Min dag idag!

BTW...
Glömde berätta det innan.
Det är min dag - fettisdag!
Hur uttalas det egentligen?
Fet-tisdag eller med kort vokal fettisdag?
Eller är det kanske en dialektal grej, det där...?
Anyway - det passar in på mig hur ni än väljer att uttala det. =)
Åh, vad det hade passat extra bra då att gå på café med syrran...
Men nej, tenta it is!
Kan kanske ta en paus...?
Får se hur det utvecklas under dagen, helt enkelt!
Hör ni hur jag försöker komma på undanflykter...Haha.
Ikväll vankas det med all säkerhet såna här godingar i många stugor, så även här!
Ja, och du får väl en eller två när du kommer hem, mannen...
Om du bakar bullarna själv...;)


Kommentarer
Postat av: N

Yepp, will do!

Misstänkte nästan att frågan skulle komma upp.

2009-02-24 @ 12:00:07
Postat av: Afrodite

Hehe...så du misstänkte det ja...

Najsigt! Hembakta semlor ses fram emot till helgen!

Puss & Kram! Ses på fredag =)

2009-02-24 @ 12:46:40
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Jag säger det första... som en fet tisdag... ;.) Men det är nog som du säger, en dialektgrej, för här var jag bor nu så säger de fettisdagen...



Funderar på om det har att göra med hur man uttalar tisdag... tissda eller tiisdag (hoppas du förstår min fonetiska skrift;.)



Jag säger det senare så kanske därför jag tycker att dagen är fet... istället för fettis;.)



Men när man äter semlor så måste man ju få lite tentaavbrott! Jag har bestämt för mig att det står något om detta i den tjocka blå lagboken... "På de feta tisdagarna så inställes alla vardagliga göromål och måste såsom diskning, studerande, tentaskrivning och tvättning av mannens kalsoner..."

2009-02-24 @ 14:16:44
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du bjuder väl på en semle?

2009-02-24 @ 14:55:03
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Afrodite

Åh, Melissa...önskar verkligen att jag kunde göra allt det där...ja, alltså diskning och tvättning är uteslutet, hinns inte med...men tentaskrivning - ett måste. Men jag ska unna mig ett avbrott ikväll för en semla med boysen...På fet-tisdagen eller fettisdagen, eller vad det nu heter...Förstod din fonetik ;)

Kramizar till dig!



Visst, kom du in på en semla, Daniel! =)

Kram

2009-02-24 @ 17:58:47
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0