Snö

Vissa människor älskar snö.
Andra ogillar det.
Och jag tycker att snö är...sådär.
 
Jag brukar säga att jag under varje vinter vill ha åtminstone EN ordentlig jädra snöstorm!
Det är ju så mysigt att både vara ute och plumsa i stormen och så är det mysigt att sitta inne och studera fönsterna som blir mindre och mindre i takt med snön som yr utanför fönsterna.
Sitta inne och mysa. Tända en massa ljus. Och så.
 
Idag är det inte direkt snöstorm.
Nä, Sven verkar ju ha gått hem, vilket är skönt för jag gillade verkligen inte hans besök.
Men det fullkomligt kräksnöar!
Det vräker ner snö i lilla Skåneland idag.
Och det är så tråkigt.
Just idag.
 
För, planerna var liksom att äldsta sonen och hans flickvän skulle komma hit idag.
Ludwig skulle hämta dem i Malmö och sen även köra dem hem.
Vi skulle käka middag tillsammans allihop.
Och yngsta och äldsta sonen skulle filma ihop.
Till en musikvideo som Ludwig håller på med.
Det skulle bli så mysigt allt.
 
Men...jag gillar inte att köra under rådande omständigheter i Skåneland.
Och Ludwig, som är ganska nybliven körkortsinnehavare, vill jag inte ska ge sig ut på vägarna idag.
Tågen går inte pga efterverkningarna av dumma Sven.
Och bussar går efter tillgång. Vilken är sådär.
 
Jävla skit!
Idag hatar jag verkligen snön!
Så in i h-ete!!!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Fy vilket ovälkommet snöoväder - men trots att det är tråkigt så gör ni helt rätt som håller er borta från vägarna!

2013-12-07 @ 12:21:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Susanne P

Jag tillhör skalan som fullkomligt ÄLSKAR snö och vintern men det betyder inte att jag gillar att vara på vägarna eller att det stormar...

Kram

2013-12-07 @ 16:36:28
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: moi

Jag får väl ta på mig en del av skulden till snöskiten. (enl mitt inlägg tidigare)
Men jag ogillar all snö som lägger sig på vägarna - när det än sker.
Jag vill heller inte ge mig ut på vägarna (i bil).
Hoppas du ändå lyckades få en hyfsad lördag.
Kram

2013-12-07 @ 17:43:58
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Melody and M.E

Så det är inte bara jag som tycker att snön i dag är helt onödig! Överhuvudtaget tycker jag att snö i Skåne är väldigt besvärligt. Blåser det och snöar samtidigt, blir vi garanterat insnöade och får vänta tills bonden har lust att hjälpa oss ut till civilisationen igen. Och det gör han inte så länge det blåser! Och alltid kommer de där snöoväder dagarna helt olämpligt!
Önskar dig trots allt en fin 2:a advent!
Kram M.E

2013-12-07 @ 18:23:07
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Decdia

Men fy vad surt! Hoppas ni får till en ny träff snart! Kram

2013-12-07 @ 19:28:31
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: camilla

Grrrrr....
Dumma snö!
Jag säger ju det...snön ger bara problem. Finns inget gott med snö.
Herre Gud...ni har mer snö än oss.
Kram!

2013-12-08 @ 07:59:10
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0