Dagens 4:e inlägg...!? (Hur gick detta till liksom...?!)


Sommaren 2011 går till den skånska världshistorien på flera sätt.
Två av dessa är...
1. Skånes mest regniga och O-somrigaste!!!
2. Sommaren som (hela två gånger) tvingade Afrodite att ställa in en grillkväll (och det säger inte lite!)!

Japp, så är det!
Fy faen för denna sommar!
Visst, vi har gjort jättemycket; dagsutflykter och övenattningar, träffat vänner och myst...men det där riktigt somriga, med ljumma sommarkvällar på däcket, den självklara strandturen osv osv...Nä, det har inte riktigt velat infinna sig denna (O)sommar. Trist, om ni frågar mig! Hösten kommer att bli lång, väldigt lååång!

Dagen idag skulle ju bli lite historisk även den. Ni vet, sonen som helt plötsligt skulle slå följe med mor sin till stranden...
Och det gjorde han oxå. Vi gav det ett försök. Installerade oss. Varsin brassestol. Snacka lite, alternativt lite skön musik i öronen. Snart bada? Kanske. Fika? Jatack! (Och GENAST var sonen omgärdad av 3 stycken getingar och förtrollningen var därmed bruten (han HATAR getingar!). Sola lite till. Ska vi åka hem? JA!
I 45 minuter, sen insåg både han och jag att vi skulle bli frusna och absolut inte mer solbrända än vi redan var. Bara att packa ihop igen alltså.
Och även om himlen på stranden lämnade MYCKET mer att önska...



...var det även MYCKET bättre än det som komma skulle...





REGN & ÅSKA!
Och inställd grill!
GAH!

Kommentarer
Postat av: maria

Ooo vilken besvikelse att behöva packa ihop och vända om hem igen...



Min sommar blev inte heller riktigt som jag tänkt av speciella orsaker...men men man kan inte få allt ;)



Nu tar vi nya tag, eller hur :)

Må så gott vännen <3

Kramar Maria

2011-08-08 @ 21:59:52
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: gunsan

Men attans vilken himlans otur ni har!!

Kan ju inte riktigt hålla med dig där om vädret, även om det inte varit världens bästa idag, men altanen har fått besök av mig i vilket fall o jag har till och med letat fram skuggan;))

kramizzzzzz

2011-08-08 @ 22:23:25
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: hugan

Jaaa jag vill inte strö salt i såren men...det där låter som en alldeles normal norrlandsommar ;) nu har vi ju - ursäkta om jag tjatar igen - kanske fått låna er sommar för en gångs skull...inte vill jag lämna igen den heller, men nu är det kört även här.

Det är synd om oss solälskare helt enkelt.

Ta ett glas min vän och hoppas på en godnatts sömn!

Det blir säkert bättre imorrn ska du se :-)

2011-08-08 @ 22:24:21
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Monica

Jaha, ni fick också regn...

Vi har beställt en resa till medelhavet i september!

Hoppas att vi hittar solen där!

Kram, Monica

2011-08-08 @ 23:14:23
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0