Svaren!

Jag ställde ju till med en liten frågestund på bloggen för några dagar sedan, när jag inte pallade att blogga.
Jag kan väl inte säga att lusten att blogga har återinfunnit sig till fullo, men jag ska i alla fall ge er svaren på era nyfikna frågor...=)

Camilla, en av mina goa, fina systrar uppe i norr, undrar när jag kommer upp och hälsar på dem nästa gång.

Svaret på detta är att jag inte vet. Jag skulle vilja säga IGÅR, men jag vet faen inte när tiden ska infinna sig. Lusten finns i alla fall! ♥ Men tyvärr, det kommer inte att bli innan jul i alla fall, så mycket kan jag säga. Tyvärr! =(

Susanne, en av de goa syrrorna, undrar vad jag tycker om surströmming...

Eh, Susanne, den var elak! Du veeet vad jag tycker! Kommer du inte ihåg det här...?!



Och jag försökte verkligen att älska det lika mycket som du! Jag försökte!

Carina, den tredje av mina goa syrror i norr, undrar om jag vill ha en dejt med henne i helgen.

Javisst, ville jag det, men även om du i helgen befinner dig i både Göteborg och Ullared, är avståndet, kopplat till mina inplanerade versamheter i helgen, svåra att förena. Tyvärr! Så nära och ändå så långt bort...:'(

Hon undrar även om jag är allergisk mot något.

Nope, det är jag inte. Förutom avundsjuka och långsinthet då...

Vad gör jag en ledig helg, undrar hon oxå.

Det beror helt på humör och omständigheter. Jag gillar att gå på fest eller att träffa vänner för en snacke-kväll, men jag är även världsmästare i att bara njuta av att finnas till. Göra ingenting. Bara vara. DET gillar jag verkligen. Jag blir inte stressad av att göra ingenting, som så många andra blir, utan jag verkligen njuter av både lugn och tystnad. Om jag är på det humöret.

Hon undrar även när jag hade kort hår senast.

Det skulle nog kunna vara 2003, 2004 någongång. 2003 såg ut såhär...



Znogge, som tycker att jag verkar vara en trevlig person, undrar vilken som är min sämsta sida.

Svaret på detta är att jag är en obotlig (?!) tidsoptimist! Detta innebär inte att jag har svårt att hålla tider, för det gör jag alltid, utan mer att jag ska hinna pressa in så jädra mycket i tid som finns förfogad. Detta gör att jag stressar alldeles för mycket, vilket jag börjar känna av i vissa avseenden och det är inte bra!
Jag är även en väldigt impulsiv person, vilket jag ibland tycker är en av mina bästa sidor, men som ibland kan bli en av mina sämsta.


Miss Juni undrar vilken julklapp som skulle göra mig mest besviken över att få.

På det svarar jag lite klychigt att "det är tanken som räknas"! Och det tycker jag faktiskt. För, oavsett vad jag får i julklapp har ju personen "bakom julklappen" haft en tanke och känsla när han/hon köpte den. Så nä, ingen besvikelse över julklappar från min sida. Faktiskt.

Hon undrar oxå vilket av mannens plagg som jag skulle vilja slänga all världens väg.

Ett par alldeles för fladdriga och sladdriga kallingar! Men han gillar dem och trivs i dem och då får han ha dem. När han inte är hemma alltså. =)

En rolig, men svår fråga som Miss Juni ställde är, vilken kändis jag skulle vilja tillbringa tid med i BB-huset.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska svara på den. Det finns massor av kändisar som jag skulle vilja träffa och av en mängd olika anledningar. Vissa skulle man vilja träffa för att de verkar så trevliga, andra för att de är så snygga och ännu en kategori är de intressanta. Jag passar på den frågan så länge och återkommer när jag har ett bra och genomtänkt svar. Ok?

Hon undrar oxå vilken egenskap jag skulle vilja kunna köpa mig.

Den är oxå svår, men jag skulle verkligen vilja kunna skapa med händerna. Konstnär! Tänk att, när man är uppfylld av en känsla, om det så är sorg, glädje eller lycka, kunna uttrycka denna i en målning! Me love tanken!

En lätt fråga som Miss Juni ställer är den om vilket yrke jag skulle välja om jag inte blev lärare.

BARNMORSKA! Ett yrke som jag drömt om sedan barnsben, men som även har följt mig genom livet. Inte minst sedan jag själv haft den stora lyckan att föda fyra barn. Och haft alldeles underbara och fantastiska förlossningar. Jag brukar säga att jag älskar att vara gravid OCH att föda barn. Jag menar det verkligen! Och att då ges tillfälle att vara närvarande för andra kvinnor i denna fantastiska situation, ja, det är verkligen en dröm. Jag har dessutom träffat ett flertal (genom alla mina förlossningar) och vet exakt hur en bra barnmorska bör vara. Och hur man INTE ska vara. Japp, det är verkligen mitt egentliga drömyrke. Även om jag älskar mitt nuvarande...=)

Decdia ställer mig en lite underlig fråga...vilket djur som är det tramsigaste...

Som beter sig tramsigast eller som ser tramsigast ut...eller hur menar du, fröken Decdia...?
Jag ber att få återkomma i även den frågan. Ok?

Hon undrar även vilken maträtt jag skulle välja på julbordet, om jag bara fick välja en.

Lätt! Brunkålen! Jag älskar brunkålen. Ja, tillsammans med julskinkan, senapen och kanske en av mammas köttbullar. Fast jag brukar säga att jag skulle kunna äta en hel skål brunkål bara...och det är nog sant. Det är ju sååå gott!

Hon undrar även varför mina kommentarer inte publiceras direkt.

