Godmorgon i allas era stugor!

Idag, till skillnad från igår, var jag uppe i tid.
Och är på jobb med goda marginaler.
Igår vaknade jag i min lilla håla, 3,5 mil från jobb, klockan 7.20.
Anlände gjorde jag på jobb 55 minuter senare.
Ganska snabba turer, om ni frågar mig. =)
Jag vet inte, men det känns som om min hjärna redan har tagit semester, trots att där är två veckor kvar att arbeta (alternativt en, men inte som det ser ut nu).
Kudden är oxå väldigt skön på morronen.
På kvällen lever jag nattliv som om ingen morrondag fanns.
Ja, alltså, jag kommer aldrig i säng i tid.
Något uteliv är det inte tal om, för det orkar jag inte.
Men det är så mycket som jag "bara ska" just vid sänggåendet.

Dagen idag har alltså startat ok och jag hoppas att det är en shape på dagen som fortsätter.
Ikväll kanske mina nyinköpta prylar i klädväg visas i bloggen.
Varför inte starta med dagens out-fit...?!



Jag vet...ett oerhört intressant och viktigt inlägg.
Massor av världslig och ointressant information!
Så blir det när man snackar bara för att munnen ska gå...=)

Men hörrni...kan ni försöka ha en bra dag idag??
Jag vet att jag ska försöka i alla fall!
Solen står redan högt på himlen och temperaturen "ljum morron".

Jag vet inte varför, men de ljud som strömmar in genom mitt öppna fönster på jobbet får mig att tänka - utland.
MMM!
Som att vakna på ett hotellrum långt bort i ett annat land och höra det andra landet långsamt vakna.
"Ett nytt land utanför mitt fönster" skulle man kunna säga...eller som Kallifatides sa...

Näpp!
Nu får det vara slutdrömt!
Dags att sätta igång att arbeta!

Godmorgon! :D 


Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Jag upplever samma sak på "det" torget, ett fantastiskt billigt alternativ till en utlandsresa ;-)

Gomorron, ja eller god förmiddag :-)

2011-06-16 @ 09:10:53
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: Znogge

Jag har också så svårt att komma i säng. Fastän jag bestämmer mig för att verkligen göra det så kommer alltid något emellan! Det straffar sig på morgonkvisten!



Hur lång sommarledighet har du?



Kram

2011-06-16 @ 13:09:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åsa

Jag längtar också till semester, förhoppningsvis kommer den någon gång.

2011-06-16 @ 20:22:07
URL: http://spinninghead.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Jag lever också nattliv och säger som Alfons. Jag ska bara... Hopplöst är det att komma isäng i tid;)

Kram

2011-06-16 @ 21:14:44
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Jess

Vilken härlig färg det är på din outfit!

Jag kan säga att jag är väldigt beroende av semester nu!

2011-06-16 @ 21:34:57
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hmm...någon utlandsresa känns det inte som att jag är på. Men det spelar ingen roll. Jag har ju SEMESTER :)

Vilken underbar färg du hade på tröjan.

Kram på dig!

2011-06-17 @ 07:34:25
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0