Jävlar!!!

Vad mitt huvud spinner nu!
 
Turbotankar!
(Crille, du vet precis vad jag menar...)
 
Allt händer på en och samma gång.
Eller nä, inte egentligen, men det är så det känns.
 
Så, vad händer då?!
 
JO!
 
Yngsta sonen ska flytta hemifrån!
Till Norrland!!!
 
Och när jag blev varse detta, frågade mamman lite försiktigt...
"Norrland, varför i h-ete Norrland"?!
"Behöver komma ifrån", svarade yngsta sonen.
"Jooo, men du kommer ju ifrån även om du flyttar till typ...Helsingborg...eller nåt. Varför 120 mil...?!"
"Mummel..."
 
Tja.
Varför inte liksom?!
Bara för att han kan.
Han är ung.
Behöver skaffa sig livserfarenhet.
Leva livet.
Prova nya saker.
Träffa nya människor.
 
Det blir nog bra.
Eller det är klart att det BLIR bra!!!
 
Men mammahjärtat värker.
Navelsträngen är jävligt uttänjd just nu, kan jag säga...
 
Sikken tur att jag har underbara vänner i Norrland!
Inom gångavstånd från där sonen ska bo.
Så jävla skönt! ♥
 
Men mitt huvud spinner.
Alla tankar.
Alla känslor.
 
Och så tankarna på mig själv.
Som snart ska sälja hus.
Vårt hus.
Vårt hem sedan 25 år.
Inte nu.
Men snart.
Alldeles för snart...
 
Var ska jag bo...?!
 
Oh, my god!
Emellanåt känns det som om mitt huvud ska explodera!
 
Och igen - jag saknar en jävligt kär och klok person som exakt hade vetat vad han skulle säga och vad han skulle göra.
För att lugna sin fru...♥
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Varför i h*vete Norrland?" Vilken fråga! Hrfmf.......
Han får det jättebra här och för att lugna ett mammahjärta kan jag säga att det finns "navlesträngar" här uppe också. ;) ;)
Och jag kan nog med all säkerhet säga att det finns fler boende här om du söker nytt.
(nu skojsade jag till det lite men jag förstår att du har mycket som rusar runt i hjärnan just nu...) <3 <3 <3

Kram & vi ses snart! <3

2014-11-16 @ 21:50:14
Postat av: Åse

Många tankar som rusar i huvudet kan jag tänka, Norrland många mil bort men ändå ganska närma med dagens transportmedel. Och när du vill en fika eller ett glas rött (eller två) så finns jag här. Kram till dig. Åse

2014-11-17 @ 13:25:38
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: znogge

Men Norrland är väl rena barnleken ;-) Han kunde sagt Brasilien! Tänk på det ;-)

Hur som helst så måste det vara skönt att han har nära till "gamla bekanta"!

Kram

2014-11-17 @ 14:28:29
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Oj. De´ e´ mycke´ nu...
Kram!

PS: Norrland är inget man flyttar till - det är nåt man flyttar från. Om du frågar mig, alltså... ;-)

2014-11-18 @ 09:41:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: camilla

Jag förstår dig. Men som sagt...han flyttar till ett kanon samhälle med massor av trevligt folk ;)
Och nu finns det ännu mera anledningar till att du kommer upp :)
(Och nu tänker jag säga nåt som du inte vill höra...men... det finns nog en lägenhet åt dig också, här uppe ;) )
Kram!

2014-11-18 @ 10:21:45
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Crille

Usch ja.. turbotankar vet jag mycket väl vad du menar med.. hatar det! Hoppas allt löser sig, kram <3

2014-11-18 @ 23:25:31
Postat av: Bosse Lidén

Jag bävar inför nästa år när liknande saker kan komma upp på "tapeten". Det är bara att gilla läget. För dig kan det inte vara så svårt. Du verkar vara mer i Norrland än i Skåne. :) Camilla har börjat flagga. Det skulle inte förvåna mig det minsta. Din yngsta tar med sig dig i flyttningen. Eller om det blir tvärtom. Då blir det en mjukstart. Kram Bosse

2014-11-19 @ 12:35:36
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: TantGlad

Du.....Jag är från Norrland. Jättebra här hiihi.
Nu måste jag läsa vidare i din blogg. Hittade hit genom Camilla.

Kram å frdagskramar till dig.

2014-11-21 @ 06:41:41
URL: http://tantglad.bloggo.nu
Postat av: Monika

Oj det var inte så lite nyheter heller ! välkommen upp till Norrland sonen :) Jag är helt säker på att du kommer få det bra här, gissar att det är våran lilla ort han ska bo i ?
och lycka till med allt som händer runt dig med
kram monika

2014-11-22 @ 12:12:24
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Postat av: mickis

Nya tider...
Förstår att det känns jobbigt...
Men en ny fas i livet kan ge ringar på vattnet och kännas väldigt bra :-)
Men jag kan förstå din ångest...
Djupa andetag så går det säkert bra :--)
Kram

2014-11-25 @ 21:16:29
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Susanne P

Anonym?
Öhhh....det var ju bara jag som ville vara lite hemlig. ;) ;)

Kram & tack för titten! <3

2014-11-26 @ 00:02:11
URL: http://www.susannep.blogspot.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0