Blandade känslor

Jag har avslutat mig på mitt jobb sedan de senaste nästan fyra åren.
 
Mitt första lärarjobb dessutom efter avslutad lärarutbildning.
 
Det är stort.
Det är smärtsamt.
Av många olika anledningar.
 
Nille var den som hejade på mig under hela utbildningen.
Han var så stolt.
När jag fick jobb innan ens avslutad utbildning var han ännu stoltare.
 
Jag hde klarat det!
VI hade klarat det!
 
Och nu skulle livet börja. På riktigt.
 
Efter många, långa och fattiga (och underbara!) småbarnsår, utbildningsår och att ständigt leva på existensminimum, skulle vi äntligen börja tjäna pengar båda två.
Vi skulle få ett helt nytt liv!
 
Och det fick vi ju.
Fast på ett helt annat sätt.
 
GAH!
 
Det gör så ont!
 
Och en dag som denna - min första arbetsdag på den nya arbetsplatsen - då är din frånvaro om möjligt ännu smärtsammare, Nille!
 
Jag vill ju dela detta med dig! ♥
 
Jag ville berätta hur det kändes igår.
 
Jag vill berätta hur det känns idag!
 
Och jag skulle vilja berätta hur det kommer att kännas i morron.
 
Och nästa dag. och nästa. Och nästa.
 
På fredag skulle du ha fyllt 49 år.
Det skulle jag vilja fira med dig! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Herr Nilssons Fru

Fäller en tår för din saknad, livet borde inte vara så hårt, så smärtsamt. Mina varmaste tankar ...
Kramiz

2014-06-02 @ 22:07:00
URL: http://anki-nilsson.blogspot.se/
Postat av: Znogge

Just att kunna dela vardagens händelser, förändringarna i livet och barnens framsteg är verkligen så betydelsefullt.

Jag hoppas i alla fall att du ska trivas riktigt bra på ditt nya arbete.

Kram

2014-06-03 @ 06:36:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Monica

Stort Lycka till på ditt nya jobb!
Kram, Monica

2014-06-03 @ 11:09:13
URL: http://tjernhus.blogg.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0