I drömmarnas värld kan vad som helst hända


Och i denna dröm var jag nog lite i smurfarnas värld...

Jag och sönerna ska iväg.
Gården (allmänna gräsmattan) utanför vår tomt är fullbelamrad med takpannor på stora pallar, cementblandare står och snurrar och en massa annan skit ligger kors och tvärs.
All världens prylar på en gårdsyta som är mycket större i drömmen än den är i verkligheten!
Vi går vilse bland allt och kan inte hitta ut därifrån.

Mitt i alltihopa möter vi EN av grannarna här i området (den som för övrigt höll på att lägga om sitt tak i drömmen) och grannen flinar elakt mot oss, men säger inget.
Grannen ser helt galen ut!
Ler sådär scary och elakt som bara personer man möter i sina drömmar kan göra.

Grabbarna och jag hittar till slut ut från "labyrinten" och åker ner till en butik i byn.
Där är även grannen.
Med samma räliga flin.
Grannen ska just betala och uppger sitt namn vara...
Garton Gargamel!

(och hur man kommer på just DET namnet i drömmarnas värld, är för mig en gåta! *fniss*)
(I och för sig var Gargamel en riktig elaking)

Något skumt är i görningen!
Grannen har bytt namn och identitet.
But why?!
Och varför flinar han så elakt?

Jag vaknar med ett ryck!
Alldeles kallsvettig!

Varför drömma så konstiga saker?!
Vad vill detta betyda?!

Godmorgon! :D

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ingen aning men visst blir man lättad av att vakna upp till en hyfsat normal tillvaro!



Kram och god morgon!

2010-10-19 @ 06:52:11
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Svorskan

Oj då! Är det något i ditt liv du inte har, men vill ha, kontroll över? Och sen.., du MÅSTE se upp för grannen! :D



God morgon!

2010-10-19 @ 06:53:21
URL: http://svorskan.se
Postat av: Jess

Du ser för många skräckfilmer! ;)

2010-10-19 @ 07:06:27
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Marie

Här kommer svaret:

Du trodde i ditt undermedvetna att du skulle jobba idag och att det är TISDAG! Tisdagar är väl lika med döden för dig????

Tur att du "bara" ska plugga;)

Kram och god morgon♥

2010-10-19 @ 07:13:58
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Anna

Ha ha ibland är drömmarna allt för konstiga,förra veckan drömde jag att mina fötter fick nya tår hela tiden, så jag hade säkert 15-20 tår på varje fot, tårna var små små med naglar på, äckligt var de men konstig dröm.

Have a nice day! Anna

2010-10-19 @ 07:29:32
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Happy

God morgon! Jag drömde också en riktig psychodröm, en otäcking. Jag parkerar först, sedan kommer en tjej med en bil som är alldeles tillbucklad och parkerar brevid mig. Hon ställer sig så att jag inte kan komma ut sedan. Jag pratar lugnt med henne. Då kommer hennes psychopojkvän. Han ler men hela jag blir till is i magen. Svårt att förklara hur man känner i drömmar, men allt är så mycket starkare där. Min bil försvinner, nästa dag är den borta. Sedan händer de ena och det andra, "pojkvännen" dyker upp och det är otäckt otäckt otäckt. När jag vaknade funderade jag över och kände stor empati för de tjejer som är eller varit ihop med någon som torterar dem och håller dem i ett skräckvälde. Usch....



Kram på dig, nu ska jag blåsa bort min dröm

2010-10-19 @ 07:35:48
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: Diana

Drömmar är mystiska och lite läskiga. Jag har förmågan att ha sex i drömmen med personer som i verkligheten riktigt äcklar mig (jag kom att tänka på detta eftersom jag hade en sån dröm om en granne)

2010-10-19 @ 07:46:11
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Camilla

God morgon!

Om man drömmer om LABYRINT så betyder det: (En vanlig dröm är att man befinner sig i en labyrint - eller i långa, slingrande gångar utan möjlighet att ta sig ut.) Denna dröm tyder på att du har något bekymmer som oroar dig även i sömnen.

Hmmm.....kan det skämma?

Hoppas att du får en bra dag!

Kram!

2010-10-19 @ 08:12:21
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0