Söndagen...

...var plötsligt här!
Men utav detta faktum visste jag inget förrän halv tolv i förmiddags, för så länge sov jag.
Ok, jag var inte i säng förrrän halv tre, men ändå.
 
Bråttom, bråttom fick jag att försöka fånga helgens allra sista skälvande timmar!
 
Med anledning av vädret, blev det ingen cykeltur, men väl lite fotografering hemmavid.
Iklädd pyjamas och morronrock började jag session numero uno.
Hujedamig, vad ska grannarna tro, där jag ligger med ändalykten i vädret, krälandes på marken.
Men se, det struntar jag i!
 
När jag stoppade minneskortet i datorn för att inspektera skörden av motiv, blev jag besviken.
Det blev liksom inte så braiga bilder som jag hade tänkt mig!
Resultat från session numero uno - ikke godkänd eller EUM, som vi säger i skolvärlden.
Gör om, gör rätt var det som gällde således!
 
Note to self: Köp stativ!!!
 
Nåväl.
Inte ger jag väl mig så lätt, näedå!
 
Nu hoppade jag ur jamisen och gav mig ut igen.
Och nu skulle väl inte grannarna få något att snacka om...?!
Men kanske ändå.
För eftersom jag inget stativ har, släpade jag nu med mig en pall ut, som stöd för darrande hand.
Kanske får de ändå något att snacka om. Sin tossiga granne...
Men, det bjuder jag på!
 
Note to selt: Köp stativ!!!
 
Nåväl.
 
Lite, lite bättre blev det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inget A i betyg, men kanske ett D...
 
 
 Jaha, det var söndagens aktiviteter i bilder det i - "Expidition fånga hösten"!
 
 
Vill ni lyssna på något säväl smäktande, smärtande som underbart, så lyssna på söndagens örongodis, som låter såhär...♥
 
 
 
Och skribenten och "fotografen" herself har ni här...
 
 
 
Note to self: Köp stativ!!!
 
Och vet ni?
Ibland har man turen att ha väldigt omtänksamma människor i sin närhet!
En vän på Facebook lät nämligen meddela att han stod i begrepp att köpa ett stativ till sin sambo, så då tyckte han att han lika gärna kunde köpa två, så kunde jag ta det ena.
Tack snälla Coffe!
 
Fortsatt skön söndag till er alla!

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Ok, nu är det väl visserligen du som är lärare men jag ger dina bilder ett A. Jättefina ju!
Sedan är väl sista bilden lite "skakig" men det uppvägs av det vackra motivet :)
Haha, dina grannar måste ha det kul :D
Kram kram

2013-10-21 @ 00:22:13
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Då löste det sig snabbt och behändigt :-) Bilderna tog sig verkligen efter hand som dagen gick! Klart godkända.

Kram och god morgon!

2013-10-21 @ 06:36:57
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Wow...verkligen fina bilder. Du får ett A av mig.
Men så underbart med vänner. Det var snällt av Coffe.
Snart slipper du dra omkring en pall då du ska fota ;)
Tre dagar kvar!
Kram!

2013-10-21 @ 07:19:32
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: moi

Jag vet inte hur betygsskalorna ser ut nuförtiden men nog vill jag ge 5+.
Pluset är för dropparna/tårarna och bilden på fotografen!
Även de andra var helt outstanding.

2013-10-21 @ 08:49:03
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jättefina tycker jag! Du får en femma. Så såg betygskalan ut då jag gick i skolan på dinosauriernas tid :-)

2013-10-21 @ 09:28:15
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hörni!

Superfina bilder!

Åhhhh jag behöver också ett stativ! För det är väldigt svårt att fota macro utan. Synd bara att de är lite jobbiga att släpa med sig på promenad. :)

Kram

2013-10-21 @ 11:01:51
URL: http://horni.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0