Utmaningsdags! =)

Jahaja...nu är det utmaningsdags! Denna kommer från en av (ny)favvisarna; Anette
och en massa konstiga frågor ska i vanlig ordning besvaras...=)

Då kör vi...=)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?

Kulturanalyser..."Analysen pendlar hela tiden mellan sinnliga beskrivningar av det konkreta görandet och det eviga småsnacket, skvallret, skämten och förmaningarna".


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En halvvissen orkidé =(


3. Vad såg du senast på TV?
Desperata hemmafruar igår - tisdagens höjdpunkt i tv-väg =)


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
Cirkus 18.20?
Fel på 14 minuter...=(


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Från ovanvåningen: ljud från filmen "Australia"
Från datarummet: musik av gruppen Kings of Leon och låten "Use somebody"
Från köket: varmluftsugnen som "behandlar" innevarande lasagne
Jävlar vilket oljud här är, om jag tänker efter!
Rätt skön blandning ändå...=)


6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Sprang från bilen till ytterdörren för att försöka undkomma den värsta blåsten och kylan! Brrr...Vår?


7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
För en stund sen lagade jag lasagne och precis innan kollade jag facebook och kommentarer på bloggen


8. Vad har du på dig?
Blå "highwaterjeans" (heter det så fortfarande? haha) med röda detaljer, svart tröja med röda detaljer, under denna ett rött linne med röd spetskant som sticker nedanför tröjan, svarta nylons (hua), en svart klämma som håller ordning på håret och så självklart...mina fluffisar, eftersom jag fryser så förbannat!


9. Drömde du något inatt?
Ja, att min ena son hade börjat på en ny behandling mot acne och att hans hud flagade i hela ansiktet (som faktiskt är en konkret biverkning på den nya medicinen...det är bara det att han inte börjat på den än...snacka om att måla fan på väggen!). Det var riktigt otäckt!


10. När skrattade du senast?
För cirkus en timme sen, då jag och två av sönerna skrattade åt vårt husdjur, kaninen "Tuffe"


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Oj...En hel del...En tavla med skogsmotiv i jordfärger som en kollega till min man har målat, en tavla med en segelbåt som motiv (mannens och min första gemensamma tavelinköp), en vit ljuslykta för klotljus, två gröna ljuslyktor från Party Lite, en glaslykta från Party Lite, en vit vägglampa, två stora tavlor i guldfärger med blomstermotiv, en tavellist med två tavlor som har lite abstrakt mönster och en stor spegel ovanför sidebordet. Låter kanske plottrigt, men rummet är ganska stort...=)

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Ja, säkert jättemycket, men just nu kommer jag inte på något sådär på rak arm...

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Hmmm, generellt tycker jag att de här utmaningarna är ganska roliga med sina knasiga frågor...=)


14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Rallybrudar i söndags...sådär var den. "Patrik 1,5" i tisdags, stämmer bättre...=) Härlig film!


15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Allt vad mina närmaste pekade på och allt vad jag själv kunde komma på att köpa och lite till. Ett alldelles sprillans nytt hus för några miljoner, med det senaste av det senaste av allt gånger två! Skulle även betala av alla äckliga lån som man dragit på sig genom åren...bl a studielånen.


16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Att jag har en förskräcklig spindelfobi! (de som känner mig har noterat detta några gånger, jag lovar).
Att jag periodvis är oerhört mörkrädd.
Att jag tror på det övernaturliga - "spöken"!


17. George Bush?
En krigslysten man som tror att man löser krig med krig, alltså inget större geni...


19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Har redan fyra döpta söner vid namn Filip, Victor, Simon och Ludwig. Om jag fått en flicka skulle hon lyssnat till namnet Julia (Jackie enligt mannen) och om jag fått ännu en son, Anton.

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Ohhh, ja! Från oktober till mars-april varje år, om det varit praktiskt möjligt. Hatar kyla, höst och vinter! Skulle däremot inte klarat mig utan min familj, så de hade alla fått flytta med. =)


22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Vill inte bli tilltalad av "gud" när jag kommer till andra sidan...utan av alla de "änglar" (nära och kära) som ryckts bort alldeles för tidigt! Vilket glatt återseende det blir! =)

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?

♥  Aforia

♥  Yalda

♥  Marielle

♥  Jeanette

Lycka till, tjejer! Skicka vidare!


Kommentarer
Postat av: Paula

haha, det var ju en skojig utmaning... just nu har jag trevligt besök,,,, din bror faktiskt...kram

2009-03-11 @ 19:54:13
URL: http://gullfubbick.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Jahaja...hälsa broren då! =) Tror även en av sönerna är på väg till er faktiskt...=)

Ha en trevlig kväll!

Kramiz

2009-03-11 @ 19:55:53
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: anne

Den där var litet annorlunda och kul! :)

2009-03-11 @ 20:34:54
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Känn dig utmanad du med, Anne! =)

kramiz

2009-03-11 @ 21:40:07
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Lena

Gäsp! Nu är utmaningen fixad!

Sov gott!

Lena

2009-03-11 @ 23:50:31
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Najs, Lena! =)

2009-03-12 @ 15:16:39
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0