Tänkte bara...

...göra er uppmärksamma på att det nu är cirkus 24 timmar kvar innan lugnet och friden i Casa del Afrodite är ett minne blott!
Moahahahaha! :D
Då invaderas huset av tre norrlänningar och jag kan bara tänka mig hur det kan bli och sluta.
I kaos!
Nä, det kommer att bli alldeles, alldeles fantastiskt!
Har jag sagt att jag längtar?
Det gör jag som fasen!
 
Inför besöket kan det ju vara bra för dem att öva lite skånska.
Här kommer en liten snabbgenomgång av det viktigaste:
 
Hialös
Grina
Dörrahull
Flabba
Fjåne
Flua
Gava
Glytt
Grönfoer
Gida
Hoed
Hällörad
Hutta
Klyddig
Gida
Korvalua
Kyd
Lase
Maud
Mög
Pantollor/Pantofflor
Piba
Skitt
Sylten
Tannapregare
Sidda
Ude
Tönn
Vrövvel
Ålahue
Ännavänna
Ännaklämd
Tvesula
Hossor
Ånaförtaen
Lomma
Ränna
Glyttig
Skula
Diskelase
Ful
Klydderöv
Hied
Maudaro
Skröfs
Torrevär
Åeded
Förveden
Pågablära
Rullebör
Brillor
Böjsor
Vann
Pibesill
Fjöntig
Bagetter
Tokke
Upplänning
Lua
Hånt
Hönsaminne
Hin sian gäred
Dallig
Fillefem
 
Vaddå? Nä, slå upp dem får ni själv göra!
Kanske kan jag skriva ihop en lite förklarande text på skånska.
Den kan säkert förtydliga för er lite.
 
Återkommer!
Plugga ni på orden så länge...Moahahaha!

Kommentarer
Postat av: Diana

Jag kan tänka mig att de var precis lika taskiga mot dig, så det är rätt... bara ge igen! :)
Jaha, ett dygn. Är det Sturup de landar på? Bara så man vet var man ska hålla sig undan. ;)

2012-07-12 @ 09:45:14
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Diana

Sv: Bra att veta! ;)

2012-07-12 @ 10:03:17
URL: http://www.decdia.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0