Jag är framme!

Japp, jag är framme och det var jag vid ett-tiden igår middag.
Men det kunde ha gått riktigt åt helsicke!
Jo, för jag försov mig!!!
 
Kommer ni ihåg den här...?
 
 
Eftersom den var så förskräckligt tom då jag gick och la mig vid halv ett, var planen att jag skulle upp tidigt. Kvart över fem skulle klockan ringa. Eller en av dem.
Och det gjorde den ju oxå.
 
Men då jag vaknade var jag både fruktansvärt trött och väldigt frusen.
Bestämde mig därför för att ligga kvar en liten, liten stund.
Stunden blev lång.
För lång.
 
Och jag hade, helt omedveten om min korkade handling, stängt av ALLA larm. OCH sov lugnt (?!) och fullständigt ovetande om situationen, vidare.
Tills sovrumsdörren öppnades av näst äldsta sonen, som undrade om jag inte skulle upp.

DÅ vaknade jag!
Panikslagen!
Klockan var halv sju.
Pappa skulle komma och hämta mig klockan åtta.
Och ingenting var ju fortfarande packat!
 
Nu blev det fart må ni tro!
Och jag var färdig klockan åtta.
 
PUH!!!
 
Vilken morron!
Vilken start på dagen!
 
Sen blev den bättre:..:)
 
Flygresan gick bra.

Här kollar jag så att vingarna verkar ok.
 
 
Jag lyfte planenligt från Sturup och flyget landade i tid på Arlanda.
Nästa flyg, alltså flyget till Umeå, blev lite försenat.
Bara tjugo minuter, men ändå.
Jag visste ju att i Umeå, stod ju Camilla och väntade, och väntade...
 
 
Äntligen framme!!!
 
Kramkalas! :)
 
Mot sydligare breddgrader! Med en koncentrerad Camilla vid ratten.
 
 
Halvvägs mot Husum ligger ett ställe som heter Lögdeå och där, mitt ute i ingenstans ligger...
 
 
...Häggströms modehus.
En liten rörelse som funnits sedan...
 
 
...och som gått i arv i generation efter generation.
Häftigt!
 
Här fanns kläder av alla de slag, olika märken och olika stilar och synnerligen olika priser.
Näpp, det blev inget fynd för min del. Bara Camilla fyndade.
Men det var kul att ha varit där.
 
Nu blev det dags att åka vidare mot Husum, där David, Camillas make, väntade med fika.
 
Några timmar senare träffades vi äntligen ALLA FYRA!
 
 
Hemma hos Carina.
 
Här bjöds det på götta må ni tro!
 
Paj...
 
 
...sallad...
 
 
Cheesekake...
 
 
Och älgpluttar...?!
 
 
Nej, men underbar tryffel med hallon i.
 
Till detta bjöds rödvin och sedan en massa olika goda likörer.
 
Tack Carina, för en underbar måltid! ♥
 
Susanne hade varit klok nog och köpt blommor till värdinnan.
Underbara rosor...
 
 
Lite senare blev det chat med två underbaringar från Skåneland.
En massa, massa bus på What's up blev det.
Som vi skrattade!
*fnissar vid minnet* :D
 
Vi brukar säga att "What happens in Skåne, stays in Skåne" och "What happens in Norrland, stays in Norrland".
Kanske gäller även detta för What's up.
Jag vet inte, för vi har inte satt upp några egentliga "spelregler"...
Men detta bara måste jag dela!
 
 
 
Hur galet kan det bli med tre norrlänningar och tre skånskor i en chat???
Precis hur galet som helst!!!
Jag lovar!
 
Och kanske är detta vädigt internt. Man kanske inte förstår det roliga riktigt om man inte medverkade.
Men ni får helt enkelt tro mig på mitt ord - det VAR hur roligt som helst!
 
Tack alla underbara brudar för en rolig, mysig och helt galen kväll! ♥
Även till Diana och Moí alltså, som medverkade på distans och på sitt lilla vis...*fniss*
 
Äventyret fortsätter...

Kommentarer
Postat av: camilla

Guuud så kul vi har tillsammans.
Ett gott skatt förlänger livet, säg det...Ojojoj vad jag förlängde livet i går...
Kram!

2013-10-25 @ 11:22:30
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: moi

Oj, vilken start på dagen!! Jag skulle nog aldrig vågat stanna kvar i sängen...
Det är inte svårt att skratta och ha roligt i ert sällskap!
Tack för att jag fick vara med er på ett hörn!
Kram

2013-10-25 @ 12:27:17
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: ♥ Carina ♥

Galet roligt var ordet! Som alltid då vi träffas :)
Ses snart igen. Mot nya äventyr, hehe
Kraaaam

2013-10-25 @ 13:10:05
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Ha ha! Det var nog årets misstag att jag råkade koppla bort mig från den chattgruppen ;-)

God mat, god dryck och gott sällskap ser jag att du har men jag hoppas att det inte var några tunga huvuden i dag ;-)

Ha det fortsatt bäst!

Kram

2013-10-25 @ 13:57:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Decdia

Nog ganska internt, men helt underbart roligt! Ni är ett gäng galningar må jag ju säga. ;)
Jösses vad Camilla var koncentrerad vid ratten, inga fingrar i luften där inte. Haha!
Vilken jäkla tur att du ändå fick 1½ timme på dig att packa, förstår din panik!!

2013-10-25 @ 15:24:15
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: moi

Oj, jag missade ljudinlägget förut och var en aning nervös innan jag vågade lyssna... ;)
hahahahahahahahahahahahahaha
Kram kram

2013-10-25 @ 18:21:37
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: turez

Var ett tag sedan jag var här inne nu och WOW vad fint du har gjort det :) Riktigt hemtrevligt och jag, liksom du, älskar LILA!

Vilken himla tur att du hann med allt trots ont om tid. Hoppas det är mer lugna takter nu :D

Ha en fin helg.
Kram

2013-10-25 @ 20:16:16
URL: http://turez.wordpress.com
Postat av: Åse

Fniss, ni är ju bara helt underbart galna, fortsätt att njuta av era dagar tillsammans.

Kram till er alla. <3

2013-10-26 @ 08:23:37
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jösses vilken mardrömsstart, men sen blev det ju bara bättre och bättre :-D

2013-10-26 @ 09:36:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: camilla

Hahahahaha...vilken kväll. Och vilken dusch! ;)
Galet roligt. Som alltid då vi är tillsammans :)
Kram! <3

2013-10-26 @ 11:30:41
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0