Nu så...

...nu tror jag att jag har en liten stund att ta mig an det "efterlängtade" hihi..."Vem är Afrodite-projektet"!
Jag känner mig även samlad och ska försöka ta mig an materialet, utan att denna gången bli gråtmild.
Ja, ni har ju skrivit så fint om "den därade Afroditerskan" och det tackar hon allra ödmjukast för! =)

Jag har börjat om och börjat om, eftersom jag inte riktigt kunnat bestämma mig för hur jag skulle ta mig an materialet.

De kommentarer som säger att jag är "go, glad, mjuk, rolig, varm" eller liknande...ja, de blir ju lite svåra för mig själv att ta ställning till...Jag tycker dock att det är härlig läsning och är glad att ni uppfattar mig så...=) TACK!

Nu har jag bestämt mig för följande:

Det kommer att bli lite av en cliffhanger...igen, jag vet...! Sorry!
Jag kommer att ta in några citat varje gång och kommentera dessa. (Mina kommentarer finns inom parentes)
Förhoppningsvis ger det så småningom en bild av vilken typ av filur hon är, Afrodite...=)
_______________________________________________________

Jag börjar med Jess, eftersom hon nog måste anses ha gjort den absolut mest korrekta tolkningen av "tjejen bakom bloggen"...=)

Du är i dina bästa år! :) (Oh, ja!)
Du gillar mysiga hemmakvällar med familjen och ser gärna på skräckfilmer. (Jepp!)
Familjen är det viktigaste för dig och du är mån om att alla har det bra. (I lööv them!)
Du ställer alltid upp för dina nära och kära. (Försöker i alla fall!)
Tillsammans med dig har man alltid roligt, du älskar att ha roligt och bjuder på dig själv. (Hihi!)
Kan man få ett gott skratt på din bekostnad så bjuder du gladeligen på det! (Jadå!)
Jag tror du funderar och diskuterar mycket om filosofiska saker, ex vad händer när vi dör osv. (Absolut!)
Du är en ärlig person och dina vänner kan lita på dig. (Japp!)
Du gillar att åka på semestrar och då föredrar du solsemestrar, (Indeed!) men även en långweekend i någon storstad lockar. (Stämmer absolut!)

Tack Jess!
Du satte minsann allt! =)
_______________________________________________________

Miss Juni har varit en av de otåligaste med att få svaren...så she's next out...=)
Dessutom visste hon oxå en hel del (men nu har hon ju oxå lite "inside information" hihi)

Jag tror att du är en väldigt varm och pålitlig människa. (Jepp!)
Trogen din man och superstolt över dina 4 grabbar! (Indeed!)
Nära din familj överhuvudtaget, som även inkluderar "sis", mamma, pappa...(Oh, yes!)
Tyvärr sviker självkänslan ibland, du tycker inte att du "duger". (Fast alla vi andra vet att du gör det!) :)
(Och du har så rätt Miss J...visst sviker självkänslan ibland...som för alla...)
Du ställer höga krav på dej själv. (Ja, tyvärr är det så)
Trött på att plugga - och sugen på att komma ut i arbetslivet!! (JA JA JA!)
Du är glad för att laga mat och bjuda familjen på. (Japp!)
Dricka vin, sola och läsa en god bok. (MMM)
Gillar skräckfilmer och rockmusik. (Jajamensan!)

Tack Miss Juni! =)
Vad du kunde!
__________________________________________________________

Nästa otåliga lilla rackare är Boppan...and here's her picture...=)
Hon vet lite, hon med!

"Dite är en tös som VILL mycket. Vill hinna med allt detta innan det är för sent. (Jaadå!)
Gamla människor har haft stor glädje av hennes sprudlande humör i långa tider. (Hoppas det!)
"Bättre sent än aldrig" skulle kunna vara hennes valspråk. (Bland annat ja...)
Hon kan vara lite långsint. Glömmer aldrig en orättvisa. (Här spricker det FETT! Ikke sa nicke att jag är långs...äh, jag kan inte ens stava det! Sorry Bopp!=) )
Hon är den sanna livsnjutaren som kan konsten att släppa loss. (Ja, det tror jag stämmer!)
Kan dock hamna i djupa svackor nära depression inte alltid med en enkel förklaring. (Tyvärr...)
Är nyfiken och spontan. (Oh ja!)
Tycker om att vara ensam. Men är lyckligast med familjen runt om. (Gillar ensamheten...men älskar att ha min underbara familj nära, ja!)
God mat är FÖR gott anser Dite men so what? Livet skall ju njutas. (Hihi...ja, du har så rätt!)
Dite är åxå väldigt nyfiken på magdans. Hon tänker börja i Boppans grupp nästa termin. (Ja, är nyfiken på det, ja! Och jag SKA börja på någon form av dans nästa termin...absolut, men kanske inte magdans. Tänkte mig afrikansk dans...ska du me'?) =)
Ett starkt intellekt och en seg envishet präglar Dite. (Hmm...)
Hon kan vara mycket lat och bekväm. (*känner mig avslöjad*)
Shoppande är något som hon med nöje hänger sig åt om plånboken tillåter. (JA!)
En romantisk kvinna med en stor portion humor som man gärna vill ha till vän. (Romantisk-ja! Humor-hoppas det! Svårt att uttala mig om det andra...men skulle gärna ha dig som vän!) =)
Kan vara lite farlig när det är PMS.." (Sorry, Bopp...har inga PMS-bekymmer alls faktiskt!)

