Bra dagar, dåliga dagar och hjärnans spratt

Som igår till exempel.
 
Jag hade en BÄTTRE dag. Tillsammans med nära och kära; syrran, morsan och jag i julvimlet.
Jag kände mig faktiskt glad. Emellanåt.
Jag njöt av att gå omkring i stan och insupa atmosfärer.
Jag gillade att sitta med fina syrran och fina mamman och fika.
Jag shoppade lite.
 
Jag kände mig inte ledsen eller sorgsen HELA tiden.
Det fanns stunder då jag faktiskt inte alls tänkte på sorg och smärta.
Stunder då jag kände mig "vanlig"...
 
Jag har kommit på att det ibland är skönt att röra sig i omgivningar där "ingen" vet vem jag är.
Där "ingen" vet vad som hänt.
Att jag kan gå omkring och känna mig just "vanlig".
Gärna tillsammans med någon som jag känner mig trygg med.
 
Men emellanåt kom de väldigt förvirrade tankarna över mig...
 
Som till exempel när jag gick omkring och kollade på kläder, då jag plötsligt började fundera på vad Nille skulle gilla att se mig i...
...jag kom på mig själv med att fundera på vad jag skulle kunna köpa till honom i julklapp...
...tankar dök upp kring vad jag skulle kunna tänkas få av honom i julklapp...
 
Poff! Tillbaka i verkligheten.
Och så kom jag på...
Verkligheten ja...
 
En känsla av att vara "ovanlig" kom över mig...
Jag kände mig plötsligt "konstig"...
 
I dessa lägen kan jag till och med få en liten yrselattack...
Jag tycker att jag plötsligt pratar forcerat...
Jag blir osäker. Känner mig...jag vet inte hur jag ska säga...men jag känner mig "konstig"...overklig.
Som om jag inte är jag liksom.
Då är det skönt att vara med trygga människor. Nära och kära.
Jag behöver inte förklara något.
Jag behöver inte känna mig "konstig".
Jag är trygg. Med dem.
 
Ja, hjärnan spelar mig små spratt emellanåt.
Och det är ibland svårt att skilja på verkligt och overkligt.
 
Det är ibland svårt att skilja på...allt.
Det är faktiskt svårt att hantera...allt.
 
 Men ja, jag hade faktiskt en riktigt bra dag igår.
Tillsammans med nära och kära.
 

Kommentarer
Postat av: Diana

Men gud vad skönt att du hade en bra dag igår! Mer av såna tack! Vad glad jag är för dig!
Kram och god morgon!

2012-12-19 @ 07:58:16
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Åse

Åh så härligt att du hade en bra dag tillsammans med din mamma och syster, kunde få känna att det var lite som vanligt i allt det overkliga. Så glad jag blir för din skull. Hoppas du får en lika fin onsdag. Du vet att ditt hjärta tittar ner på dig och ler när han ser att du kan le och känna dig trygg med dina nära och kära ❤ kram från mig till dig.

2012-12-19 @ 08:20:42
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Diana

Sv: 31? ;)

2012-12-19 @ 08:21:18
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Dom där bättre dagarna blir förhoppningsvis fler och fler med tiden :)
Morrn morrn!

2012-12-19 @ 09:35:05
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Hoppas att dom dagarna blir fler och fler...

Kram, fina du!

2012-12-19 @ 10:28:13
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Hörni

Vad skönt, och de kommer nog bli fler och fler de där bra dagarna, så småningom.

2012-12-19 @ 10:55:51
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Monica

Dom stunderna, när du känner dig "vanlig", och inte tänker på din förlust hela tiden, kommer att bli längre och tätare.
Ha ALDRIG dåligt samvete för att du känner dig lycklig.
Hoppas att du får fler sådana dagar och stunder snart!
Kramar, Monica

2012-12-19 @ 11:42:05
URL: http://tjernhus.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0