Det är som om det gått troll...

...i allting!
 
Idag kom jag till jobbet och började mitt pass med deltagarna.
Samtidigt håller en rörläggare på att kolla vattenrören ovanför mitt arbetsrum, med anledning av vattenläckan igår.
Dock vet jag inte om att han är där.
Plötsligt dyker min chef upp i dörren och viftar med min mobil och har även med sig min väska.
 
Och...långsamt sjunker det hon berättar in i mitt medvetande...
 
Hon berättar att plötsligt har rörläggaren sällskap i dörröppningen till mitt arbetsrum.
Snart "avancerar" samma person in i rummet.
Han småpratar lite med rörläggaren under tiden som han rör sig.
På mitt skrivbord ligger min mobiltelefon.
Och snart är den i "den objudne gästens" händer och snabbt försvinner han ut ur arbetsrummet.
Med sig har han alltså min lur.
 
Snabbt agerar han dock, rörläggaren!
Ner från stegen, ut i arbetsrummet och meddelar min kollega att den person som just lämnade skolan, har snott en mobiltelefon!
 
Min kollega reagerar blixtsnabbt.
Rörläggaren likaså.
De springer efter förövaren.
Min kollega stannar.
Men det gör inte rörläggaren.
Han springer snabbt efter förövaren och som om det inte vore nog, tar han fram en skiftnyckel som han viftar med åt förövarens håll.
Denna kastar min mobil ifrån sig. Ner i marken faller den.
 
Men vet ni?
Den höll!
 
Dagens hjältinna - kollegan från jobb! ♥
Och dagens hjälte - rörläggaren!
 
Tack till er båda för er snabba och hjältemodiga insats!
 
Kort därefter kom vår It-tekniker och "hälsade på".
Med sig hade han - en ersättningsdator till mig!
Och det bästa av allt - han hade kunnat rädda hårddisken! Allt fanns kvar!
 
Men hur - det är en helt annan historia!
 
Tack Mr J! ♥
 
Nu går jag ut i den ljumma sommarkvällen och beger mig hemåt med ett förnöjsamt leende på läpparna!
 
Vilka vardagshjältar det finns! ♥

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Men gud så fräckt!!!
Stjäla en mobil mitt framför ögonen. Hur är folk funtade?!
Tur att det finns hjältar och hjältinnor!

Ps. du får passa på att ta det lugnt i kväll och se på nya Wallanderfilmen "Försvunnen" ;)

Kram

2013-06-18 @ 17:14:30
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Meen åh... tänkte jag först, och sedan jaa... vilken tur i oturen!
Det var då för väl att du inte miste telefonen. Tur det fanns snabba hjältar på din arbetsplats :)
Skönt med hårddisken också!
Kram

2013-06-18 @ 17:37:46
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: moi

Ja, det var verkligen vardagshjältar som räddade din dag idag!
Skönt att det mitt i all rörigt fick ett lyckligt slut.
Själv tycker jag det gått troll i allt elektriskt för min del..
Men jag har en del småhjältar omkring mig som ställer upp!
Kram

2013-06-18 @ 19:42:07
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Monica

Vilken otrolig historia! Från riktigt elände till solsken!
Ja, mycket ska man vara med om...
Kram, Monica

2013-06-18 @ 19:45:47
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Bosse Lidén

Härligt att läsa när det slutar så. Tänk om fler agerade så.

2013-06-18 @ 20:23:29
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Znogge

Håller med! Hur otroligt fräck får man bara lov att vara? Knappt man tror det är sant hur vissa beter sig. Skönt i alla fall att det fanns rådiga personer i närheten som kunde ingripa.

Kram

2013-06-18 @ 21:51:13
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0