Skånetrafiken

Japp, så heter det företag som bedriver kollektivtrafiken där jag bor. 
I perioder har deras service varit katastrofal men en liten kort tid blev det faktiskt bättre.
(Under den tiden fixade jag till mitt egna lilla tågstrul; glömde hoppa av i tid, glömde hoppa på, somnade på tåget, glömde lösa biljett...ja, you name it, vad jag kunde hitta på.)
 
Strulet är lite säsongs- eller årstidsbetonat med allt ifrån problem med för heta rälsar sommartid till 5 löv på spåret på hösten. Eller varför inte lite is på linjen eller på banorna vintertid. 
Ibland räcker det med 5 snöflingor så blir det kaos och all tågtrafik upphör!
 
Den senaste tiden har det varit kaos igen. 
Signalfel oftast.
Vagnbrist ibland.
 
I måndags tyckte jag faktiskt att de överträffade sig själv när de på tavlan meddelade förseningar pga "personalbyte".
Den var ny!
Och tro fan att det är mycket problem om detta var första personalbytet på alla år!
 
Men allvarligt!
Personalbyte måste ju ske flera gånger per dygn.
Hur kan det plötsligt uppstå totalstopp och kaos i trafiken för att en stackars förare ska bytas mot en annan??
 
Klassikern har ändå varit att man som resenär inte vet varför tåget inte kommer. 
Ingen information på tavlorna och ingen info what so ever i högtalarna.
Men där har de blivit bättre. 
Faktiskt.
 
Nåja.
 
Igår morse var jag oxå med om ett nytt fenomen.
Och ja, vi pratar fortfarande om Skånetrafiken.
 
Såhär såg det ut i min mobil då jag skulle kolla om mitt tåg förväntades avgå som planerat:
 
 
"Inställd"
 
MÖG, tänkte jag!
Men kunde för all del dricka upp mitt kaffe i lugn och ro innan jag begav mig till stationen för att ta nästa tåg.
 
7:02 får jag ett sms från syrran som undrar:
 
"Skulle inte du ta 6:58-tåget idag?"
Jo, svarade jag, men det är ju för bövelen inställt enligt hemsidan!!!
"Nämen, jag sitter ju på det nu. Och nu rullar vi."
 
Alltså jag gick nästan upp i atomer av irritation!
 
Jävla tåghelvete!!!
Helvetes Skånetrafiken!
 
Sorry!
 
Men jag är sååå trött på detta nu!
 
Jag verkligen gillar att åka kollektiv och njuter till fullo där jag sitter och softar i tysta kupén varje morron och varje kväll. Jag har inga som helst problem med att pendla de 30 minuterna som det tar att ta mig från punkt A till punkt B.
 
Under förutsättning att det funkar!
NÅN ENDA GÅNG!
 
Och inte blev det bättre efter tisdagskvällstjänstgöringen.
Då kommer jag ner till Triangelstationen för att ta tåget 20:41.
Sent, senare, senast - INSTÄLLT!
Ok, nästa kommer 21:11.
Sent, senare - kommer 21:25.
 
Ok, igår kväll var tåget försenat pga att en olycka hade inträffat.
Fullt acceptabel anledning till tågstrul och bara så tråkig.
 
Anyway...
 
Jippie!
Jag kom hem till slut!
 
22:20
 
Har jag sagt att jag längtar tills jag flyttar till Malmö???
 
Och behöver jag ens säga att jag är aptrött idag? 
Jag var hemma betydligt senare än jag brukar vara efter mina helvetestisdagar och jag har alltid lite svårt att varva ner och komma till ro när jag kommer hem efter dem.
 
Igår blev inte detta bättre.
Så, idag är det en sömnig, frusen och motivationslös Afrodite som segar omkring på jobbet.
 
På lunchen skulle denna människa spela lite wordfeud tänkte hon. 
Men vafan funkar det inte för, tänkte hon irriterat, då hon inte kunde flytta bokstäver till spelplanen!
Tills hon kom på att hon just hade försökt flytta dem med hjälp av datormusen! 
 
Ibland är hon ett sånt geni!
Hihihi!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Husse åker kollektivt till jobbet och även busstrafiken bjuder på intressanta överraskningar som man aldrig skulle drömma om. Personalbyte var onekligen en märklig ursäkt...

2015-11-28 @ 10:52:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Veronika

Men hej och hå det var inte lite problematiskt!
Det är fördelar att åka kommunalt man spar bensin men när det strular så här är jag riktigt glad över egen bil.
Hoppas innerligt att det löser sig och att flytten till Malmö blir så bra som du vill =)

Kram

2015-12-07 @ 07:09:25
URL: http://ordensboning.blogspot.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Vet ingenting om svenska tåg - inte amerikanska heller,
för den delen, men jag blev så himla glad, när jag hittade
hit igen och fann dej i fin form. Det var längesen.
Kommer att titta in då och då. Jag är också i valet och
kvalet om att sälja hus efter ca 40 år.
OK - det var det det! Vi ses!

2015-12-15 @ 17:08:47

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0