Efter en svettig natt...(uppdaterat)

...fylld med mardrömmar som jag inte har en aning om vad de handlade om, tack och lov, vaknade jag klockan 6. Kände att jag nog inte skulle kunna somna om.
Låg en stund och proppade mig full med pepp "Inte tänka, inte känna, inte tänka, inte känna...bara SOVA"!
Sov mänska!
Och somnade faktiskt om. Och sov till 9.20!
 
Underbart!
 
Men känner jag mig utsövd?
Nä.
Den känslan existerar inte i numera.
Känslan av att ha sovit gott och vakna utvilad.
Hur mycket eller lite jag än sover...
Jag känner mig aldrig pigg, aldrig utvilad...bara trött och matt. Hela tiden.
Slut på energi.
 
Nåväl.
 
Vad händer idag då?
Ingen aning!
Inget finns på agendan.
Jag kan göra precis vad jag vill.
Och det känns nästan tråkigt faktiskt.
För jag vet ju inte vad jag vill.

Blir nog en "ta-han-om-hemmet-dag".
Pyssla om det lite.
 
Igår kväll, när yngsta sonen gick genom TV-rummet, utbrast han:
 
"Mamma, du ändrar om hela tiden".
"Gillar du inte det då", frågar jag.
"Jo, det är fint", säger han och ler...
 
Ja, och det är nog sant.
Jag ändrar om lite. Fixar och trixar i hemmet.
Jag försöker nog skapa trygghet. I allt det otrygga.
Jag köper lite nytt. Sånt som Mannen och jag tittat på tillsammans. Sånt som jag/han/vi gillar.
Jag älskar att, vad ska jag kalla det...inte pynta, inte inreda...men att pyssla i hemmet. Göra om lite. Flytta runt lite. Det har jag alltid gjort, så det är i och för sig inget nytt.
 
Men känslan jag har just nu när jag gör det är nog just det - att jag försöker skapa trygghet i allt det otrygga.
Inte alls så att jag försöker utplåna det som Mannen och jag "byggt upp" tillsammans, utan bara som en liten "mini-renovering".
 
 
Såna här "toppar" har vi tänkt köpa i evigheter, men aldrig kommit till skott.
När de nu såldes ut till halva priset...ja, klart att de fick komma med hem.
(Ja, vet...inte särskilt snyggt arrangerat med sladdarna...)
 
 
Två stycken brickbord, som jag sneglat på länge.
Och två lila runda mattor som matchar resten av inredningen i TV-rummet.
Vet inte riktigt vad jag ska ha stående på dem. Men just nu är det bara lila blockljus och några smidesstakar.
(Och bakom dessa brukar det stå ett "smidesfönster" med en massa ljuslyktor. Lite för att dölja luckan i väggen. Men det fick jag ta bort, annars hade ni inte sett brickborden. :) Och igen - jisses vilken massa "sladdkludd" jag har!)
 
Igår kom jag på mig själv med att jämföra känslan "att bygga bo" med när man är gravid. Och förbereder inför babis ankomst. Mamman "bygger bo", fixar, och förbereder.
Jag tror det är lite så jag gör. Bygger bo. Vårt bo. Mitt bo.
 
Äh, jag vet inte.
Vilket mastodont-inlägg det här blev...
...med en massa surriga känslor.
 
Tror jag behöver lite mer kaffe.
Kanske klarnar tankarna. Lite.
 
Vad gör ni idag?
 
Godmorgon!
 
Update:
 
Ett strålande väder gjorde att jag fick en plötslig lust och ingivelse att jag ville till stranden.
Jag ville fotografera.
Och komma ut i det fantastiska vädret.
Ludwig, yngsta sonen, var på direkt.
 
Efter strandturen var vi, minst sagt, djupfrysta.
 
Yngsta sonen hade fått nog.
Men jag, jag fortsatte.
Till skogen.
Svaneholmsskogen.
Tog en riktig power-walk faktiskt.
Naturligtvis med stopp för bildtagning. :)
 
Oj, vad jag känner mig uppiggad. Faktiskt.
Riktigt skönt.
 
Var är bilderna då, undrar kanske ni...?!
De får ni se i morron!
 
Oh oh, en cliffhääänger!
Som jag vet att somliga inte gillar. Alls.
Men så är det.
 
Nu blir det matlagning i Casa del Afrodite.
Och sen häng i soffan. Tror jag.
 
Ha en fin kväll!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Ingenting. Inte än...

Det som du beskriver känner jag igen på något vis. Jag fungerar lite så när yngsta fröken är borta... Vet inte varför...

