Lördagskväll @ Dianas place

Japp en del av er gissade rätt - att jag och Moí skulle hem till Diana på en god bit mat med härligt umgänge.
 
Och först ut med det rätta svaret blev - Ama!
Grattis till vinsten, Ama!
Och här kommer Moís cyberapplåd...:)
 
 
Japp, jag och Moí träffades alltså på Knutpunkten i Helsingborg där vi sedan tog bussen hem till Diana.
Diana som hade fixat och trixat hela dagen...och till och med fick pläden i sovrummet en liten "flärp", för att det skulle se extra fint ut...
 
 
Och lilla jag fick se Batmans "Absolute Tribute" live, IRL!!!
 
 
Och då är ju detta bara en liten del av den...
 
Jag hade med mig varsin lila bukett till de två sköna damerna och bild på dem kan ni se inne hos MissD.
Moí hade oxå med sig en liten present till kvällens värdinna aka hennes dotter.

En mini-disco-kula och nån annan mojäng som man drog upp och så spelade den musik och jazzade runt på golvet.
 
 
Och hade nu Batman varit hemma, hade han natrurligtvis förevigat oss tre där vi jazzade ikapp på golvet tillsammans med disco-kulan.
Det var liksom lite svårt att både jazza och fota samtidigt. *host,host*
Så den bilden får ni skapa själva...;)
 
Här sitter vi, tre glada jäntor, i alla fall, alldeles utmattade i soffan...
 
 
Och maten...alltså maten hörrni...den var alldeles, alldeles U N D E R B A R!
 
Menyn läser ni här...
 
"Vad är det vi äter"...undrade Moí?!
Och Diana förklarade pedagogiskt att...
"Det här är en morot"...
 
 
Tack för den, Sherlock! :)
 
Kött som smälte i munnen, rödvinssås, så god att jag skulle kunna dricka den ur ett glas och duchessepotatis och grönsaker...mmm!
 
 
Och chips...?!
 
 
Jordärtskockschips, enligt kvällens värdinna. Och så fantastiskt goda!
 
Mest vatten drack vi...
 
 
Men ok, liiite vin blev det oxå...
 
 
Och vet ni?
Jag tror faktiskt att MissD ÄR prinsessa på riktigt.
Jo, för hon har verkligen prinsesskronor i alla vrår...
 
Som dekoration på kvällens dukade bord...
 
 
...tillsammans med andra fina detaljer...
 
 
Mera prinsesskronor...
 
 
 
Ja, det blev verkligen en underbar kväll att minnas.
På alla sätt.
Där såväl livets allvar som bloggvärldens scoop avhandlades...
 
TACK för igår fina, goa ni, Diana och Moí! ♥

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Weehooo!!! Mitt rätta svar och länken uppväger nästan det faktum att jag inte fick vara med igår. Men bara nästan... ;-)

Månntro om jag är först också? Men du är ju lite hemlig av dig... :-D

2013-02-03 @ 11:55:19
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: camilla

Åååå sååå roligt ni haft det!
Jojo..jag HÖRDE att ni hade det roligt :)
Och vilken mat!
Mums...den hade man inte tackat nej till.
Se där ja...nu vet även jag hur en morot ser ut ;)
Kram!

2013-02-03 @ 12:02:44
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Åh....lite avis blev jag allt.
Men så roligt ni verkade ha det! Men hur kunde det bli på något annat sätt?
Ja, jag menar, tre underbara människor i ett möte kan bara bli bra.
Kram

2013-02-03 @ 12:15:10
URL: http://Www.susannep.blogspot.se
Postat av: moi

Jag håller med dig i allt du skriver!
Kvällen var fantastiskt trevlig och innehöll lite av varje.
Jag tackar igen för buketten som jag ska hämta så snart hatten slutar klämma....
(men den där applåden ser väääldigt skrynklig ut)
Grattis till smarta Ama!

2013-02-03 @ 12:37:01
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Monica

Vilken kväll! Maten - ja, den ser helt gudomlig ut! Och så vacker! Hon skulle absolut platsa i "Mästerkocken"...
Kram, Monica

2013-02-03 @ 12:59:34
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Hörni!

Vilken underbar kväll ni hade, och så skönt att jag fick veta hur en morot ser ut, jag har alltid undrat.

Kram!

2013-02-03 @ 13:06:49
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Åh - glömde tacka för Mois fina cyberapplåd - TACK!
:-D

2013-02-03 @ 13:17:41
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Diana

Hahaha, vilket underbart roligt inlägg! Tack själv för igår, underbart roligt! Det är så himla lätt att prata med dig. Osis av mamma att glömma sin bukett här, det ska mycket till för att hon ska få ut den för den passar perfekt här hemma! Speciellt rosorna är jag helt kär i, tack återigen.
Kram goding!

2013-02-03 @ 13:45:05
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: Ruth i Virginia

Vilken härlig tillsammans-tid!

Tallriken med huvudrätten är ett konstverk. Dom där små potatishögarna ser så fantastiskt goda ut. Har aldrig sett två vanliga morötter se så eleganta ut.
En fest för både ögon och mage

2013-02-03 @ 14:15:23
Postat av: Åse

Åh vilken härlig kväll och vilken meny så härligt det låter allt ihop. Kram kram ❤

2013-02-03 @ 14:46:31
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0