Jag är inne...

...i en riktig filmfas.
Jag fullkomligt slukar film.
Såväl på bio som hemma.
 
Varannan onsdag brukar jag och en kär vän gå på en närliggande biograf (Sveriges äldsta som är i drift faktiskt) som ofta visar "lite annorlunda filmer".
Det är alltså inte alltid storslående Hollywoodproduktioner som visas.
 
Senast var vi och såg den fillipinska filmen "Ilo Ilo" och dessförinnan har vi sett exempelvis Lars von Triers "Nymphomaniac".
Andra filmer som visats där i vår är "Återträffen" och "Mig äger ingen".
Utbudet är således ganska varierat.
Nästa onsdag visas en fransk film som heter "Det förflutna".
Vi får väl se om det då blir dags för ett nytt besök...
 
Upplägget, att efter halva filmen ha en paus och sälja lite vin till bra pris, är så mysigt och själva biljettpriset, på blygsamma 70 spänn, inte så dumt.
Att dessutom sitta i trivsamt sällskap, gör inte upplevelsen det minsta sämre.
 
Hemma har jag just blivit introducerad för "Swefilmer.com" där det finns ett otroligt stort utbud av såväl filmer som serier.
 
I förrgår - "Små citroner gula".
Igår - "Skumtimmen" med Lena Endre.
 
 
Den sistnämnda inte alls en så feel-good-film som den förstnämnda, utan en helt annan genre.
Dock helt klart sevärd och bitvis ganska ruggig och spännande.
Stundtals lite förutsägbar oxå.
Lättuggad och lättsmält helt enkelt.
 
Undrar vad det blir ikväll...? :)
 
Förresten!
 
Märker ni att jag har börjat blogga lite igen...?!
Lite i alla fall.
(Men jag är fortfarande ganska dålig på att hålla mig uppdaterad om er...sorry!
 
Kram på er!
 

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Har du hittat Swefilmer nu först?!
Vart tror du jag ser alla mina Wallanderfilmer... ? ;)

Har du sett serien Orange is the new black?
Den var skitabra! Men om jag minns rätt så finns bara de 13 första avsnitten där.

Sen har vi de där; Mördaren ljuger aldrig ensam, Inte ännu ett mord, Kung liljekonvalje av dungen, Tragedi på en lantkyrkogård, Farliga drömmar, Rosor, kyssa och döden. Lite banala filmer men bra och lättsamma. (med Ola R!)

Jag kan tipsa dej om fler bra filmer och serier.

Kram

2014-03-05 @ 13:31:54
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: Åse

mysigt med filmkvällar både hemma och på bio, små citroner gula är ljuvlig har både sett filmen och läst boken. Härligt att du är tillbaka på bloggen, i alla fall lite. ha en skön kväll. Kramen

2014-03-05 @ 17:17:13
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Moi

Och jag minns knappt när jag såg en film senast...
Borta eller hemma.
Ah, det var ju 100 åringen... men innan dess var det nog 100 år sen.
Kan bero på brist på (trevligt) sällskap.
Kram

2014-03-05 @ 18:11:06
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Znogge

Vilket perfekt upplägg med filmerna! Länge sedan vi var på bio. Av olika anledningar har det blivit så men jag får väl snart ta nya tag...

Kram

2014-03-06 @ 09:32:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Hörni!

Låter jättehärligt att gå på bio med trevligt sällskap. Det är sällan jag går på bio. Det är inget för mig egentligen, men se en film hemma gör jag gärna.
Kram

2014-03-06 @ 21:23:12
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag har inte tid att se på film. Jag har fullt upp att hitta bra appar ;)
Kram!

2014-03-07 @ 08:21:11
URL: http://cammo69.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0