Blandad kompott

Dagen började trööögt!
För, när jag äntligen blev färdig att kliva över duschens entré i morse, ja, då visade det sig att inget vatten fanns att uppbringa!
Jag kastade mig på telefonen och ringde till "jourhavande". Som konstaterade att ja, vi hade en stor vattenläcka i byn.
 
Ok. Andas. Ok. Andas. Du är sen som fan, men ANDAS för helvete!
 
Vid halv sju gick en tunn och sval stråle att uppbringa i duschen och jag skvätte, fixade och donade.
Och kunde till slut och i en flygande fläng sätta mig på järnhästen mot Sherwoodskogen stationen.
 
Redan på tåget insåg jag att plan B tornade upp sig.
Men det gjorde ju inte så mycket för plan B var en bra plan.
Kanske till och med bättre än plan A, när allt kommer omkring.
Jag vet, ingen fattar nåt, förutom jag...men det gör inget...
Plan B blev bra.
 
Deltagarna och jag genomförde en dictogloss.
Först var de nyare deltagarna lite...avvaktande och lite skeptiska...för att sedan delta helhjärtat och med en sån inlevelse att jag nästan blev tårögd.
Bra! Det gick bra. *gillar*
 
Eftermiddagen tillägnades bland annat möte.
Verksamhetsplanering.
Sånt som jag tidigare hade koll på.
Och nu har jag ingen koll. Alls.
Min hjärna funkar inte.
Den räcker helt enkelt inte till. För allt.
Det gör ont. Så jävla ont!
Usch!

Jag vill inget hellre än att "vara på banan". Klara av att arbeta på riktigt. 100%. Helhjärtat.
Men jag kan inte. Jag klarar det inte. Jag räcker inte till.
Det går inte.
Ännu.
 
Ikväll softar jag. Killarna och jag har ätit en god middag. "Halv åtta hos mig" på TV:n, som vanligt.
Då ringer telefonen...
 
Tack för samtalet, min kära namne...♥

Kommentarer
Postat av: Znogge

Precis i rättan tid!

Skynda långsamt! Du har ju nästan precis kommit igång med att arbeta så ta det i egen takt.

Skönt i alla fall att det inte var något fel med vattnet hos dig även om det är precis lika irriterande. Speciellt när man ska iväg på morgonen...

Kram

2013-04-25 @ 22:27:10
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mickis

Men du ta det lite lugnt... Inte behöver du upp i 100 % så snart...

Hade inte plan B funkat så kanske plan C eller D funkat :-)
Det mesta går att lösa...

Kram

2013-04-26 @ 00:02:10
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Hmm... ringa mitt i Helge middagen... kanske lite straffbart. Men du får väl ge igen då hockeysäsongen drar igång, haha.
Det är lite märkligt hur hjärnan fungerar eller kanske man ska säga inte fungerar. Hur saker bearbetas under sömn och hur svårt det är att liksom få fatt i tanken ibland, fast man är vaken. Jag tror att likaväl som man kan känna sig energilös i kropp och själ så reagerar även hjärnan med att koppla ifrån och bli lite luddig. En jobbig känsla då man är van att ha koll och tankarna i ordning...
Inget konstigt alls! Hihi, du läste den här sista meningen som vi brukar uttala den hoppas jag ;-)
Puss på dig!

2013-04-26 @ 01:47:29
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Åse

Så bra att plan B var en bra plan , och du en dag i taget, det går. Kram till dig. ❤

2013-04-26 @ 08:38:30
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jaha, nu var jag tvungen att googla såhär i arla morgonstund. Dictogloss var nog inte uppfunnet på min tid... :-)

2013-04-26 @ 08:54:42
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Monica

Hej, nu är jag hemma igen och har läst ikapp i din blogg. Livet är verkligen upp ena dagen och ner andra, för dig just nu! Men hur det än är, så är du så bra på att beskriva det...
Kram från mig!

2013-04-26 @ 22:59:42
URL: http://tjernhus.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0