Ibland får jag...

...en sån där kliande, stickande och "besvärande" lust att INREDA! =)
Och dessa anfall kommer oftast då jag egentligen varken har tid eller råd.
Som nu.
Och jag måste verkligen göra det just DÅ, när jag känner att behovet kommer.
Går liksom inte att skjuta upp.

I vårt ena rum hade jag (tills i eftermiddags) ett helt fönster fullt med orkidéer.
Jättefina har de varit.
Och när jag köpte alla dessa, var det naturligtvis just så som jag ville inreda just det fönstret.
Då.
Inte nu.
För hur kul är det då orkidéerna ser vissna ut på bladverket och blomningen även är över.
Jo, för de blommar faktiskt om! =)
Och hur kul är det då rötterna växer ur krukan och sticker ut både här och där?!



Inte kul alls.
Och inte vackert heller, för den delen.
Nu står de i kassar (nån som vill ha?) i väntan på att jag ska komma på var jag ska göra av dem.



Och fönstret ser nu ut såhär...


(update: såg nåt skumt i den här bilden...fönsterkarmarna "gör sig" väldigt bra på bild...de är så att säga "fotogenique"...ser ut som om de är helt befriade från damm...men det är en synvilla, jag lovar!)

Med lite nytt och lite gammalt, blev resultatet faktiskt inte så dumt, om jag själv får säga det. =)

Middagen är avklarad; Fläskfilépanna med champinjoner och ris och självklart ett glas rött till detta.

Nu är vinet påfyllt.
Och det är filmtajm i Casa del Afrodite!
"Triage" med Colin Farrell står på programmet.

Ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer
Postat av: Jess

Det blev jättefint i fönstret men ska du inte plantera om orkidéerna? De är ju så fina!

2010-07-30 @ 19:33:44
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Em

Vad kul! Jättefint blev det! Jag har samma typ av ryck nu och jag måste passa på när rycken kommer. Vanligen är jag hemmablind och "ser" inte, så när jag äntligen "ser" så slår jag till.

2010-07-30 @ 19:53:15
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Marie

Hade gärna tagit dem, men det är ju det här med avståndet.....

Jag har upptäckt att när jag tar kort på hur det ser ut här hemma, då ser jag allt på ett annat sätt liksom. På vissa ställen ser jag att det är för mycket saker, på andra kunde det vara lite mer osv.

Det blev jättefint i fönstret, verkligen:)

Ta det lugnt nu, du höll ju på och fixade igår kväll också!

Kram

2010-07-30 @ 20:17:20
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Av någon anledning är jag helt värdelös på blommor, men just orkidéer har överlevt väldigt bra hemma hos oss av någon märklig anledning :P



Sv: Tack så mycket! :)

2010-07-30 @ 21:22:09
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Ama de casa

Jättefint!

Kan du inte ställa undan orkidéerna nånstans och se om dom vill blomma om?

2010-07-30 @ 22:26:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: messan

Åh, jag känner igen det...kom hem från västkusten och alla mina blommor hade ramlat av på mina orkidéer..det var när värmeböljan var här. Väntar lite med att köpa nytt...tills hösten kommer.

Kramar

2010-07-30 @ 22:47:28
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Blev ju jättefint!! Jag tycker oxå dom är dö´tradiga - dom överblommade orkidéernam, men nänns liksom ändå inte slänga dom...

2010-07-31 @ 18:15:45

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0