Ikväll...

...är det dags för den årliga gåsamiddagen hos sväris.
Go' mad och mied mad och mad i rättan tid.
Som "vi" säger på skånska.
 
So far, so good.
 
Men i år gör det så jävla ont att åka dit så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Jo, vi hade gåsamiddag även förra året.
Men då var jag liksom "inte med".
Fysiskt, visst.
Men inte själsligt.
Det bara hände liksom.
 
I år känns det annorlunda.
Och jag kan faktiskt inte förklara hur.
Mer än att det gör ont. Och är tomt. Och jävligt.
 
Som Znogge så vist sa: "Verkligheten är just verklig nu"! ♥
 
Ja, det är med synnerligen blandade känslor som jag åker iväg ikväll.
 
Stormar det hos er med?
Här stormar det så in i bomben idag.
Jag fick verkligen kämpa för att ta mig fram på kyrkogården i blåsten och regnet.
Och än värre var det att tända Nilles lykta.
Men till slut gick det.
 
 
 
 
Älskar och saknar dig oändligt Nille! ♥
 
 
 
"If I could turn back time..." ♥

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag kan förstå att det är mer påtagligt i år för verkligheten är just verklig nu. Men mitt i det jobbiga så hoppas jag att ni får en bra kväll tillsammans.

Min svärmor använder ofta just dem orden! För åt vi alltid gås hos henne men nu finns inte krafterna. Mycket förändra...

Kram från en stormig del av landskapet!

2013-11-09 @ 15:17:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Hoppas ni får en fin kväll - trots allt!
Kram <3

2013-11-09 @ 17:08:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Decdia

Här är det "bara" höst, ingen storm.
Förstår att det är jättejobbigt för dig att göra saker som är så bundna till er som ett par.
Hoppas du kan få en fin kväll och skänka många tankar till Nille!
Kram!

2013-11-09 @ 18:22:28
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: camilla

Jaha..NU vet jag varför du inte svarade i telefonen då jag ringde :)
Å så fint ni har det på graven...♥
Kram!

2013-11-10 @ 08:42:12
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0