När sommaren börjar gå över i höst...

...kommer även den lilla depressionen som ett litet ovälkommet brev med posten.
Nåväl, än kan vi kanske få njuta av härliga sensommardagar och kvällar, men den är ändock snart och obönhörligen här.
Hösten.
Och med den - mörkret.
(Och sedermera den förbannade kylan som jag avskyr, nästan över allt annat!)
 
Jag hade en fantastiskt skön semester.
6 veckors välförtjänt (om ni frågar mig) slapp de luxe.
Utflykter, grillningar, samvaro, beachdagar (jo, faktiskt) och annat smått och gott.
Hann även iväg en sväng till Norrland för att hälsa på sonen och jäntorna där uppe.
(Nope, inget norrländskt manligt sällskap längre. Det avslutades i maj. Kanske var det avståndet till del, men framförallt det faktum att vi var så olika. Tror jag. Nåväl, jag har borstat av mig och går vidare.)
 
Annars då?
 
Jobbet är i full gång igen.
Men vet inte om det blev en chock för kroppen eller vad som hände, men plötsligt blev jag dålig i söndags.
Mådde illa, ont i magen och ville plötsligt ha en toalett väldigt nära till hands hela tiden.
Nu är jag bättre men stannade hemma även idag.
Man vill ju inte smitta ner andra med "skiten". ;)
Just nu mår jag alldeles förträffligt faktiskt.
Kanske beror det på den huskur som jag fick tilldelad mig via en chat med en av bästa kollegorna som sa:
"Koka myntablad. Så att vattnet färgas av bladen. Drick som te med socker."
Detta är två timmar sen nu och "peppar,peppar" - jag mår faktiskt bättre! :)
 
Ska inte chocka er alldeles, utan stoppar här.
Men tänkte faktiskt att jag skulle börja blogga så smått igen.
Om nu någon bryr sig. :)
 
Ha det fint!
Kram

Kommentarer
Postat av: Åse

Men se precis när jag tittar in har du lagt in ett inlägg. Hurra vad kul om du tar upp bloggen igen. Skönt att du känner dig bättre.
Kram från mig. <3

2015-08-26 @ 12:40:38
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Monica

Välkommen tillbaka! Kul att höra från dig igen!
Kram, Monica

2015-08-26 @ 21:23:09
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: Susanne P

Ingen blir gladare än jag, att du börjar att blogga igen! Det är lite ensamt här, på bloggen, nu för tiden....

Tack för den spontana, dock inte överraskande visiten, i sommar! Önskar att avståndet mellan Skåne-Norrland inte vore SÅ stort.

Puss på re! <3

2015-08-27 @ 19:02:22
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: mickis

Låter som en skön sommar & en lång avslappnande semester :-)

Jag har oxå legat av mig med bloggen... men rätt som så får jag lust med ett inlägg...

Ha en fin måndag!
kram

2015-08-31 @ 12:17:13
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Cina

Roligt att höra ifrån dig igen!! Kram!

2015-09-01 @ 17:17:41
URL: http://cinaslada.blogspot.com/
Postat av: Znogge

Så kul med ett livstecken här!

Vi får verkligen höras så vi kan komma till skott och gå ut och äta men än är det så mycket med allt praktiskt :-( Ja, hej och hå!

Kram

2015-09-13 @ 20:49:51
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0