Namngivning och sommarbilder

Namngivningen igår var hur fin som helst.
Mamman och pappan talade till det lilla flickebarnet, en styck fadder/gudmor var oxå utsedd och denna talade oxå till flickan och sist visades ett bildspel på flickans första 6 månader i livet.
Så fint!
Grillat med sallad och mumsiga såser bjöds det på.
Pannacotta till efterrätt.
Och så vin till detta.
En trevlig liten tillställning. =)

Väl hemma skulle Mannen och jag se på film.
Ja, det var meningen.
Eller ja, Mannen tittade ju på film.
Jag sov till den. Som vanligt.
BAH!

Idag då?
Jo, idag blir det uttagning, slipning och sedermera inoljning av våra utemöbler.
Sen är däcket klart och kan tagas i besittning. :D
Och sommaren kan därmed börja...

För ett par dagar sedan talade jag i telefon med en av mina goa vänner i norr, Camilla.
Vi avhandlade och diskuterade allt möjligt som vanligt och kom till sist in på vår- och sommartecken i norr och i söder.
Och vilken skillnad det är bland dessa.

I norr har precis krokusen blommat slut, påskliljorna och tulpanerna står i knopp, men har ännu inte slagit ut...här är dessa skönheter nästan slutblommade.

Löjtnanshjärtan står i full blom i Skåneland, pionerna i full knopp snart redo att spricka, aklejorna i full blom..."och björkarna då", undrade Camilla.
"Jodå, de är också fullt utslagna", svarade jag... "Liksom alla träd..."

Jag fotade runt lite i min trädgård för att visa henne.
(Med mobilen, måste jag tillägga, därav kvalitén...)

Kolla här...













Lugn, Camilla, sommaren kommer till er oxå...
Och du minns väl förra året...?!
Jag gör åtminstone och av någon konstig anledning...!

Då hade ni historiens finaste sommar uppe i norr, medans vi i södern drogs med historiens SÄMSTA! Med bara regn, regn och åter regn! Och blåååst! Och kaaallt!

I år hoppas jag att vi alla får njuta av i alla fall en normal sommar. Ja, gärna lite varmare och längre än normalt. Det går oxå bra. :D

Hoppas att dagarna i juli, då du och de andra godingarna från norr kommer och hälsar på mig, bjuder på vackert väder. Så att vi kan avverka alla aktiviteter som jag planerat. Och då inte i ösregn!
Åh, vad jag längtar! ♥

Näpp, nu är det dags för mig att hjälpa mannen att släpa fram utemöblerna från sina vintergömmor.
Så att trädäcket slipper att vara så här naket och ensamt...



Vackert väder över Skåneland idag! :D

Ha en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken vacker björk!!



Glöm inte att sätta er och njuta en stund i möblemanget när ni jobbat färdigt så att ni oxå får en fin söndag!

2012-05-20 @ 09:41:30
URL: http://www.maria-jagochdemina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Med tanke på att det ska bli 25 grader framöver så måste däcket bli klart!



Kram

2012-05-20 @ 10:38:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: ♥ Carina ♥

Åh så grönt och fint! Jag hoppas sommaren blir toppen över hela landet i år. Vi håller i alla fall tummarna för fint väder när vi kommer till Skåne. Du är liksom "skyldig" oss det, haha

Kram och skön söndag!

2012-05-20 @ 10:54:20
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Jojo..det är skillnad, kan man säga.

Jag såg nu att mina påskliljor blommar. På en sida blommar tulpanerna också. Men vid en annan vägg, bara knoppar.

Björkarna däremot...dom ser INTE ut så där.

Jag ska ut och knäppa lite kort så du få se på vår vår.

Om du inte hör ifrån mig mer så smälte jag då jag var ute och knäppte kort. Jag menar...socker smälter i regnet. Och söt som jag är... ;)

Du kan inte längta mer än vad jag gör. 8 veckor kvar. Snart ska jag börja att räkna i dagar :)

Lääängtar såååå! <3

Kram!

2012-05-20 @ 14:59:59
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: GeddFish

Så underbart vackert och vi väntar verkligen på Sommaren med S! Kram♥

2012-05-20 @ 21:56:26
URL: http://gerd-geddfish.blogspot.com/
Postat av: mickis

Vilka härliga bilder du bjuder på... Här en bit uppåt... vid vänerns södra spets har björkarna slagit ut på allvar.. pings & påskliljorna oxå sedan en tid men löjtnanshjärtan har vi inga än.. men det kommer ;-)



Hoppas ni njöt av soldäcket :-)

Kram

2012-05-20 @ 22:50:13
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Mia systeryster

Vackert väder här också;) Vi har nog kommit lika långt här i stockholm. Hoppas att vädret håller i sig, men det ser ju lovande ut=D

Sommaren kommer till norr också, de brukar ju ha nästan flest soltimmar i sverige;)

Kram

2012-05-20 @ 22:58:05
URL: http://systerystersdagbok.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Jag hoppas oxå på vackert väder till ALLA,

eftersom alla blir så mycket gladare då, på något vis! ;o)



Hoppas bara INTE detta är vår sommar, liksom.

Som kommit redan. Vågar vi hoppas på att det fina vädret håller i sig i 3 månader framöver?!

Jag skulle plättlätt kunna stå ut med det!!

2012-05-22 @ 23:14:38
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0