Tack Boppan!
Rätt många rätt och några totala "felsteg"! =)
________________________________________________________________

Sista rackaren för idag blir goa Anne!
Hon kan oxå, hon! =)

Du är en komplex person (vem är inte det?). (Jepp, sant!)
Antingen gör du inget så fort solen skiner, solen är en tillräcklig ursäkt för att du ska ha skäl att parkera ändalykten i en solstol, helst på stranden men altanen duger också ELLER så ska du renovera hela huset här och nu. (Men hallå...är du spion här hemma, eller?!) =)
Jag har en känsla av att du är en "Procastinator", du skjuter upp saker och ting tills du inte har någon utväg och måste ta tag i saker och ting (plugg), samtidigt som du då bloggar mer än någonsin. (Prosicu...? Tja, det händer väl...) =)
Du har pluggat dig upp som vuxen och det har självklart krävt en hel del och nu är du stolt och lycklig för att du är så gott som i mål. (JAAAA!)
Med din erfarenhet av barn och människor och ditt breda allmänintresse kommer du att bli en utomordentlig lärare. (*hoppas*)
Du är också rätt full i fan...Eller bara full...;). (hihihi...ok!)
Du kan utan minsta tvekan kasta dig in i en helkväll med kompisar och gladeligen betalar du med kopparslagare dagen efter. (Det brukar faktiskt vara värt det...) =)
Jag skulle gärna gå på pubben med dig! :) (Och jag med dig, goding!)
Du har samma man som du hade som tonåring och det fantastiska är att du är fortsatt KÄR i denna gubbe! ;) (Ja, hur går det till...) =)
Jodu, lilla gumman, dig gillar jag allt! :) (Och jag dig!)

Resten kommer...snart! =)

KRAM
&
Godkväll!

Kommentarer
Postat av: cilla/wiccan

hejsan härliga tös, allt bra har jag förstått. skall du med på bloggträffen i höör?? du kan ju åka med mig om du vill ( vi kan ju äta tårta i bilen om du vill ;) ) jag håller på att fixa en ny blogg sida så att jag kan komma igång igen. kramisar

2010-03-24 @ 20:46:46
URL: http://wiccankraft.blogg.se/
Postat av: Boppan

Ha ha så bra att jag inte hade alla rätt!

HAR dansat "afro" roligt och svettigt men lite jobbigt för knäna.

Stor kram till "jag vet nu vem du är"..

2010-03-24 @ 21:09:37
Postat av: Znogge

Bilden börjar klarna en hel del ;-)



God natt för idag!

2010-03-24 @ 22:25:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mita

Hallå,vad bra att jag kom in här igen och fick läsa allt detta om dig. Eftersom jag inte känner dig var det väldigt intressant läsning,du verkar vara en genom go person,och jag gillar verkligen din blogg.

Nehej,nu har jag smörat nog,ler

Bye,bye så länge...

2010-03-24 @ 22:25:25
URL: http://nospussar.bloggplatsen.se
Postat av: Margit

Önskar dig en GOD NATT!!!

Ha de så bra!!

Kram!

2010-03-24 @ 22:28:32
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

... idel goa omdömen ... Måste kännas härligt vännen!

Kramarna avlämnade

2010-03-25 @ 06:20:45
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Therese

Superkul att få lära känna dig litegrann, ingen som skrivit om snoozningen? Jag tror du är en kvällsmänniska som tycker snooze ät världens bästa uppfinning. :o)



Ja är lite jobbigt o inte veta vad det är för elände han har, han ligger ju oftast med hög feber i tre fyra fem veckor åt gången.



Jag har inte börjat som instruktör än, blir till hösten genom vuxenskolan. Det ska bli superkul. -:)



Gokramen på dig!

2010-03-25 @ 08:01:49
URL: http://preffen.blogspot.com
Postat av: Helen

Vilken rolig grej.

Nu fick vi veta lite mera vem du är och det verkar va mycket gott i dig.

Kram

2010-03-25 @ 08:36:47
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Nu har vi väntat länge nog, länge nog, länge nog...och så...ÄNTLIGEN!!! =)

2010-03-25 @ 23:01:28
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0