Dagen idag...

...har varit lika underbar som de övriga dagarna i Norrland.
Fattar inte hur det skulle kunna bli på annat sätt när man är med helt fantastiska människor!
Efter frukost och lite bloggande allmänt slappande åkte Camilla...



...och jag till Norrlands Riviera eller, som det även heter, Salusand.





Nope, vädergudarna var inte med oss och den planerade strandhängsdagen byttes ut mot endast en promenad i härlig omgivning.
Senare åkte vi (jag, Camillas familj och Carinas familj) till Hembygdsgården i Husum, där Camillas äldsta dotter sommarjobbar.



Vi kollade in omgivningarna, gick in i muséet, var på lite loppisar och fikade på kaffe med hembakta våfflor.



Underbart! =)

I kväll var vi allihop inbjudna till Carina med familj på kvällsmat. Och nu slöt även Susanne upp.



Lingon stod på bordet, vitkålssallad med morötter och annat gott kom in...tankarna surrade i min hjärna...
...ska det bli blodbröd, blodpudding, palt eller vad...?
Ja, vad tror ni...???

*

*

*

*

*

*

*

*



Och denna gången tog jag en riktig "bamseportion"...



...och naturligtvis fick palten sällskap...



Även idag fanns faktiskt en alternativ anrättning för den kräsne...



 ...kycklinggryta med färsk pasta - supergott! =)

Efter intagandet av den här godingen...



...anslöt plötsligt två bloggisar till...=)



...Marie och Carina!

Och ni som ätit palt någon gång (Jag har, jag har, jag har!!!), vet ju att man lätt hamnar i palt-koma efteråt...



...och det gör man visst ÄVEN om man INTE intar en så stor portion! =)

Summa summarium - Palt smakade MYCKET bättre än surströmming, även om det inte är något jag lägger på listan "det bästa jag ätit"...alltså rent smakmässigt.

Dock förklarar jag härmed såväl surstömmingskvällen som paltkvällen som två av de bästa mat-UPPLEVELSERNA ever.
Hela grejen alltså...tjejerna, deras familjer, deras värme, deras goa, goa ♥:an.
De har verkligen gjort allt för att jag ska ha det bra under min vistelse i deras hemtrakt.
Och jag har älskat varje sekund av det!
TACK! ♥♥♥
Love U all!

Och vad som döljer sig i den här...



...och den fantastiska storyn kring den, ja, den får ni höra i morron, då jag åter befinner mig på skånsk mark.
Men jag kan ju ge er en ledtråd - de tre underbaringarna från Norrland har, minst, varsitt finger med i spelet!

KRAM & GODNATT
från en lycklig


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja..vilka underbara dagar vi haft.

Som du förstår nu så hamnade du hon en lögnerska.

Ett tag trodde du på mig va?

Varför jag var så trött i söndags?

Nä..det var inte för att jag hade druckit,som jag sa.

Min dotter var ärligare än jag. Hon sa nog sanningen. Jag är inte van att göra så här många saker, på en och samma dag ;)

Tusen miljarders tack för att jag/vi har fått rått om dig dessa dagar.

Men jag kommer INTE att säga adjö.

Jag säger: Vi ses snart igen :)

Puss,älskade vän!

2011-07-04 @ 23:49:24
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Toppen alltså! Så härligt ni har aft det.



Kram

2011-07-05 @ 00:22:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Marie

Jag är så glad över att ha fått träffa dig, det kändes helt rätt från första sekunden (för mig iaf!)

Hoppas resan går bra hem!

Kram♥ och sov gott

2011-07-05 @ 00:36:39
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Stattinskan

Paltkoma är inget jag har drabbats av ;-) Ni ser ut att ha det så underbart (darrar lite på underläppen av liiiite avundsjuka) :-)

Gomorron

2011-07-05 @ 08:03:53
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Tack för att du åkte heeeela vägen hit upp för att träffa oss. Det blev ett oförglömligt möte, det har varit så kul att lära känna dig.



Du är verkligen en lika varm och go människa som jag gissade att du skulle vara. Hade vi bott nära skulle du definitivt vara för mig en kär vän.



Hoppas resan hem går bra. Du kan ju sjunga en trudilutt, du vet vad, när du passerar Skuleberget, hihi

Kram älskade vän! Vi hörs sedan....

2011-07-05 @ 09:17:42
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Jessica

Hej Hitta hit genom Camillas blogg =) härlig och fina bilder =) kram

2011-07-05 @ 11:17:34
URL: http://www.bonusfamilj.net
Postat av: Helene

Förstår om du är lycklig som har träffat alla dom underbara människorna = ))

Ni har haft så mysigt ju...

Kram Helene.

2011-07-05 @ 11:46:50
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: carina

Jätteroligt att få träffa dig, en fast det bara var en liten stund :) Så nästa gång kommer vi till dig! :)

Hoppas resan går bra :)

Kramen fina du♥

2011-07-05 @ 13:35:09
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Hahaha! Underbart inlägg!

Ja,du! Paltkoman kommer antingen man vill det eller inte! ;)

Och nu tycker jag att du gjorde en tuff insats som smakat både surströmming & palt! Fast iofs...ingen surströmming, ingen snaps! ;) ;)

Tusen tack för ett oförglömligt möte med dej!

Kram

2011-07-05 @ 19:12:08
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: gunsan

Ohhh du skriver så härligt o jag tycker du är så duktig som smakat både det ena o det andra;))



Hej på ett tag säger jag bara, för det är väl klart att vi ses igen;))

kramizzzzzz

2011-07-06 @ 23:47:51
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0