En "knasig" fredag som slutade bra

Förmiddagspasset gick snabbt och, som ni vet, gör ju tiden det när man trivs och har roligt...=)
Efter lunch fick jag någon krypande obehagskänsla.
Stress.
NP pockade på uppmärksamhet.
Pärmar och matriser behövde fyllas i.
Någon sa något som fick mig att se rött.
Arg!
Lack!
En av arbetskamraterna såg situationen och tog den på störstaste allvar.
"Jalla kom, vi går och köper choklad"! Tack M för att du finns! ♥
En annan arbetskamrat ringde och kände genast av situationen.
"Hur är det gumsan"? Tack V för att du finns! ♥

Fick dock lite planering gjord, om än lite halvhjärtat.
Gick hem vid 16.15.

OCH!
När jag kom hem!
Åh, vad glad jag blev! =)
Kommer ni ihåg i påsk, då mannen hade städat däcket...hur lycklig jag blev?
Minns ni hur jag dansade runt där ute och tjöt av lycka...?
Jag blev nästan lika glad igår faktiskt!
Afrodite kommer ut i köket...
"Åh, vad undanplockat här är..."
"Nästan så det ekar...ju..."
Och ordet "ekar" viskade jag fram och svalde hårt, samtidigt som min blick flyttades åt höger och jag såg...
...grovköket!
Mannen hade städat grovköket! =)
Och jag önskar verkligen att det fanns en före-bild.
Jisses, vad där såg ut innan!
Hyllorna hängde på svaj och höll på att lämna väggen, dammet prydde väggar och hyllor och kaoset var totalt.
Nu är hyllorna omsatta, dammet borta och allt "fridens liljor".



Tack mannen för att DU finns! ♥

Idag då?
Jo, idag blir det lite trädgårdsfix.
Lite halvbra väder sådär och som gjort för ogräsjakt.


13.45: Dementerar detta å det bestämdaste!
Ingen lust för trädgårdsfix eller ogräsjakt alls idag!
Vi har tömt lite förråd och så varit på tippen en sväng istället.

Ikväll är en utekväll med tjejerna på jobb inplanerad.
Det är bara det att lusten inte riktigt vill infinna sig.
Vill egentligen bara va'...
Får väl se hur det blir...

13.45: Känslan är densamma och inget är bestämt än...=/

En bra dag önskar jag er i alla fall! ♥

Kommentarer
Postat av: Ia

Det här inlägget måste jag genast be Blivande att läsa ;)



Hoppas på fortsatt trevlig helg!!!!

2011-05-14 @ 10:48:53
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Znogge

Vilken härlig överraskning. Sådant gör att man verkligen blir glad.



Ha en fin lördag!



Kram

2011-05-14 @ 12:01:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Det är tur att man kan ändra sig!

Kram

2011-05-14 @ 16:00:35
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tror jag det att du blev lika lycklig denna gång.

Du ser...dom kan bara dom vill ;)

Klart att du ska ut.

Tänk dig om det blir skitkul och du missar allt det roliga.

Nä..det roliga,kan du inte missa.

Kram på dig!

2011-05-14 @ 16:31:47
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Bara Jag

Den typen av överraskningar är oslagbara - mest för att de osar av omtanke för att man själv finns....

2011-05-15 @ 09:44:31
URL: http://blogg.rhode.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0