Ibland blir jag bara så...£@|&@#$@€

 Läste en konversation där någon uttrycker sina förväntningar kring vad det nya året ska kunna tänkas ha i sitt sköte.
En annan svarar att "året blir vad man gör det till"...
Ja, det är klart.
Att det är så.
Ibland.
 
Men ibland kvittar det fantamig hur man försöker göra det bästa av året, tiden och livet, för det blir lik förbannat inte som man tänkt sig.
Den person som uttrycker sig så har nog aldrig blivit utsatt för en riktig prövning. En livskris.
Eller så har den personen glömt bort hur det var.
 
Allting är inte bara svart eller vitt.
Och livet är faen inte enkelt.
 
Det enda jag vet är att jag försökte verkligen göra det bästa av 2012.
Men det hjälpte inte.
Och jag kommer sannerligen att försöka göra det bästa av 2013.
Och hoppas att det räcker.
 
Usch, vad provocerad jag blev. Känner jag nu.
 Äh, skit samma...
 

Kommentarer
Postat av: Åse

Tänk om det var så enkelt att livet blir vad vi gör det till, då skulle varje dag vara en dans på rosor. Men så är inte verkligheten, vi kan inte alltid påverka, . Men vi kan kanske lära oss att dansa i regnet och en dag, en dag dansar vi ........ Kram till dig från mig 💜💜💜

2013-01-01 @ 19:52:57
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Diana

Vissa tänker inte längre än till sin egen näsa...
Kram

2013-01-01 @ 20:58:43
URL: http://www.decdia.blogg.se
Postat av: mickis

Vet du är människor som inte har fått ta del av jobbiga saker som säger så.. Man rår ju inte sjukdom, olyckor, dödsfall, naturkatastrofer osv...
Jag förstår att du blev provocerad...

*stor kram* ♥
Gott nytt år!

2013-01-01 @ 21:14:30
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Monica

Nej, vissa saker råder man inte över, hur gärna man än vill! Och det är dom allra viktigaste sakerna, faktiskt, liv och död, hälsa och sjukdom.
Så är det.
Kram på dig, Monica

2013-01-01 @ 21:16:48
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: soffie

närjag har ju känny´t dej i bloggvärden en tid å efter det som hände dej har jag börjat tänka på ett annat vis,livet är verkligen en gåva ...jag har börjat tänka på vad livet är värt mot vad jag gjorde innan,å det som gör mej förbannad är att jag inte uppskattade vårt liv innan.. jag har dej i mina tankar varje dag ska du veta å jag skulle vilja dra tiden tillbaka så du fick din man tillbaka, jag hatar livet ibland å tycket det är så orättvist.... kramen

2013-01-01 @ 21:46:58
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Herr Nilssons Fru

Ja de var ju att ta i - att tror att man kan forma allt själv, så säger man kanske tills man fått uppleva redig motgång, redig sorg, redigt nederlag.
En del skriver tanklöst eller utan tanke på hur andra kan ta illa vid sig.
Man gör så gott man kan o de både i sorg, glädje och kärlek.
Kramiz

2013-01-01 @ 22:37:33
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Miss Juni

Förstår att du känner dej provocerad. Så kan jag ofta känna. Och samtidigt...när man gör sådana uttalanden, så utgår man ju från sig själv...man kan inte göra nå´t annat. Och alla har vi olika förutsättningar. Alla har vi våra referensramar.
Säkert är i alla fall att vi alla kommer att gå igenom sorger i olika grader/former, det är bara frågan om när.

Jag vet att du/ni försökte göra 2012 till ett riktigt bra år. Och det lyckades ni ju verkligen med! Fram tills dagen i augusti. Men det som sedan hände låg ju långt utanför era makt att påverka...tyvärr!

Jag önskar att 2013 blir ett bra år för dej och familjen. Det kommer aldrig att bli som förut, men det kan ändå bli bra. Fast på ett annat sätt.

Stor nyårskram från oss i Hörby!

2013-01-01 @ 23:02:22
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Ruth i Virginia

Miss Juni har skrivit precis som jag tänker.
Min mor hade ordspråk för allting och här passar
"Människan spår, men Gud rår". Ödet!

2013-01-02 @ 01:16:24
Postat av: moi

Dr Phil som jag för det mesta tycker är väldigt duktig har dock ett uttalande som stör mig enormt.
Han säger nåt i stil i med "du bestämmer själv hur ditt liv ska bli genom de val du gör". Jag blir, som du, heligt förbannad och provocerad.
Gudskelov kan du inte bestämma allt eller genom val forma (hela) ditt liv. Basta!

2013-01-02 @ 07:17:36
URL: http://www.moiochjag.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0