Japp, det blev...

...några timmar på soffan, trots allt och TG!
Klockan 11.00 blev jag väckt av mannen som hade lagat frukost.
ELVA!
Vad stressande det var!
Tills jag kom på att SÅ himla mycket har jag ju faktiskt inte att göra idag.
Vi ska ju till ett par vänner och fira nyår tillsammans med ytterligare två andra par.
Inget lagande och fixande hemmavid alltså.
Jo, till tonåringarna, som ska käka mat hemma och sen drar vidare på fest.
Jag ska förbereda hasselbackspotatis till dem och rostasfilé. Och så ska det bli chokladpannacotta till dessert.
Men det tar ju inte så lång tid.
Sen ska jag be mamsen hjälpa mig att fixa håret, kvällen till ära.
Jag fick ju en plattång (!) i julklapp! (Ja, till mitt redan så platta hår!)
Kommer ni ihåg att min frissa gjorde underverk med sin plattång när jag klippte mig senast?
Tänkte att mamma skulle få den stora äran idag. (Mest för att jag inte klarar det själv, trots övande...hrmpf!)
Sen är det bara en dusch, på med nya blåsan, lite make-up, ett par sprut med bästa doften och så iväg i taxin vid 17.50.
Ja, jo, vi ska "inombys" men tar det säkra före det osäkra och tar en cab.

Nu önskar jag er ett gott slut! ♥

Kommentarer
Postat av: Monica

Gott slut och Gott Nytt År till dig och de dina!

Nyårskram, Monica

2011-12-31 @ 15:39:38
URL: http://tjernhus.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0