Körskoleläraren

När jag tog körkort, för sisådär 5 år sen...*host,host*, hade jag en körskolelärare som var väldigt märkvärdig.
Där körde jag i godan ro längs landsvägen...
...plötsligt säger han "då t a r  v i e  t i l l e  v ä ä ä n n s s s t t e e r r r"...
(sävlig och jävlig, som ni förstår)
Följden blev att, här tränades man inte direkt i "mjukkörning", nä, här gällde det att ställa sig på bromsen och utföra det kommando som han slutligen fick ur sig!
Här var det risk för whip-lash-skador, vill jag lova!
Ibland hade man nästan hunnit förbi avtagsvägen till och med.

När man ska svänga, behöver man ju oftast växla ner, eller hur?!
Och vad händer då?!
När man trevar till höger om sig för att hitta växelspaken, finner man sig plötsligt trevande på körlärarens vänsterknä!
(precis som han ville, tror jag!)
(Tack gode gud, att jag inte hittade någon annan "stick" att grabba tag i, i mitt trevande!)
(Säkert vad han önskade, dock)

Ohh, vad vi var ovänner han och jag!
"Håll nu fötterna på både gasen och kopplingen...känn dragläget!"
"Men, vafaen, jag kan väl inte hålla på båda", tyckte jag...innnan jag fattade grejen.
Jag hade ju dragläget *host*!

Dum i huvudet tyckte jag att han var i alla fall.
Och skällde ut varandra gjorde vi!
Efter noter!



10 körskolelektioner stod han ut med mig.
Sen hade jag mitt körkort!

Och varför berättar jag detta, tro?!
Ingen aning, faktiskt!
Men jag tyckte det var lite roligt...=)

Kommentarer
Postat av: Marie

Du kanske vill berätta för att vi ska få veta att du "bara" behövde tio lektioner;)))

Min lärare hade nog världens tålamod som stod ut med mig, i.......aningens några fler!

Ha en härlig lördag/kram

2010-05-29 @ 13:37:21
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Carina

Skällde du på din körlärare?? Att du vågade!!

Men det gick ju tydligen bra ändå ;)

Kram

2010-05-29 @ 14:18:22
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: ansepanse

jag vet varför du berättar - du klarade av att ta körkort på bara 10 lektioner, superduktigt :)

kramar

2010-05-29 @ 16:51:03
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Strongt av dig att lyckas ta körkortet trots dumskalleläraren!! Bra att du kan skratta åt det nu - då var det säkerligen inte så roligt...:D

2010-05-31 @ 21:00:50
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Duktigt att greja det på 10 lektioner!

Min körskolelärare var blind på ena ögat och hade återfått körkortet samma år. Han hade blivit av med det för han hade haft svimningsanfall...

:-)

2010-06-01 @ 09:59:31
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0