Även den, en enkel fråga. Helt enkelt för att jag på ett lätt sätt ska kunna urskilja de nya kommentarerna, de som jag inte läst alltså, från de andra. Jag vill inte missa att läsa en enda kommentar. Och om de då är "röda" när jag kommer in i mitt kommentars-arkiv, ja, då finns det ingen risk att jag missar dem. Så, alltså ingen annan baktanke med att inte publicera kommentarerna direkt finns. Jag får sällan eller aldrig otrevliga kommentarer och behöver nästan aldrig censurera dem. Har kanske hänt en gång. Och då var det en väldigt obscen kommentar från en man som varit inne och kollat på nån bild. Han har inte återkommit, tack och lov.

Hon undrar om jag föredrar Berit eller Gudrun.

På detta svarar jag såklart Berit, eftersom hon visade sig vara mildare än Gudrun. Om det är något som verkligen skrämmer mig så är det naturens krafter. Jag hatar naturkatastrofer! Sånt som vi små människor inte kan rå på. Så mäktigt, så farligt, så skrämmande!

Både Gunsan, Carina och Decdia undrar över min fascination av den lila färgen. Varför älskar jag lila så mycket??!!

Jag har egentligen ingen aning! Jag har alltid älskat allt som är lila; allt från kläder till saker, inredning, ja, allt som är lila ända sedan jag var liten faktiskt. Mina ögon liksom bara dras till den lila färgen som magneter. Det är som en förälskelse. Som en attraktion. Så kan jag nog bäst beskriva det. =)

Sådärja!
Det var det!
Hoppas att ni fått svar på era frågor (även om jag bett att få återkomma till två) och är det något mer ni undrar, ja, då har ni chansen i detta inlägg!
Fler frågor? Följdfrågor?
Ska jag utveckla något? (förutom de två jag själv bett att få återkomma till)?

Trevlig söndag önskar jag er!

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Sitter här i bussen på väg norröver igen och läser i kapp på din blogg. Kul att läsa dina svar, men synd att vi var för långt ifrån varandra för en date i helgen :)

Kram fina du!

2011-12-04 @ 13:38:25
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Gun

Lila brukar älskas av kreativa personer, så du kanske är en konstnär innerst inne.



Du var skitsnygg i kort mörkt hår! Men du är jättefin i långt ljust också. :)

2011-12-04 @ 13:54:05
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Znogge

Kul med lite mer matnyttigt om dig :D Brunkål är gott men annars avstår jag nog gärna julmaten...



Kram

2011-12-04 @ 13:58:09
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Underbart med dina svar.

Fast...jag skulle vilja ha ett EXAKT datum ;)

Kram!

2011-12-04 @ 16:37:52
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Mitha

Nu har jag läst ikapp lite, kul var det att kolla igenom dina svar till alla frågorna..

Tänk att lila gillar jag också,vet inte varför, det bara är så,och även rosa, lite töntigt kanske..ler..

Just nu gillar jag inte vitlöksdoft,speciellt inte som hundfjärtar,hehe....

Ha det gott

Kramiz♥

2011-12-04 @ 16:47:59
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Tant huga

Intressant! Det enda jag hakade upp MEJ på var att du älskar att bära och föda barn. Det är bland det värsta jag har varit med om! Efter 24 år känner jag fortfarande den fruktansvärda smärtan!! Aldrig mer!!!

Nu är jag turligt nog för gammal för sånt ;-D

2011-12-04 @ 16:56:33
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Jag gillar alla dina svar, uton svaret du gav Camilla!

Igår satt jag och tittade på gamla inlägg på min blogg och fastnade på inläggen när du var här i sommras! Åhhhh...vilken härlig tid vi hade!

JAG LÄNGTAR TILLBAKA TILL DÅ!!! (och naturligtvis efter DEJ! )

Kraaaaam!

2011-12-04 @ 16:57:35
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Bra frågor och bra svar :-)

2011-12-04 @ 18:33:18
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Framtiden är vår - Ann-Sofie mamma till Isak

Vilka bra ord i headern! =)

2011-12-04 @ 21:41:59
URL: http://www.sojkasframtid.com/
Postat av: anne

Så otroligt snygg du var i det korta håret!!!!! Det långa, blonda du har är ju helt fantastiskt, men i detta korta framträdde ju så mycket mer!!!



Och vänta och föda barn, jag håller med dig, det är urhäftigt.

2011-12-04 @ 21:51:14
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: gunsan

Vad roligt att läsa alla dina svar;))



Måste säga att du är supersnygg i ljust hår, men jisses amalia vad du är fin i brunt hår;)))



Kramizzzzz

2011-12-04 @ 22:07:37
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Diana

Men hallå, du glömde min sista fråga ju! ;)



Wow, du har varkligen lagt ner tid på att svara på frågorna, me like!

2011-12-04 @ 23:34:45
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: Aha, då vet jag! ;)

God morgon på dig!

2011-12-05 @ 08:11:45
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Surströmming är vidrigt. Bara lukten är outhärdlig.

2011-12-05 @ 14:15:18
URL: http://stefanfalkelind.com
Postat av: Karpstryparn

Gött att du har fått tillbaka blogglusten.

2011-12-05 @ 16:16:36
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Jess

Vad roligt att få veta lite mer om dig!

Du är skitsnygg i det bruna korta håret!!!

Du är snygg i det ljusa också men det var en helt ny Afrodite!

2011-12-05 @ 19:32:25
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Roooligt!

Och japp, jag kan vänta! ;o)

(Ps. Jag kan INTE se att det är du på bilden från 2003!)

2011-12-05 @ 20:24:40
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0