Klockan halv sex...

...i morse steg jag upp.
På en lördag!?!
Jo, men jag hade liksom ett litet mission idag...:)
 
Vid sju styrde jag Volvon mot Malmö, där jag hämtade upp äldsta sonen.
Vidare körde vi sen tillsammans mot betydligt norrare breddgrader, där målet för resan var ett besök hos näst yngsta sonen som nu bor i Nybro och pluggar i Kalmar.
 
Äldsta sonen och jag hade en liten mysig tripp uppåt, där en stor del av resan ägnades åt att beundra den vackra naturen utanför vårt bilfönster.
Vilka underbara höstfärgskiftningar vi har beskådat denna dag!
Ja, och så har jag ju kört en massa mil oxå, mellan varven förstås.
Eller närmare bestämt sisådär 70 mil tur och retur, med lite felkörningar och fram- och tillbakakörningar mellan Nybro och Kalmar.
 
Vår plan var naturligtvis att umgås en del och så var ju inte äldsta sonen med då näst yngsta sonen flyttade och tyckte därför att det skulle vara roligt att hänga med.
Och visst umgicks vi hela tiden och det var hur mysigt som helst.
 
En annan plan var att hinna avverka både Rusta, Jysk och IKEA.
Och det gjorde vi.
Och vi gjorde en massa inköp såklart.
Ja, vi nästan fyllde bilen faktiskt.
 
Sen blev vi hungriga.
Och intog helt vanlig hederlig svensk husmanskost...
 
 
Eller...?!
 
Nu fick vi ny energi minsann!
För, alla som varit på såväl IKEA som Rusta och Jysk på en och samma dag, vet ju vilka energitjuvar de är.
Oavsett hur kul det är att vara där.
Man blir helt slut.
Eller jag blir det i alla fall.
Nåväl.
 
Efter vår lilla matpaus, började snillen att spekulera...
 
 
...för att sätta ihop diverse inköpta varor.
 
Jag höll mig lite i bakgrunden och pysslade mest med lite enklare saker såsom trådbackar, tidskriftshållare och skoställ.
 
Det där med montering har aldrig varit min grej och kommer nog aldrig att bli det heller.
Men jag menar, hur svårt kan det vara att sätta ihop ett jävla litet, enkelt skoställ...?!
Skitsvårt, skulle det visa sig!
 
Vi vek oss av skratt alla tre åt mitt dumma lilla misstag! :)
Men sen gick det som på räls!
 
Vad sa ni?
Bild på den felmonterade skohyllan?!
Nähä, skulle inte tro det va'!
 
Inköp, matintag, samvaro och sedermera montering tar väldigt mycket längre tid än man kan tro och inte förrän vid kvart i åtta sa vi hejdå till näst yngsta sonen (och det gjorde lite ont i mamma-♥), satte oss i Volvon och påbörjade vår resa mot sydligare breddgrader igen.
 
En bra återresa fick vi.
På alla sätt.
Mysig samvaro.
Och inget regn förrän nånstans mellan Lund och Malmö, vilket vi tackade allra ödmjukast för!
 
Jag lämnade av äldsta sonen i Limhamn, där hans flickvän mötte upp tillsammans med vovven.
Vi pratade en stund och sedan fortsatte jag mina fyra sista mil hemåt på egen hand.
 
Jag slog en liten signal till yngsta sonen, som är på fest en mil hemifrån och som jag eventuellt skulle hämta upp senare under natten, och fick höra att allt var ok.
Även att han skulle sova hos en kompis meddelades mig, vilket passade mig utmärkt med tanke på de redan avverkade milen.
Han mådde bra och ville inte avsluta festen än, så att kinesa hos en vän fick alltså bli planen.
 
När jag kom hem, höll näst äldsta sonen och hans flickvän från Nordirland som bäst på att plocka fram lite ostbricka.
Jatack!
Och så ett glas vin, tack!
 
Nu ska det sovas!
Nöjd och glad efter en väldigt bra dag, kryper jag till kojs med ett leende.
 
Det var en bra dag. En mycket bra dag!
Näst yngsta sonen får steg för steg ett mysigare boende.
Får sätta sin egen prägel på det.
Han verkade så nöjd och glad med dagen.
Även om vi inte lyckades få tag i allt...
Snart är jag kanske på väg till Nybro igen...:)
 
Tack för idag killar! ♥

Kommentarer
Postat av: Monica

Mysig, om än något jobbig, dag med dina killar!
Och säkert uppskattat av sonen, som fick sitt hem uppiffat! Bra gjort att köra så långt!
Kram, Monica

2013-10-20 @ 06:49:47
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: moi

Vilken fantastiskt dag! Och vilken effektivitet!
Själv stod jag kvar på en plätt hela dagen men hade väldigt roligt.
Jag är helt förbluffad över hur mycket ni hann med och lyckades förena nytta med nöje så bra!!
Kram goding och ha en fridefull söndag!!

2013-10-20 @ 08:32:09
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Oj vilken hektisk - men härlig dag!

Fast det där skostället - fram med bilden nu va!
:-)

2013-10-20 @ 09:30:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Härligt när de bor in sig :-) Även om avståndet är lite långt. Men det kunde varit värre ;-)

Kram

2013-10-20 @ 13:43:44
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Susanne P

Vilken mysig dag ni hade tillsammans! <3

Kram

2013-10-20 @ 14:33:58
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Decdia

Mysigt med kvalitetstid trots allt slit. Hoppas att han trivs bra där uppe nu när han har hunnit bo in sig. Kram

2013-10-20 @ 16:48:26
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Åse

Vilken härlig dag och så mycket ni hann med. Mysigt att pyssla tillsammans , det där med att skruva ihop saker från Ikea det är heller inte min grej Kram till dig

2013-10-20 @ 18:01:35
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: mickis

Vilken härlig men intensiv dag :-)
Låter riktigt mysig att få pyssla om boyzen en efter en :-)

Ha en fin kväll!
Kram

2013-10-20 @ 19:43:58
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Miss Juni

Mysigt! Kan nästan längta lite efter att mina oxå ska sätta eget bo...fast bara lite...ibland... ;o)

2013-10-20 @ 20:40:35
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0