The Cliffhanger

Varje morgon trycker jag på två on-knappar - den till kaffekokaren och den till datorn.
Den första för att tillgodose dagens första behov och för att hjälpa själva väckningsprocessen på traven.
Den andra för att jag helt enkelt har "ett behov" av att kolla över mina domäner.
En kopp kaffe och en liten runda på nätet - check - Afrodite vaknar så sakteliga.

På kvällen har jag några fler knapptryck att klara av innan själva svanhoppet.
Mobilens alarm ska aktiveras, precis som Telia får sig ett "samtal" (=Afrodite beställer telefonväckning)
(Oftast hinner jag vakna till liv av mobilen och kan då avbeställa själva telefonväckningen=det kostar inget, eller så ljuder den fasta telefonins fantastiska signaler=Afrodite blir 5 spänn fattigare varje gång=hon överlever!)

Igår kväll "knappade jag, som vanligt, satan"...och ställde på så sätt in alla möjliga larm och ljudsignaler som anses behövas för att bringa liv i den skönsovande nattramlerskan.
Afrodite stoppar den urladdade telefonen till den fasta telefonin den hållare som är nödvändig för uppladdning av dylika ting.
Och sen det lilla svanhoppet och sen...uppspärrade och osovande ögon!
Satan i gatan vad stressande!
Nåja, 2,5 timmar är väl bättre än inga kan tyckas.
Eller inte.

Klockan 05.00 börjar så den första serenaden att ljuda, fast det är nu inte Afrodite medveten om, utan gör bara den invanda gesten åt vänster, hittar den minimalaste knappen som överhuvudtaget står att finna på mobilen och *klick*, klickar bort alarmet.
"Säng, säng, säng, sova, sova, sova, säng, säng säääng..."!
Den snabbtänkte har redan tänkt ut att 15 minuter senare är det åter dags för den nu halvdöda Afrodite att åter ställa sig i käpprätt givakt, då telefonen ljuder sina svulstiga signaler.
Och nu måste hon tillika resa sig från sin ljuvliga loppelåda.
Fortfarande alldeles omedveten om vad som håller på att hända.
"Säng, säng...sova, sova...ja, ni hajar va'...?

Någon gång mellan 05.15 och 05.16 vaknar hon dock till lite vett och sans.
Konstiga signaler ljuder från Afrodites sovvarma kudde, där allt som hon i sitt töcken placerar allt som hon råkar få i sina händer under den smärtsamma uppvakningsprocessen.
Why? Har ikke en aning om varför, det bara blir så.
Under sitt sovrus har hon alltså lyckats knappa lite extra chick på luren och råkat få igån en uppringning till ett, i rådande läge, fortfarande okänt nummer.
Helvete!
*klick*



NU är Afrodite vaken och fumlar sedan runt efter jamis, morronrock, de två magiska knapparna och säckar slutligen ihop bakom skärmen.
I sinom tid med en rykande kopp kaffe i handen.
Livet återvänder så sakteliga.
Afrodite är tillbaka till livet.
Sen fattar ni ju själva resten av ruljansen innan det blir dags att placera ändalyckten på den, än så länge, iskalla cykelsadeln och i en flygande fläng trampa den kappa kilometern till tågstationen.
Väl där börjar hon spana efter systra sin, som enligt kvällens uppgift skulle befinna sig på samma tåg.
Nope, ingen syster.
På tåget, fram med mobilen och så är ett mess iväg.
Med svaret:
"Såg att du hade ringt i morse. Men har inte hört det".

Kommentarer
Postat av: Diana

Nu blev jag besviken... ;)

Låter som ett väldigt komplicerat uppvaknande... Själv har jag aldrig snozat (stavning?), tycker bara det verkar grymt. Varöfr sätter du inte bara mobilen men lägger den bort från sängen så att du måste gå upp?

2011-03-22 @ 20:59:46
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: gunsan

Men jösses vilken story, hur det kan bli;))

Men riktigt underhållande läsning måste jag säga;)

Kramizzzzz

2011-03-22 @ 22:19:30
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Diana

Sv: Så fick vi göra med Batman förr, ha klockan från sängen alltså. Först gjorde vi så att jag hade klockan på min sida och sen väckte honom men jag tröttnade för det kunde bli en rätt långdragen process....

2011-03-22 @ 22:41:59
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Haha, vilken procedur! Hoppas du kvicknade till lättare i morse. Tack och lov för att det är ljust nu när man stiger upp. Det underlättar uppvaknings processen :)

Kram och godmorgon!

2011-03-23 @ 05:59:55
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: IKA

Det måste jag säga var en annorlunda start på morgonen "fniss". Slår vad om att den lever kvar i minnet. Det är fantastiskt vad man får vara med om när det gäller detta med att vakna på morgonen och väckarklockor, det finns en hel del olika tips och råd.

Hoppas att det ska lyckas bättre imorgon

Ha en bra dag!

2011-03-23 @ 06:26:30
URL: http://hosika-ika.blogspot.com
Postat av: Znogge

Gissa varför jag har en hederlig väckarklocka! Varken mer eller mindre ;-)



Kram och god morgon!

2011-03-23 @ 06:34:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Sv: Så det du vill ha sagt är att män är morgontrötta när de är unga och kvinnor blir morgontrötta när de är gamla?

2011-03-23 @ 07:59:09
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Hahaha, vilken morgon procedur;)

2011-03-23 @ 08:54:26
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ojojoj..vilken procedur.

Medan du håller på att försöka att vakna har jag duschat,ätit frukost,målat mig,fixat håret,slängt i en maskintvätt,diskat,dammsugit,klätt på mig,gett fåglarna vatten och mat,tagit en morgonpromenad,läst tidningen,städat,putsat fönstren,bytt gardiner ja...till och med jobbat ett tag ;)

Hoppas att det gick liiite lättare att vakna idag :)

Kram på dig,Syster!

2011-03-23 @ 10:42:38
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Hahaha! Det ligger väl i släkten det där med morgontröttheten :-)

2011-03-23 @ 17:32:05
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0