provar, fast med en ny och förbättrad variant av den medicin jag tog vid första försöket).
Behandlingen pågår minst ett år, beroende på om tumören "svarar på" behandlingen.
Den verkar ha gjort det nu.
Eller jag vet inte, men det är vad jag vill tro.
Känns som om tumören stannat i växten i alla fall.
Ska snart in på MR igen.
Blodprover tas regelbundet, eftersom blodbilden kan ändras drastiskt.

Om inte denna medicin funkar kommer de eventuellt att prova med strålning.
Operation är i princip inget alternativ och något de undviker i det längsta.
Detta på grund att tumören sitter djupt i lårbensmuskeln och läkaren är rädd att det skulle skada mer än göra nytta, eftersom de måste ta mycket av den friska vävnaden oxå.
Nuvarande behandling har pågått sedan september.

Ungefär så...

Kanske inte så himla intressant, men någon har undrat...

Vad har hänt idag då??!!
Jag sov en timmes tid i förmiddags faktiskt.
Sen blev det att sätta sig på tåget till Malmö för en föreläsning om "Intervjuer som forskningsmetod".
Intressant idag med!

Snöstormen då?!
Jodå, den härjar friskt över Skåneland!
Riktigt oväder faktiskt.
Men jag gillar det!
Att sitta inne och mysa under en filt med en massa tända ljus och höra hur det viner runt husknutarna och se hur fönsterna blir mindre för varje timme...
DET kallar jag vinter! =)

Nu - en liten bloggpromenad, sen blir det tv-soffan resten av kvällen!

Kommentarer
Postat av: ansepanse

vi har också snöoväder här, gillar det också

det lät inget vidare med tre sprutor i veckan och frossa och allt - hoppas att du ändå har det någorlunda bra vännen

extra varma kramar härifrån

2010-01-27 @ 18:11:29
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Carina

Jasså det säger du?? Att du tog bort min kommentar i det förra inlägget av misstag?? Jojo!! ser man ut så där, så TAR man väl det mesta, moahahahaha...

Vad tråkigt med din tumör!! Hoppas verkligen att behandlingen funkar!

Här är det också oväder. Inte alls roligt att vara efter vägen idag.

Pip (puss i pannan)

2010-01-27 @ 18:19:41
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Jess

Men vad tråkigt med tumör& frossa!

Bra att du får medicin i alla fall, mindre bra att du glömmer ta den!!! Huvudsaken är i alla fall är du blir frisk!

Ha en härlig kväll, kram

2010-01-27 @ 19:09:12
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: anne

Nog är det vinter allt!



Hoppas nu att behandling tar skruv på tumören och att du inte behöver få sådana biverkningar varje gång.

2010-01-27 @ 19:11:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Skönt att man kan gå på bloggpromenad även om man har ont i knäet..!! ;D Hoppas verkligen att sprutmedicinen fungerar ordentligt så du blir av med skiten!! KRAMAR!!

2010-01-27 @ 20:39:12
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: 2BarnsMamman

Usch, vad jobbigt! Hoppas det funkar så att det inte är förgäves i alla fall! Varm kram

2010-01-27 @ 21:10:17
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Cim

Ja, det är Icamamman från Miranna... Helt rätt...

Hoppas det är okej att jag länkar till dig, annars får du säga till så tar jag bort...

Hoppas du kan sova gott inatt, glöm inte sprutorna, det verkar som om de är viktiga för dig...



Nattekramar

2010-01-27 @ 21:50:48
URL: http://icamamman.bloggplatsen.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0