En go' kväll

Ja, jag hade faktiskt en riktigt go' kväll tillsammans med vännerna.
Vi pratade och skrattade, åt ostar, kex och frukt och hade både lite glägg och lite rött i glasen.
 
 
En mysig och lugn kväll helt enkelt.
 
Men så blev jag lite, vad ska jag säga...lite sorgsen när de hade gått. Och kände mig ensam. De skulle gå hem till sina män och jag kröp ner i en tom säng. Det kändes faktiskt extra tungt. Ensamt...
 
När jag plockade undan efter kvällens övningar, kom jag på mig själv med att nynna på den där gamla Gyllene tider-låten...När alla vännerna gått hem. Och texten gick rakt in i mitt hjärta...
 
Hjärtsmärta!
 
 
Men jag är glad. Att jag genomförde planen. Jag är glad att jag klarade det. Och jag är glad att det gick mycket bättre än förväntat.
Och så är jag lite stolt. Lite stolt att jag klarade det.
 
 
Idag ska jag lägga in sill med mamma. Stekt sill i ättika.
Och ikväll ska jag ugnssteka julskinka. Och sedan griljera den.
Det kommer att bli jobbigt faktiskt. Det var nämligen alltid Mannen som gjorde det.
Stolt som en tupp där han gick och pysslade om julskinkan och inväntade rätt gradantal.
Och sedan griljeringen. Rätt mängd skorpmjöl, ägg och senap? Japp, det blir bra...
Och sist, men inte minst, provsmakningen!
Ett mycket högtidligt moment i det Robertssonska hemmet. Som helst skulle övervaras av alla. Med Mannen i den stolta spetsen.
Blev den god? Var den för salt? Blev den för torr?
Åhhh!
 
Älskade Mannen, det blir tungt att göra detta utan dig! ♥
 
 
Goa, fina ni!
Ja, ni alla goa, fina bloggvänner!
Det är dags för mig att åter tacka er!
Tacka för alla fina ord.
Tacka för all pepping.
Ja, helt enkelt tacka för allt.
 
Tack för att ni finns allihop! ♥
 

Kommentarer
Postat av: camilla

Vad bra att ni hade det trevlig... trots att inte jag var där ;)
Du hade då dukat upp en hel del gott,ser jag.
Önskade sååå att jag var också var där.
Ja...både för allt det där goda du bjöd på OCH att skulle vilja krama om dig sååå.
Kram!

2012-12-20 @ 10:15:01
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Monica

Så kul att det gick bra! Men det visste jag att det skulle göra!
Ja, nu kommer sådana där svåra saker, som gör att man blir påmind hela tiden. Men du är klok, som har dina nära och kära omkring dig!
Det blir bra!
Nästan-jul-kram, Monica

2012-12-20 @ 10:37:45
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: ☆ Fru Eriksson

Ooo,såå mysigt & gottit....
Förstår att det känns i ♥
/Julkraaaaaaaam från mig!

2012-12-20 @ 14:40:05
URL: http://frunsblogg.blogspot.se/
Postat av: ♥ Carina ♥

Sitter och funderar på allt det där i vardagen, som man gör, var för sig och tillsammans. Som man bara tar för givet. Sånt som du blir påmind om nu, titt som tätt. Usch vad tufft det måste vara...

Vilket festligt bord du dukat upp. Du fixade det vännen! Starkt gjort!
Hoppas det gick bra med sillen hos mammsen. Kul att ni gör det tillsammans :)
Kram

2012-12-20 @ 14:58:54
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Diana

♥♥♥

Vad skoj att du fick det trevligt med väninnorna, det såg himla smarrigt ut. Det var länge sedan vi hade ostbricka här hemma, det får vi råda bot på. Fast efter alla festligheterna kanske... :)

2012-12-20 @ 15:36:55
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Miss Juni

Men åhhh, vad det ser gott ut!! Älskar sån´t plock!! Mmm! Måste vi oxå ha en dag nu i jul!

Jag har ju oxå varit ensam (dock inte pga dödsfall - utan för att jag blivit dumpad. Bortvald) och jag minns verkligen känslan (som om det vore igår, faktiskt) när man var bortbjuden...och kände sig så ensam. Just för att "alla andra" hade ju någon. Och när man sedan gick hem. Ensam.
Eller när JAG skulle bjuda hem...fast vi haft folk hembjudna jämt, så blev jag plötsligt så osäker...för vem vill komma hem till bara MEJ liksom? Usch nä, det är jäkligt tufft! Och jag förstår verkligen att du känner dej STOLT för att du fixade det! Med all rätt! Det är inte lätt.

Kram.

2012-12-20 @ 16:03:46
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Znogge

Så gott det ser ut och bra att du klarade det. Ett steg i taget ja. Men jag förstår att det kändes tomt sedan...

Blir avis när jag hör att du ska göra stekt sill i ättika. Det gjorde min svärmor alltid förr...

Ha en go' kväll!

Kram

2012-12-20 @ 16:29:23
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Åse

Hurra !!! Blir glad ända in i hjärtat att du fixade det och hade en trevlig kväll med dina vänner, du ska se att den där julskinkan blir precis så som den alltid har blivit, alldeles förträffligt god, för du vet ju precis som jag vet att du kommer att ha hjälp i köket.

Kram från mig till dig !

2012-12-20 @ 17:03:30
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Helene

Va mysigt och så mycket gott ni hade på bordet !!
Förstår att det känns så ensamt och lessamt...
Då är det "tur" att man har vänner omkring sig...
...både i privata livet och här <3
KRAM Helene.

2012-12-20 @ 17:19:50
URL: http://helenesdagbok.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0