Magisk afton och ARKeology

I fredags efter jobbet blev det, som sagt, en liten After Work med mannen, innehållande ett restaurangbesök och en sista runda på Malmöfestivalens finaldag. Och jag kan säga att många, många, många andra människor än vi hade kommit på idén att befinna sig på Malmöfestivalen denna, dess sista dag! Herregud så mycket folk! Överallt!







ÖVERALLT och vart jag än vände näsan - lika mycket folk!

Kvällen då?
MAGNÍFICO! ♥
 
Japp, en helt underbar kväll blev det, med tropisk hetta och en luftfuktighet som hette duga. Vi hade några timmar att "slå ihjäl" innan The Big Event, så vi hann både en tur i 60-talstältet (me like!) och annat smått och gott...



...innan det blev dags att hitta en lämplig plats att välkomna Ola Salo på. Klockan 22 lämnade en MÄNGD folk Stortorget. Då hade bandet "Maskinen" spelat klart. Vi utsåg och intog kort därefter våra positioner. I 1½ timme VÄNTADE vi (och mannen väntade mest för min skull) på att få se dem. Sen SÅG vi dem i 1½ timme. Den smarte räknar ut att det blir 3 timmar. I en samling av folk (25 000!!!) med samma inriktning som vi - The Ark!
Jisses, säger jag bara, vilken MASSA folk! =)

Vi väntar och väntar...





Och slutligen kommer han och bandet och en helt magisk show drar igång!
"Vi är The Ark" säger Ola Salo, blottar bringan och ger publiken det som vi väntat på - All of himself!
Wow, vilket ös och vilken energi!
Säga vad man vill om Ola Salo, men helt awesome är han!


(Jag tog många, många bilder, men tyvärr blev endast den här bra. Jag är INTE vän med min nya mobil, om man säger som så...)

Mellan sina fantastiska låtar håller han tal till sin publik. Han talar om det faktum att kvällens spelning är den sista EVER i Malmö (de har tydligen några spelningar kvar runt om i Sverige) pga bandets upplösning och i detta "tal" konstaterar han att "Vi kommer att bli ett förbannat vackert lik"och jag kan bara hålla med!
I nästa mening lovar han att kvällens spelning "inte ska bli någon jävla begravningstillställning"! Och jag kan bara konstatera att han även håller ord, för någon begravningsstämning fanns inte att uppbringa under kvällens konsert, utan massor av glädje, ös och kärlek! The Ark way! 
Sen talar han om människors olika rädslor som vi alla, mer eller mindre, går omkring och drar på. Ett oerhört vackert "tal" om hur rädda vi människor är för varandra. Han menar att om vi inte hade varit så förbannat rädda för att göra bort oss inför varandra, utan vågade släppa ut våra känslor, skulle världen bli mycket bättre. The Ola Salo Way! Och jag kan bara hålla med! Detta tal avslutade såklart med deras genombrottslåt...



Sååå vackert!
Jag önskar av hela mitt ♥ att ni alla hade varit en av alla de 25 000 människorna där och upplevt denna magi, denna underbara kväll tillsammans med The Ark och Ola Salo. Totally worth waiting for!
Kvällsposten skrev igår ett ord som får representera hela upplevelsen - remARKabelt! =)

Behöver jag säga att jag fortfarande är helt lyrisk???
Nä, jag tänkte väl det! =)


Kommentarer
Postat av: Emma (Filips sambo!)

Kul att du fått uppleva Sveriges bästa liveband. Har själv sett dom strax över 70 gånger. Men nu blir det inga fler gånger för min del...

2011-08-28 @ 11:43:34
Postat av: Sus

Jag säger bara

- Wooww, måntro att du svävar på små lätta moln!

Kraaam

2011-08-28 @ 13:04:37
URL: http://blomtoken.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ojojoj.Kan tänka mig att det var en magisk kväll.

Men jisses...vilket folk. Tror du vi får med syrran dit nästa år? ;)

Sv: Klart att vi ska till Häggströms nästa gång du kommer upp. Hoppas bara att dom har kvar rea tältet då. Annars får vi köpa något på ordinarie pris. Vi tjänar,vilket som :)

Å,vad nyfiken du gör mig. Vad är det som ska komma på posten?

Kram!

2011-08-28 @ 13:23:12
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Läste recensionen, och insåg att talen emellan är identiska på de olika konserterna...

2011-08-28 @ 13:51:42
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Susanne P

Jag gillar dem och jag kan förstå att du svävar på moln!

Ungefär som när jag sett Pink Hink, kanske! ;)

Kram

2011-08-28 @ 14:12:43
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Men jösses vilket folk! Fler än ni hade visst samma tanke där ;)

Men hur var The Ark? Var det bra eller?....

Skojar bara... det kom fram HUR bra det var :)

Kram kram

2011-08-28 @ 14:49:37
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Emma (Filips sambo!)

Förresten, det var 48 000 personer där, inte 25! :D

2011-08-28 @ 16:55:23
Postat av: Znogge

En lyckad helkväll helt enkelt :D



Kram

2011-08-28 @ 18:36:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: soffie

men guuu vilken härlig kväll!!!å bra väder hade ni med ,lyckat verkligen kramen

2011-08-28 @ 20:30:02
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: gunsan

Hmhm, det bara strålar magi öer ditt inlägg, jag kan tänka mig att det var super, han är bra Ola;))



Men jag säger bara.....ojoj vad mycket folk, där gäller det att stå still o inte irra runt;))

kramizzzzz

2011-08-28 @ 22:20:37
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Samma fantastiska avskedföreställning som vi hörde, fast för SÅ mycket mer folk!!! Får vårt fullsatta Tyrolen att verka som rena familjebjudningen ;)

2011-08-29 @ 21:38:49
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0