AW med Mannen

Igår efter jobbet träffades vi på favvispuben O'learys, för intag av lite gott att dricka och lite gott snacks samt för att avhandla kortveckans erfarenheter och händelser.

Plötsligt blev vi fantastiskt hungriga.

Efter en kort överläggning, blev det en kort promenad upp mot stan och så landade vi på det alltid lika säkra kortet - Casa Mia.



En pizzeria och restaurang som funnits sedan "urminnes tider", dit vi ofta, redan i "ungdomen" hamnade tillsammans med vårt kompisgäng.
En av världens godaste pizzasallader erbjöd de och väldigt goda pizzor tillika.
Numera är pizzasalladen ett minne blott och ingår inte i den vanliga pizzamenyn men pizzorna är fortfarande lika försvinnande goda!



Pizza och en flaska rött - kan det bli bättre på en AW?!
Kanske...men igår kändes detta alldeles försträffligt! =)
(Mannen påpekade att vinet var dyrare än pizzorna, men what thö häck, är det AW så är det och är man på Casa Mia så är man...liksom...påpekade då jag. Som för övrigt inte betalade...)

Vandring till tåget...





En liten kärleksförklaring från Mannen, tillika färdkost på tågresan...



Nawww, så fint! ♥

Tack Mannen för en väldigt mysig kväll! ♥

Ha en fin torsdag allihop!

Ps. På dagens agenda står "Rengöring av trädäck"!
Men regnet strilar och temperaturen är sparsam...
Kanske, kanske inte...

PPs. Det blev däckrengöring! :D Mannen håller på för fullt ännu (Vi började klockan 13 och nu är klockan 17.10).
Vi har fått "skula" (= ta skydd från regnet) till och från, då regnskurarna kommit, men annars har det faktiskt varit riktigt najsigt väder. =)
Och ni förstår väl vad detta betyder...?!
JO! Att snart blir det "däckpremiärer" för fullt i Casa Del Afrodite...
Den första däckölen i solstolen...
Den första däckmiddagen...
Den första heldagssolningen i mina älskade solsängar...
Den första...ÅH!
Vad jag längtat! ♥

Kommentarer
Postat av: Znogge

Där har man ätit några gånger ja! Under en period arbetade jag på Kalendegatan som ligger bakom Casa Mia så av förklarliga skäl blev det en och annan pizza...



Mmmm... Nu blev jag hungrig :D



Kram

2012-05-17 @ 12:50:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Önskar att jag var där på den stoooora premiären. Men men...jag får gott vänta tills 13 juli :)

Gud så mysigt du och mannen hade.

Vad gulligt av honom att ge dig choklad. Jag menar...precis denna vecka på denna månad ;)

Kram älskade vän och tack för pratstunden i kväll.

2012-05-17 @ 19:09:31
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hahaha...jag läste AV MED MANNEN...som om du var AV med honom, liksom!! Tänkte att var 17 har han nu flugit iväg? Paris ena da´n, Rom andra...Maybe.

Men fullt så "illa" var det ju inte, som tur var. ;o)



CasaMia...jag & barnens pappa var där en del. Fast pizzorna åt jag aldrig, men deras lasagne...Mmmm! Och deras italienska glass! Hade en kille i min parallellklass (italienare) som jobbade där oxå, minns jag. Michele.



Sv: Ojdå! Det är min tekniske sambo som kanske är lite överteknisk rent av??

Får kolla på det & rätta till det!

Bra att du sa till!! Tänkjo kära du! :)

2012-05-17 @ 21:06:28
Postat av: Miss Juni

Ja, det var ju JAG...Miss Juni/Jessica...som trodde du blivit AV med mannen...



Glömde skriva namn i all hast här!



Ge mej 5 min, så ska jag se om vi kan fixa till ett nytt dokument i tävlingen!

2012-05-17 @ 21:08:02
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: mickis

Vda mysigt med AW... Jag tycker det låter helt suveränt med pizza & en flaska vin... Men funderar varför man inte har pizzasallad längre?



Ha en fin dag!

Kram

2012-05-18 @ 10:54:55
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Anonym

å va mysigt ni hade det:) tyckte du den ploppen var god?

2012-05-18 @ 16:36:59
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Idag skiner solen, så idag vet jag en nere i Skurup City som är lyyycklig!!



Kram å skön helg!

2012-05-19 @ 08:09:19
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0