The Cliffhanger

Ja, nu blev det ju inte en lika spännande cliffhanger som från början var tänkt...men, men...
Anyway...Jag bestämde mig i onsdags för att dela in gruppen i smågrupper och att i varje grupp utse en "ordförande", som skulle ha huvudansvaret för pågående uppgiftslösning.
Ordföranden var utsedd med omsorg.
En person som jag bedömde skulle klara uppgiften och växa med uppdraget.
Skulle bli så spännade att följa utvecklingen.
Till saken hör att det är väldigt svårt att förutspå hur en dag på SFI:n ser ut och ska utveckla sig.
Allt beror på deltagarnas dagsform, min dagsform och gruppdynamiken för stunden.
Ganska snabbt insåg jag att dagens (onsdagens) tanke skulle spricka.
Jag är i alla fall glad att förmågan finns att avläsa gruppen.
Dagen löste sig trots allt bra, även om mina planer grusades något...
Och samtidigt...nu har jag ju en planering för en kommande dag i framtiden.

Min andra plan för onsdagen var att sitta kvar på arbetet tills jag kände att jag var färdig (i dubbel bemärkelse).
Jag är annars väldigt principfast och anser att man ska respektera sina arbetstider och förväntar mig även att mina arbetskamrater respekterar såväl sin egen som min arbetstid.
Så ska det vara.
Men nu var det dags för ett undantag.
Saker behövde bli gjorda!
Jag arbetade över till halv åtta.
Inte jättelänge, men jag fick gjort massor.
I lugn och ro.

Efter arbetsdagens slut begav jag mig mot Triangeln...alltså alldeles runt hörnan av mitt "arbetsneighbourhood".
Svärisarna hade flyttat i dagarna och jag var naturligtvis nyfiken på deras nya lya.
På stället bjöds ett par glas rödtjut under trevlig samvaro och deras nya boende var jättemysigt!

Trött och nöjd var jag hemma vid elva-snåret.
Och stöp i säng!

Ingen bra Cliffhanger, jag vet.
När jag skrev det hade jag fler tankar om revolutionerande förändringar.
Innovativa funderingar.
Men dessa har jag glömt nu.
Förträngt kanske.
En dag i taget.
Och sakta framåt.
Så är det bara.

Nu ska jag fortsätta titta på en av veckans höjdpunkter - Robinson!

Godkväll!

Kommentarer
Postat av: Gun

Allt blir inte alltid som man tänkt, men det låter som du löste det bra ändå. Och jag förstår att du satt kvar och jobbade undan. Det kan vara mer stressande att ha mycket som hänger över en.

2010-11-11 @ 21:08:27
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Jag tycker det lät som ett bra slut ändå;)Härligt att få jobba i lugn o ro, och sen avsluta dagen med ett glas rött;)

2010-11-11 @ 21:17:45
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll gumz,

Ibland blir inte det riktigt som man planerade. Speciellt inte när man arbetar med människor. Här har det inte heller blivit riktigt som planerat men vad sjutton nu är det snart natten och imorgon är ju en annan dag!

Kramis

2010-11-11 @ 21:53:17
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: gunsan

Ja du, ibland gäller det att planera om snabbt o det har du verkligen en förmåga till vad jag förstår.

Härlig avslutning på dagen med lite gott att dricka i trevlig samvaro;)

kramizzzzzz

2010-11-11 @ 23:14:51
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Znogge

När man arbetar med "ett levande material" är det så mycket som påverkar att man inte alltid kan förutse effekten! Du hade en ambition och testade men det gick inte helt planenligt. Väldigt vanligt skulle jag vilja säga.



Kram och god morgon!

2010-11-12 @ 06:31:10
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0