Fnulerier

Lång bloggledighet...?
Ja, kanske det kanske.
Men nu är jag tebax! :)
 
Höst.
Eller sensommar.
 
Från störtregn med drivis till strålande solsken.
Strålande dagar som tillbringas inomhus på jobb.
Sådär, om ni frågar mig...
 
Höst.
Sensommar.
Efter sommaren.
Sommaren är över.
Snart höst.
Höst.
 
Japp, det finns många uttryck för att tala om tiden just nu.
 
September.
 
Sommaren är över...
 
Även om det fortfarande erbjuds fina dagar.
Men semester har man ju då inte.
 
Nja.
 
Om detta tycker jag inte!
Och har aldrig gjort!
 
Sedan många år tillbaka blir jag alltid lite deppig på höstkanten.
Och de senaste två årens erfarenhet har ikke gjort känslan nåt lättare utan verkligen tvärtom! :(
 
Känner mig låg.
Orkeslös.
Sorglig.
Trött.
Motivationslös.
Energilös.
 
Det finns liksom inget riktigt GO!
Inget driv.
Och det är tråkigt!
 
Sen har det ju hänt kuligheter.
Oxå.
I helgen exempelvis...
 
Jag hade besök.
Av en norrlänning.
En riktigt go' och fin norrlänning.
Och vi hade en fin helg.
 
Och sen...efteråt...nu...så vet jag inte.
Luften gick liksom ur mig.
Det blev för mycket.
För intensivt.
 
Och nu känns det som om jag är på väg...neråt.
 
BAH!
 
Jag vill verkligen inte känna så!
Men hur gärna jag än vill, kan jag inte påverka det.
Jo!
Jag kan göra det bästa av situationen.
Och det gör jag!
Eller jag försöker.
 
Men nu ska jag bara va' ett tag.
Andas.
Finnas.
Va'.
 
That's it!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hösten är inte min grej heller tyvärr. Många pratar om höstmys och levande ljus men jag föredrar sol och sommar. Fast en bra helg kompenserar förhoppningsvis lite ändå...

Kram och hojta till när eller om du är pigg på en tur på stan!

2014-09-04 @ 06:49:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mickis

Jag tycker hösten kan vara mysig om man slipper blåst & regn...
Förstår att de sista årens erfarenheter inte gjort hösten trevligare för dig... ❤️
Hoppas du får njuta av solen i helgen när du är ledig ☀️☀️☀️
Kram

2014-09-05 @ 09:51:30
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: camilla

Förstår att det var en bra helg men att det tog på dig.
Andas och ta det lugnt. Och tänk inte så mycket.
Jag vet... det är lättare sagt än gjort...
Kram!

2014-09-05 @ 10:14:46
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Åse

Kram till dig vännen <3

2014-09-09 @ 13:10:21
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0