Behövs nog mer te här!

Kram ♥

2012-12-08 @ 10:26:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jobbigt med mardrömmar, det är nog därför du inte blir ordentligt utvilad. Hoppas dom slutar upp med att jaga dig!

Här ska det ut och ätas tapas, för vet du vad? Även om tapas maraton är slut så finns det fortfarande tapas i Spanien ;-)

Kram!

2012-12-08 @ 10:57:04
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: camilla

Du har det sååå fint i huset.
Fast...jag vet hur roligt det är att förnya sig. Och då räcker det ibland bara med att möblera om lite.
Men visst...nya saker är ännu roligare :)
Om du inte har nåt att göra så kom hit,vet ja! ;)
Jaja...visserligen ska jag jobba i kväll. Men det går ju alltid att sjukskriva sig ;)
Allt för dig vännen! :)
Kram!

2012-12-08 @ 11:01:48
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Mickis

här blir det strax en Zingowalk i solskenet.. Jag har heller inget på agendan idag.. en lugn dag.. pysseldag.. maken ska på julbord & dottern ligger nerbäddad i feber...

Hoppas du får en mysig lördag!
Kram

2012-12-08 @ 11:26:41
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Du kanske boar liksom. Skapar nån trygghet i all kaos som är i ditt och grabbarnas liv just nu...

Vad ska jag göra idag? Tja, här har dagen nyss börjat. Fredagkvällen tillbringade jag med en god bok, grabbarna var på bortamatch i Timrå men jag valde att stanna hemma. Hämtade dom nere vid stationen kl.1 i natt. Dottern ringde och ville hem kl.3 så jag agerade chaufför till henne och några andra ungdomar, jag kom i säng vid 4-tiden. Så... godmorgon liksom :P
Snöskottning står på agendan (igen!) i alla fall. Det har blivit som en tradition dom senaste dagarna ;) Å i kväll spelar Modo och det missar jag ju inte gärna :)
Kram vännen!

2012-12-08 @ 11:59:47
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Cina

God förmiddag! ;)! Jag känner igen mig i det du skriver! Har det här året gått igenom en jobbig separation och jag har gjort om, boat och pysslat för att känna mig trygg och lugn igen. Som du skriver, man försöker skapa trygghet i det otrygga. Hitta en fast punkt igen. Något att hålla fast vid.
Idag ska jag på vernissage med en kompis.
Hoppas du får en bra dag!!!!
Varma kramar!

2012-12-08 @ 12:00:20
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Sv: Emporia verkar vara "a place to be" haha. Skulle inte ha något emot att shoppa där. Inte heller i Väla. Där kan man visst stöta på kungligheter om man har tur ;)

2012-12-08 @ 13:28:55
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Mardrömmar är hemska. Ibland så kan känslan ligga kvar i kroppen långt efter det man vaknat.

Kram goaste vän.

2012-12-08 @ 15:22:43
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Aurora

Kram!

2012-12-08 @ 16:34:49
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: åse

Hoppas att mardrömmarna ger med sig och försvinner, nog skönt att komma ut på en promenad och rensa huvudet lite, hoppas din dag blev bra. Själv har jag jobbat några timmar nu blir det soffhäng och tidigt i säng, klockan ringer 05.30 imorgon och det de tidigt. ha en fin kväll fina du.Kram från mig till dig.

2012-12-08 @ 17:21:36
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

En cliffhanger... Just hate it! ;-)

2012-12-08 @ 17:35:07
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Åh....cliffängers!
Då väntar jag tills i morgon på bilder då! ;)
Kram

2012-12-08 @ 18:37:51
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: Monica

Det blir ju jättefint hemma hos dig, oavsett vad skälet är...
Här har vi haft mera gråväder idag än vad ni tydligen har haft!
Ska bli kul att se dina bilder från Svaneholm!
Kram, Monica

2012-12-08 @ 19:00:45
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Ewa W

När jag läser kommer jag att tänka på när Lasse gått bort, och jag mitt i all overklig röra fick för mej att jag ville ha nya vardagstallrikar och glas - mina egna liksom.. Har tänkt på det många gånger genom åren, och det är ju precis det du beskriver, man boar..! Heja dej Carina, du är tapper <3

2012-12-08 @ 19:18:43
Postat av: Znogge

Jag kan mina bloggare för det är väl där vid brickborden som granen brukar stå ;-)

Ser fram emot bilder i morgon!

Kram♥

2012-12-08 @ 20:54:02
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0