Afroditiska fnulerier

"Vi föds alla som original, men de flesta av oss dör som kopior!"



Nej, jag vill inte va' som alla andra, för jag vill va' mig själv...absolut!
Men ibland och i vissa avseenden önskar jag ändå att jag var lite mer som andra faktiskt.
Jo, jag ska förtydliga...

Det här med att "ta litta nätt" i trädgården till exempel...

(För er norröver: Ta litta nätt = ta lite försiktigt = påta lite)
(Och nej, jag pratar inte så här. Inte vanligvis i alla fall. Bara när jag tycker det är roligt. =) Och så tycker jag det är "himskans rolet o bodde (både) lejsa o skrijva po dialekt iblann (ibland).)

Ok, en liten utvikning där, nu, tillbaka till ämnet...=)

Andra kan bestämma sig för att de ska ut och "ta litta nätt" i trädgården och då gör de oxå det.
Vi kan ta min mamma som exempel. Hon går ut i sina vanliga kläder, sprätter lite, klipper lite, fixar lite och borstar sedan av sig lite lätt och kan därpå sätta sig lika ren i soffan och avnjuta en god kopp kaffe.

När jag bestämmer mig för att "ta litta nätt" i trädgården, ja, det börjar lite försiktigt. Jag tänker ju först på "litta nätt", absolut. Ett klipp här, ett spadtag där, en krattning här och en vattning där. Lite pul där...
Sen går det "snett" och jag glömmer "litta nätt" och blir som besatt och far fram som en mullvad!

Det slutar alltså AlLLTID med att jag glömmer "litta nätt" och plötsligt befinner jag mig på alla fyra som en jävla mullvad, med ändalykten i vädret, rotandes, grävandes, krypandes och har ja, jag har jord ända in i BH:n till slut.

Att sätta sig i soffan direkt efter den där övningen är helt uteslutet. En dusch är ett måste!
Ibland tänker jag att jag ska vara försiktig.
"Jag tvättade ju håret innan och jag vill inte behöva göra det en gång till".
Tror ni att det blir så då? Näääää! Rätt in i duschen och tvätt av håret är ett måste!
BAH!

Intressant va'?!

Annars då?

Jo, jag har solat HELA dagen! :D

Jag har även duschat OCH tvättat håret. Om det nu säger er något...;)
(OCH bytt BH!!!)

Nu - soffan!

Trevlig kväll! ♥

Kommentarer
Postat av: Aurora

Jag är nog som din mamma. Petar lite här och där. Men jag har solat hela dagen jag också. Lite röd i ansiktet nu. Kram

2012-05-01 @ 20:44:34
URL: http://aurorasliv.blogspot.com/
Postat av: Susanne P

Haha! Så bra att du översatte så vi här uppe förstod vad du menade! ;)

Jag är nog också en sån som går all in när jag väl kommer mej för att påta i jorden.

Men jord innanför BHn? Testa att påta utan nästa gång så slipper du det problemet...;)

Kram

2012-05-01 @ 21:53:54
URL: http://Www.susannep.blogspot.com
Postat av: Monica

Ja, jag gör precis som du! Börjar litet lätt, och sen slutar det med att jag har alla trädgårdsredskap ute och att vi måste beställa pizza, för jag är så trött, att jag inte orkar laga middag...

Och knappt duscha...

Kram, Monica

2012-05-02 @ 00:10:16
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Znogge

Här får mitt samvete sig en törn! Har inte ens börjat men jag skyller på renoveringen...



Kram

2012-05-02 @ 09:27:12
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jomen så blir det ju jämt! Man går igång på nåt mysko vis... TUR att jag inte har nån trädgård kvar!

:-)

2012-05-02 @ 11:02:58
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Det bästa med det här inlägget var videon ;)

Men det kanske du förstod att jag skulle tycka :)

Där är vi OCKSÅ lika. Igår skulle jag bara...jojo...det slutade med att jag också låg på fyomfot i jord och buskar.

Nä..nu ska jag ta och trycka på play igen ;)

Kram!

2012-05-02 @ 11:13:10
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0