En vanlig dag

Numera, när det är "semester" (jag pluggar ju fortfarande) och tillika vackert väder, ser dagarna mest likadana ut.
Klockan ställs till 8.30, frukost intas på däcket.
Strandpackningen fixas och klockan elva är jag installerad i Mossby.
Böcker och papper vräks ut över lakanet och plöjs igenom.
Sittande i brassestolen fnulas det en massa.
Rätt vad det är åker anteckningsblocket fram och några idéer förevigas.
Ett litet dopp i Östersjön på det.
En bulle, tillsammans med kaffe intas.
Ner på lakanet.
Läser, plöjer, fnular.
Upp i brassestolen - fnular.
Sitter och spanar ut över böljan den blå.
Blundar och lyssnar på vågornas brus.
FNULAR!
Blocket åker fram igen.
Någon formulering som verkar bra har dykt upp...
Vid 16-16.30 är "arbetsdagen" över.

En liten iskall i solen på däcket.
Middagsförberedelser.
Familjen intar middag på däcket.
Kidzen försvinner, var och en till sitt.
Mannen och jag, två solsängar, varsitt glas rött, Spotify på lagom volym, njuter, pratar, kanske slumrar en stund...MYSER!
Ja, men kan helt klart ha det sämre!
(jag skulle dock önska att jag slapp ångesten över mitt fortsatta pluggande...den finns där liksom alltid, oavsett om jag plockar ur diskmaskinen, solar eller käkar middag)

Frågan är bara...hur fasen hinner man att blogga mitt i detta?!
Det gör jag ju nu inte heller!
Bara lite sporadiskt...=)

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Boppan

Fnula på du Gagga. Utan fnul stannar livet. Och det vill man ju INTE!

Nu ska jag snart jobba :-(

Har en rolig ide som jag fick i natt. Ska maila den till dig när jag hinner... Kram Lena

2010-07-05 @ 10:26:21
Postat av: anne

Men.



Jag trodde du var klar nu! Vad är det du har kvar att göra? En C-uppsats eller vad? För mig veterligen är du inte doktorand någonstans!?!?!?

2010-07-05 @ 12:59:15
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Det är ju ganska bra att förena nytta med nöje :)

Vad du gör det bra som läser, plöjer och fnular!!

Kramen

2010-07-05 @ 19:30:10
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

....men dock :)

Kram på dig!

2010-07-05 @ 19:56:18
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Jag tycker det verkar vara ett bra upplägg! Fast jag trodde du var färdigpluggad nu...



Kram

2010-07-05 @ 20:47:33
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0