Tisdagen står för dörren...

...jag är färdigznoozad och på G.
Eller ja, nu ska vi kanske inte överdriva, men jag har i alla fall tryckt på de båda magiska knapparna; den till datorn och den till kaffekokaren.
Om en stund ska jag vrida om ett par kranar oxå.
Om en stund, när jag vaknat alltså.
Man KAN faktiskt drunkna i duschen om man inte är riktigt på alerten.
Och DET är jag inte riktigt än.
Tar det lite piano såhär, innan kroppen vant sig av med horisontalläget.
Tar en kopp kaffe för att vakna, kollar runt lite på nätet och så...
Har faktiskt en ganska mysig morronprocedur, då, vid femtiden på morronen.
Om det bara inte hade varit så förbannat tidigt!
Snart, mycket snart väntar en uppfriskande morrondusch på en sådär 100 grader.
Ja, i alla fall är det min duschtemperatur enligt mannen.
Jag får ha koll på rattarna kranarna i duschen när mannen varit framme faktiskt.
Då står de nämligen på ynka 35 grader, eller nåt.
Och den kalldusch vill i alla fall inte denna svensk vara med om en tisdagsmorron i slutet av september klockan halv sex på morronen.
Det vill jag förresten aldrig.
Ta en kalldusch alltså.



Jisses, vilket VIKTIGT, intressant och uttömmande inlägg detta blev...eller i alla fall nästan tomt. Eller nåt.

Äsch...godmorgon! :D

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nej, kallduschar bör vi undvika! På alla plan...



Börjar vakna till här men snoozade nog lite för länge som vanligt!



Kram och god morgon!

2011-09-27 @ 06:47:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Diana

Brrr, jag hade nog inte klarat av att duscha tidigt på morgonen oavsett temperatur....

Undras om det är något mer karlar och att ha kallt i duschen? Batman har det jäkla kallt han med, jag vill liksom att man ska bli röd på huden av värmen när man duschar. Så det är ett jäkla meck när vi duschar tillsammans. "Tar du munstycket, så höjer jag. Ahhh, skvätt inte kallvatten på mig"... Väääldigt romantiskt. :)

2011-09-27 @ 07:32:08
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Haha! Här är det precis likadant; gubben duschar i alldelens för kallt vatten....och jag vill ha skållhett! ;)

Kram & god morgon vännen!

2011-09-27 @ 07:34:00
URL: http://Www.susannep.blogspot.com
Postat av: Monica

Ja, vad gjorde man utan dina visdomsord?

Kram, Monica

2011-09-27 @ 11:35:22
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Och jag som alltid avslutar med en riktig kalldusch!

Absolut inga 35 grader där inte!

Medan sambon håller på att hoppa högt, ifall jag inte rattat om innan jag lämnar duschen. Och det "glömmer" jag ju ganska ofta... ;o) Kram!

2011-09-28 @ 17:09:01
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0