Lååångfreeedag!

Glad som en speleman...eller som barnen på julafton, om ni hellre föredrar den liknelsen.
*Lycklig* skulle jag själv säga!
Var ska jag börja berätta...??!!
Mannen har varit ledig i dagarna två, medan jag har tjänat vårt levebröd.
I smyg har han...
...tvättat däcket och oljat detsamma.
(Det var faktiskt nästan mörkt igår när jag kom hem, därför såg jag det inte!)
Idag har han tagit fram de här kompisarna...



...och när jag då upptäckte detta...ja, då blev jag alldeles som förryckt! =)
Hoppade runt, tjoade och tjimmade!
Ja, det hade sannerligen varit en syn! Hihi!
(Undrar vad grannarna och de förbipasserande tänkte...!? Skitsamma!)
Lycklig blev jag i alla fall och det visade jag med besked! =)

I min värld skulle följande scenario utspela sig under påsken (och jag såg inte fram emot det):

Afrodite: "Jag tycker att det är dags att ta fram utemöblerna".
Mannen: "Det är ju alldeles för tidigt"!
Afrodite: "Snälla! Det är ju nästan sommar"!
Mannen: "Nä, vi väntar tills maj".

Och så hade Afrodite blivit så besviken så...=(

Det vi hade varit överens om hade dock varit vilket företag och vilken herrejössesövning detta skulle innebära (i alla fall i min värld).
Bära tunga möbler, skrubba dessa och sist olja desamma (och dessutom förlora en massa viktiga soltimmar).
Dessförinnan - däcket!

Så, som ni förstår, var det på många sätt som jag idag, när jag kom hem, drog en lättnadens suck.
Eller fick ett totalt freak-out-spel.
Av lycka! =)
Tack Mannen! ♥
Jag slapp ju hela herrejössesövningen!
Jag kan bara sätta mig ner och börja njuta direkt!

Och vem har suttit här och njutit och intagit middagen ikväll då...?!



Jo, moí! =)
(Och två av sönerna. De andra sönerna plus mannen i mitt liv är på hockey ikväll.)
Åhhh, som jag njöööt!
Temperaturen då...?
Jo, den pendlade mellan +23,4 och +26,4...klockan 17.30!
Åh, jag älskar det!

Har just talat med en av mina underbara bloggisar, Camilla.
Vi har planerat för min Norrlands-tur i maj.
Wihaaa, vad kul det ska bli! ♥

Nu är det långfredag.
Solen strålar från en klarblå himmel.
Däcket står färdigt för säsongen och liksom bara väntar på att "intas".
Undrar vad Afrodite ska hitta på idag...?! ;)





Godmorgon! :D

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag tor att vi har sinne för livets väsentligheter ;-)



Kram

2011-04-21 @ 20:45:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Hahaha...jag ser att det var bara du som fick en förrätt ;)

Ja...jäklar vad kul det ska bli då du kommer upp.

Tusen tack för den underbara pratstunden.

Kram på dig!

2011-04-21 @ 21:29:54
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Och vi som precis fått snöfritt!! ;)



Ahhhhhhh!!!! Är det sant? Du kommer?!

Du kommer att bli så väl omhändertagen och äta så god mat som: surströmming, pölsa och pärer, kamsern (palt) och en massa annat goda norrländska delikatesser!

Kraaaaaam!

2011-04-21 @ 22:50:15
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: gunsan

Förstår att du blev galen av glädje när du blev varse allt du slapp gå igenom;))



Är det verkligen så varmt hos er på kvällen, mmmmm man kan ju undra om vi bor i samma land;)

men vänta bara, vi är på G;))



Väldans fint har frun det på altandäcket;)



kramizzzzz

2011-04-21 @ 23:01:40
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Stattinskan

Åhhh - vilken man ... Han har möjligtvis innte en brorsa på lager ;-D

Kram hela dan

2011-04-22 @ 11:51:23
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: gunsan

Jag ser att det inte har gått någon nöd på dig idag;))



Kramizzzz

2011-04-22 @ 22:29:46
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0