Kool and the gang

En härlig dag är till ända.
Plantering av blommor, besök av bästa systern som hade go'fika med sig, några timmars sol på däcket och så middag med sönerna.
 
Sen blev det tungt.
Fullt av minnen.
Däckhäng ensam.
Saknad.
Tårar.
 
Till slut blev det för kallt att sitta ute.
Flyttade in och slog på TV:n.
Lotta på Liseberg.
Och Kool and the gangs "Celebration".
 
Den första låt som Mannen och jag nånsin dansade till.
Och det innan vi ens var ett par.
På högstadiets juldans 1980 spelades denna.
Och vi dansade för första gången.
 
Tre månader senare var vi ett par.
Och kom så att förbli i 31 år.
25 år som gifta.
 
 
Kan faktiskt inte låta bli att tycka att det ibland är ett, rent ut sagt, jävla liv!
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Ni borde ha fått minst lika många år till...
*kramar om * ♥

2013-06-24 @ 23:17:20
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Ruth i Virginia

25 fina år som maka till din stora kärlek.
Abrupt slut. Svårt? Givetvis, men du hade
25 + åren före bröllopet. Sorgen är ännu rå,
men du har underbara minnen.
Tyvärr kan man inte hålla minnen i handen
och inte krama om dom, men dom finns.
Och du har söner - en fortsättning av en annan sort.

2013-06-25 @ 00:10:23
Postat av: moi

Det sägs att luktsinnet är det som lockar fram flest minnen. Men jag undrar om inte musik, låtar och texter bidrar med precis lika många minnen.
Jag förstår att det är tufft ibland/ofta.
Hade jag inte "jobbat" hade jag kommit och hängt en stund på däcket. Gråtit, skrattat, skrålat och vrålat. (eller också gör vi det i min koloni...)

Kram o god morgon

2013-06-25 @ 06:38:01
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Åse

31 fina år och fina minnen , de kan inte ersätta saknaden men kanske ge en liten tröst när det är som tyngst. En bamse styrkekram till dig.

2013-06-25 @ 07:10:28
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: camilla

Som Carina säger..Ni borde ha fått minst lika många år till...

Kram!

2013-06-25 @ 07:26:59
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0