AWARD! =)

Japp, jag har fått en award!



Från goa och bästaste Carina i Norr!
Carina är en utav mina favvis-bloggare vars ord, liv och leverne jag följer varje dag.
En underbar person och bloggerska med stort ♥ och en massa glimt i ögat.

Hennes motivering till att ge moí awarden lyder:

"Min kära namne som jag haft äran att träffa irl. Härlig, varm och godhjärtad Skånetös".

TACK vännen! ♥

Med awarden följer naturligtvis ett uppdrag och det är att besvara fem frågor.

1. Varför började du blogga?

Det var en kursares "fel"! (Tack Y!) Mitt i den värstaste av de värstaste tentorna under lärarutbildningen och mitt i ett kritiskt skede då jag absolut inte hade tid att börja blogga, talade jag med kursaren Y i telefon. Hon tyckte absolut att jag skulle börja blogga. Ha någonstans att göra av mina ord, känslor och funderingar i. Sagt och gjort - samma kväll var jag stolt ägare till en blogg (något jag själv aldrig skulle kunna se mig som - en bloggare...). Men jag har aldrig ångrat det. Tre år senare är jag lika (om inte mer) förtjust i bloggvärlden som då jag började. Vilka vänner jag fått! Även IRL! =)

2. Vilka bloggar följer du?

Många! Men det går i perioder det där. Ibland orkar jag bara inte blogga. Ibland läser, läser och läser jag för glatta livet. Ibland läser jag inget alls. Men jag har vissa stående som är "måsten" och hos dem försöker jag att titta in varje dag och jag kommenterar oftast då jag tittar in hos dessa. Ibland orkar jag bara inte skriva något, utan läser bara inläggen. Beror på tid, lust och humör det där...

3. Favoritfärg?

Den behöver jag inte svara på va'...?! Kolla bara färgen på bloggen! =)

4. Favoritfilm?
Oj, oj, oj, den är svår! Har ingen absolut favoritfilm, men tycker mycket om svenska filmer, som Wallander, Beck, Maria Wern och Irene Huss. Andra favvisar är Sova med fienden, Notting Hill, Gladiator...ja, massor. Gillar alltså den svenska deckar-genren samt drama, thriller, romantiska komedier...Vad svårt det här var!

5. Vilket land/vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Thailand! För att alla säger att där är underbart och för att jag vill få uppleva detta underbara! Stränderna...ahhhhh! Egypten! Tänk att få stå framför de mäktiga pyramiderna! En dröm jag haft länge, länge. Italien och då främst Venedig! Tänk att få flyta fram i en gondol! Turkiet vill jag besöka igen och igen bara för att jag älskar det! Äh, det finns massor med platser i världen som jag skulle vilja se och uppleva...det är bara så svårt att komma på och välja just nu...=)

Sen ska man givetvis skicka awarden vidare till fem av sina blogg-favoriter och som vanligt är detta oerhört svårt, eftersom man har så många favvisar och vill ge den till nästan alla.
Jag hade dock tänkt att jag skulle ge den till endast fem, men med anledning av att många av mina "tilltänkta offer" redan blivit utnämnda och fått awarden, väljer jag att göra som en del andra brukar göra - ge den till ALLA!

Vassegoa, alla mina bloggisar! ♥

Ps. ♥-ligt TACK för alla era goa grattis i föregående inlägg! Värmde ända in i ♥:at! Ds.

Kommentarer
Postat av: Diana

Favoritfärg, hrm... jag hänger nog inte riktigt med... ;)

2011-09-14 @ 23:53:57
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Monica

Grattis igen! Denna gång till Awarden!

Kul att läsa litet mer om dig!

Kram, Monica

2011-09-15 @ 00:20:50
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Znogge

Favoritfärg? Fattar nada ;-)



Grattis till awarden. Venedig är toppen, ja hela Italien är fint. Egypten gillar jag också men till Thailand har jag inte kommit. Sonen tyckte där var så där...



Hoppas du kommer iväg till dina drömmål!



Kram

2011-09-15 @ 06:47:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Grattis till Awarden!

Jo...DEN är du värd.

Och jag också verkar det som ;)

Kram!

2011-09-15 @ 07:16:26
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Diana

God morgon lila du! Ingen försovning idag? ;)

2011-09-15 @ 08:31:39
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Mia systeryster

Grattis till awarden.

Och tack snälla du för dina snälla ord, jag blir alldeles rörd. Jag känner ju likadant för din blogg o många andras.Det där med att inte orka kommentera jämnt hos alla tror jag stämmer in på oss flesta, i allafall vi som har bloggat lite längre;)

Kram

2011-09-15 @ 09:26:53
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Helene

Grattis till din award !!

Jag har oxå fått en som är med på min blogg idag = ))

Den fick jag av Camilla...

Ha det gott.

Kram Helene.

2011-09-15 @ 09:29:51
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Grattis till Awarden! Den är du värd!

Jag var tvungen att glutta tillbaka i dina inlägg för att läsa ditt allra första.

Kram

2011-09-15 @ 10:54:28
URL: http://Www.susannep.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Åhh... *rodnar.

Vassego och tack själv för dom rara orden :)



Sv: Haha, du är för go! Tänk att det är vi tre här i norr du tänker på som ingredienser på en go'stund. Men då kontrar jag och tillsätter en fjärde ingrediens. DU! Då blir det som pricken över i :)

Kram och puss i pannan!

2011-09-15 @ 12:15:53
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Stattinskan

Ajaj, jädrans skit ... Nu fick jag dåligt samvete. Fick den också men har inte tagit mig an den ännu ... får man skylla på att man har varit krasslig? ;-D

Kramar

2011-09-15 @ 19:30:52
URL: http://stattinskan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Thailand skrev jag oxå!

Många som varit där kan liksom inte tänka sig att semestra någon annanstans i fortsättningen. Ett betyg så gott som något.

Och samtidigt har jag oxå hört de som tycker Thailand är fullständigt överreklamerat.

Möjligt, men jag känner att JAG själv vill ta reda på den saken! ;o)

Kanske när mannen fyller 50?? Det är ju SNART!! :)

(Hoppas han inte hörde det där...)

Kram på dej & maken, så här på lördagskvällen...

2011-09-17 @ 20:45:35
Postat av: Miss Juni

Ja, men det var ju JAG som bubblade så mycket om Thailand - att jag alldeles glömde bort att skriva min signatur...MISS JUNI!!

2011-09-17 @ 20:46:19
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0