En väldigt klok tingest...

...har traderats och slutligen nått Afrodites öron.
"15-minutaren" kallar jag den.
Enkelt och metodiskt.

När någonting känns dig övermäktigt - inför 15-minutaren!
Just nu applicerar Afrodite den på trädgårdsskötsel, vilken kan te sig lite svårbesegrad nowadays.
Bestäm dig för att 15 minuter går att avsätta när som helst.
15 minuters trädgårdspillande varje dag klarar till och med Afrodite.
Målet är just att göra det man satt sig för under just 15 minuter.
Inte, som vanligt att Afrodite ska "gå över" hela trädgården på en och samma gång eller ens hela framsidan eller hela baksidan.
Nej, 15 minuter varje dag.
Vet ni vad man hinner på 15 minuter om man bestämt sig??!!
Och vet ni hur duktig man känner sig efteråt, när man klarat av de 15 minuterna och plötsligt ser en rabatt??!!
Känslan är att "jag klarade det"!
Och fint blev det!
Inte är jag varken utschasad eller "vingabruten" heller.
Nej, bara nöjd att jag klarade att komma i mål!
Prova ni med!
Om något känns oövervinnligt, oöverskådligt och alldeles hopplöst att se slutet på - inför 15-minutaren!
Jag vet att jag kommer att fortsätta i alla fall.
På alla möjliga områden.

"Vad duktig jag är" kommer att bli det meddelande mitt inre samtal kommer att säga mig.
Istället för "vad kass du är" som inte orkar ta itu med framsidan.

Nu - 15 minuters trädgårdsskötsel.
Sen - 15 minuters vikande av tvättberg.
Vad duktig jag kommer att vara om en halvtimme! =)

Gött mos!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Låter som en passande metod för mig! Man hinner faktiskt mer än vad man tror...



Kram

2011-04-11 @ 20:03:56
URL: http://znogge.wordpresss.com/
Postat av: Sis

Ja visst är det bra!?! Det är rätt kul att saker man pratar om blir som en löpeld =) Hade inte jag fått höra det i fredags o jag sen berättat vidare för dig häromdan hade inte 15 minutaren existerat =) Men låt det oxå bli 15 min o inget sznoozande.. Hoppas ryggen mår bättre! kram

2011-04-11 @ 23:29:13
Postat av: Stattinskan

Låter så klokt att jag skulle kunna tro att jag kommit på det själv :-) - men jag kör 10-minutersregeln ... :-D

Gomorron fina Afrodite :-)

2011-04-12 @ 06:26:29
URL: http://stattinskan.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0