Två sidor av samma mynt

Anblicken av förälskade par.
Som går hand i hand.
Som småpratar.
Som gör inköp tillsammans.
Som myser.
Som är ett.
 
Intaget av texter om kärleken till en annan.
En kärleksförklaring.
En händelse om något som någon gör tillsammans.
Avnjutningen av en god måltid.
Ett gott glas vin.
Samvaro.
En stund tillsammans i vardagen.
Två = Ett
Ett vi.
 
Allt detta gör mig så glad.
För andras skull.
Och jag hoppas innerligt att de njuter.
Av livet.
Tillsammans.
Av varandra.
Tar tillvara livet.
Att de älskar i nöd och i lust.
Alltid.
Inte hänger upp sig på småsaker.
Lever här och nu.
Tillsammans.
Som ett.
Vi.
 
Det berör mig.
På olika sätt.
 
För, naturligtvis, har detta oxå en baksida.
För mig.
 
Det gör nämligen jävligt ont oxå!
 
Det blir så påtagligt vad jag saknar.
Min man.
Vårt liv.
Oss.
Vi tillsammans.
 
Vår vardag.
Våra kärleksfulla stunder.
Vårt du och jag = vi
Kärleken.
 
Våren och sommaren är kärlek för mig.
Det var oxå den tid som Mannen och jag verkligen hade tillsammans.
Då vi njöt.
SÅ vi njöt!
 
En stund på däcket.
Utflykter.
Samtal.
Av att bara va'.
Njöt av att bara vara tillsammans.
 
Våren och sommaren kommer att bli smärtsam.
Jag kan redan känna hur fruktansvärt ont det kommer att göra.
 
Och jag kan oxå känna hur mycket som kvittar nu. Egentligen.
Utan Mannen...
 
Utan dig, Nille...♥
 
Mannen i mitt liv - jag saknar dig så att jag tror att mitt hjärta ska gå sönder! ♥

Kommentarer
Postat av: Monica

Det var säkert många som var avundsjuka när dom såg dig och din man tillsammans!
Kram, Monica

2013-04-10 @ 21:15:06
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Afrodite

Jo, kanske. Fast, det är ju inte det som det handlar om för mig nu. Att jag är avundsjuk. För det är jag inte. Bara jävligt glad för andras skull. Och hoppas att de tar tillvara det som de har.
Men att det gör ont, det gör det. För att jag fattas...

2013-04-10 @ 21:19:51
URL: http://afrodite.blogg.se
Postat av: Aforia/Lena

Gumz,

Du har kommit långt! Se det som så, ta en dag i taget och njut av det du kan. Var ledsen när du är ledsen, njut medan du njuter, var glad när du är glad. Som du säger myntet har två sidor.
Pöss på pannan!

2013-04-10 @ 22:49:01
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: LoPe

Finaste vän.

Jag kan aldrig förstå det du går igenom.
Din sorg är din. Din saknad din.

Jag saknar också.
Men på ett annat sätt.

Och jag hoppas också att de som har någon inte bara tar den personen för givet.

Varm kram ♥

2013-04-10 @ 23:41:28
URL: http://justnuochhar.blogspot.se/
Postat av: moi

Känslan var densamma när han med stort H försvann ur mitt/vårt liv.
Och känslan att se hans tvåsamhet tillsammans med nån annan gjorde såå ont.
Men när sorgen blev till ilska blev det lättare att hantera - för mig.
Kram kram kram

2013-04-11 @ 14:27:22
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Decdia

♥ vännen!
Fast nyförälskade kan vara lite mycket ibland. Som brorsan och hans tjej, de skriver långa kärleksförklaringar till varandra på fb som är så söta att man nog hade kunnat framställa socker av det. Haha! Men men, man var ju själv så en gång i tiden med... (fast inte på fb, vi snackade med varandra) ;)

2013-04-11 @ 19:06:59
URL: http://decdia.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0