När man och "hen"nästan glömmer sig själv :o

Idag är det tisdag, vilket innebär att jag har jobbat kväll.
Och nä, det är inget som jag uppskattar nåt sådär in i helsickes mycket.
Nä, det är "rakt" så att det ogillas ganska friskt av kvinnan vid tangentbordet.
 
För, kvällarna, de vill jag ju gärna tillbringa lite hur jag vill.
Och mitt i veckan innebär då detta halvt på rygg i soffan, iförd jamis och eventuellt morronrocken om jag är extra frusen.
Ja, det kan till och med tänkas att en filt gör mig sällskap där, i soffan.
Så nä, nån kvällsarbetare uppskattar jag faktiskt inte att vara.
 
Nåväl.
 
Hela dagen har jag haft känslan av att jag har glömt nånting.
Och jo du!
Inte bara en sak, utan två!
 
Jag hade nämligen lovat yngsta sonen att ringa och väcka honom i förmiddags.
Detta kom jag på klockan 20:45 när min rumpa hade landat i ett säte i tysta kupén för vidare transport mot sydligare breddgrader.
 
Och som om detta inte vore nog...
...kom jag även på nästa sak som jag hade glömt.
 
Jag hade nämligen lovat näst äldsta sonen att bistå honom med en påfyllnad av ett tågkort.
Men nädå, det hade jag inte heller kommit ihåg.
Inte förrän på tåget klockan 20:45.
 
Jodåsåattehhh...
 
Nåväl.
 
Vi kan ju ta och spola tillbaka bandet två veckor.
Bara för att skojsa till det lite.
Och berätta vad "hen" då hittade på för nåt kuligt...
 
Då hade "hen", som inte HELLER uppskattar kvällstjänstgöring, jobbat denna kväll i veckan som "hen" nu tyvärr är ålagd att göra.
 
"Hen" äntrar Triangelstationen cirkus två minuter efter senaste avgång (20:41) och blir jävligt irriterad över behöva sitta en HEL halvtimme för att invänta nästa avgång.
 
Vederbörande sätter sig på en bänk, tar upp mobilen och kollar Fejjan, spelar WF och Ruzzle och såna där grejer.
 
"Hen" kollar upp på tavlan och konstaterar att ett Öresundståg är i ankommande.
Och så fortsätter "hen" spela, kolla på Fejjan och...ja, ni fattar.
 
Plötsligt kollar "hen" upp.
Ett tåg rullar just förbi.
Ett väldigt vackert tåg.
(Jooo, men det är ju LILA!)
(Denna "hen" har tydligen samma smak som JAG!)
 
Och kollar på tågets avisering om ankomstort..."Simrishamn"...?!?!?!
Jahaaa, där gick just det tåg som "hen" skulle varit med på.
Och nu rullade det iväg.
Utan "hen".
För att "hen" hade varit så jävla upptagen med annat.
 
(Ingen nämnd och ingen glömd. Bara så jädrans glad att inte JAG är sådär förvirrad!)
 
Men va...?!?!
 
Nu fick "hen" vänta i YTTERLIGARE en halvtimme.
På NÄSTA avgång.
Mot sydligare breddgrader.
Och skulle inte vara hemma förrän närmare halv elva.
 
*suck*
 
Jag kan meddela att "hen" är så fruktansvärt trött på sig själv.
 
Förresten!
 
Jag gillar inte alls benämningen "hen".
Men det är en helt annan diskussion.
 
För övrigt ogillar jag även starkt "hens" ovannämnda bravader.
Men det är OXÅ en annan diskussion.
(Tackar min lyckliga stjärna för att inte JAG är sådär...förvirrad eller disträ.)
 
Näää, jooo...JAG, jag mår bara fint!
Jodåsattehhh. :)
 
Tur att det inte är jag som snart glömmer mig själv nånstans!
För det verkar ju himskans jobbigt.
Att va sådär förvirrad.
 
Nä, JAG har bara rosa norrlandsfluff i skallen.
Och det trivs jag med.

Kommentarer
Postat av: Mickis

Hahaha
Man får va glad för det som blir bra när det mesta inte blir som n (hen) vill :-D

Kram

2015-01-27 @ 23:58:41
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Znogge

Med rosa norlandsfluff kan det nog bara bli bra :-) Men missa tåget så är förbaskat irriterande och så snopet...

Kram

2015-01-28 @ 20:17:51
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: camilla

Den hen, betyder den här, här uppe i Norrland...
Snart ses vi! :)
Kram klommerbytta! :)

2015-01-29 @ 10:43:35
URL: http://cammo69.blogspot.se
Postat av: Ruth i Virginia

"Man kokar gröt och bränner vid den.
Det gör man blott, när man är kär."

Tur att du har huvu´t fastskruvat! :)

2015-01-30 @ 09:57:15

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0